DS_N°4
Wiadomości

Jakie silniki otrzymał nowy DS N°4? DS Automobiles mówi: żegnaj dieslu

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
Renault Master
Wiadomości

Renault Master zdobywa uznanie ekspertów i czytelników „Trade Van Driver”

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
tesla y Wiadomości
Wiadomości

Dramat właściciela. Tesla się zaktualizowała i przestała działać

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
peugeot 208 Wiadomości
Wiadomości

Cztery załogi Peugeot wystartowały w rajdzie Futures Contproduct Classic Rally Morava. Debiut modelu e-Partner

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Nowy Peugeot 208
Wiadomości

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
denis le vot dacia 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster w Londynie: Nowy rozdział marki, bez porzucania korzeni

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
A390 β show car 22 Wiadomości
Wiadomości

Nowy supersamochód Alpine A390 na Wielkim Zlocie w Dieppe z okazji 70-lecia marki

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Nowy standard oleju 5W30 dla silników 1.2 PureTech i 2.0 HDi Peugeot, Citroën, DS i Opel

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2025-02-23
w Wiadomości, Różne
Czas czytania 4 minut
6k
A A
59
yacco lube oleh puretech Wiadomości

Od 10. marca 2025 r. marki Peugeot, Citroën, DS Automobiles oraz Opel, należące do grupy Stellantis, wprowadzą obowiązkowe stosowanie nowego oleju 5W30 o normie FPW9.55535/03 dla silników benzynowych 1.2 PureTech w wersji bez turbosprężarki oraz diesla 2.0 BlueHDi.

Zmiana specyfikacji oleju jest ważnym krokiem w kierunku zwiększenia trwałości silników oraz zmniejszenia kosztów napraw wynikających z eksploatacji. Właściciele samochodów marek Peugeot, Citroën, DS i Opel powinni zwrócić na to szczególną uwagę podczas kolejnych przeglądów i wymiany oleju, zwłaszcza w przypadku serwisowania w niezależnych warsztatach. Upewnienie się, że stosowany olej posiada oznaczenie FPW9.55535/03, może uchronić przed potencjalnymi problemami serwisowymi oraz kosztownymi naprawami w przyszłości.

Od ponad roku Stellantis wprowadza nowe specyfikacje oleju. Najpierw zmiana ta dotyczyła:

  • Silników 1.2 PureTech Turbo (generacja 1 i 2) – gdzie olej 5W30 został już wprowadzony odpowiednio od 20 lutego 2024 r. oraz 21 października 2024 r.
  • Silników diesla 1.5 BlueHDi oraz 2.2 BlueHDi – które korzystają z nowej specyfikacji od 15 lipca 2024 r.

Zmiana ma na celu ograniczenie potencjalnych problemów eksploatacyjnych, takich jak nadmierne zużycie oleju czy awarie elementów mechanicznych (np. paska rozrządu w silnikach 1.2 PureTech oraz łańcucha rozrządu w 1.5 BlueHDi). Producent podkreśla, że niestosowanie się do wytycznych serwisowych może skutkować odmową pokrycia kosztów napraw w ramach gwarancji, gdyż błędy w doborze oleju mogą być traktowane jako błąd w utrzymaniu pojazdu.

Jakie cechy ma nowy olej 5W30?

Nowa specyfikacja, opracowana we współpracy z TotalEnergies, wyróżnia się kilkoma kluczowymi cechami:

  • Redukcja tarcia i ścierania: Testy laboratoryjne wykazały, że nowy syntetyczny olej skutecznie eliminuje ścieranie na wewnętrznych elementach łańcucha rozrządu, co jest szczególnie istotne w silnikach 1.5 BlueHDi.
  • Ochrona komponentów: Specjalistyczne dodatki detergentowe i dyspergujące chronią przed zużyciem części, zapobiegają tworzeniu się sadzy oraz osadów.

Wycofanie starej normy

Starsze zalecenie B71 2290 zostaje wycofana z użytku, a standard ACEA C3 nie jest równoważny z nową normą FPW9.55535/03.

Dla konsumentów oznacza to konieczność zakupu oleju, którego opakowanie musi zawierać wyraźne oznaczenie FPW9.55535/03. Dzięki temu właściciele pojazdów mogą mieć pewność, że ich silnik jest odpowiednio zabezpieczony przed przedwczesnym zużyciem.

Jakie oleje można stosować w silnikach Stellantis?

Nowa specyfikacja oleju silnikowego jest dostępna u następujących producentów:

  • Yacco Lube S/03 SAE 5W-30 – kliknij i przejdź do sklepu internetowy producenta
  • Mobil 1 ESP Formula P 5W30
  • TotalEnergies Quartz Ineo RCP 5W30
  • Castrol MAGNATEC 5W-30 P
  • Wolf OFFICIALTECH 5W-30 MS-SFE
  • KENNOL REVOLUTION 5W-30 NEO]

Harmonogram wdrażania nowego oleju według typów silników

Nowa specyfikacja oleju została już wprowadzona w zależności od typu i generacji silnika:

Silniki benzynowe:

  • 1.2 PureTech Turbo – Generacja 1 (EB2DT, do sierpnia 2018): olej 5W30 od 20 lutego 2024 r.
  • 1.2 PureTech Turbo – Generacja 2 (EB2ADT, od lutego 2018): olej 5W30 od 21 października 2024 r.
  • 1.2 VTi/PureTech bez turbo – Generacje 1 i 2 (EB2, produkowane do 2022): olej 5W30 od 10 marca 2025 r.

Silniki diesla:

  • 1.5 BlueHDi (DV5R): olej 5W30 od 15 lipca 2024 r.
  • 2.2 BlueHDi (DW12RU): olej 5W30 od 15 lipca 2024 r.
  • 2.0 BlueHDi (DW10F): olej 5W30 od 10 marca 2025 r.

na podstawie: L’Argus

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

yacco lube oleh puretech Wiadomości
2.8 8 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Spoticar, używane samochody

Samochody używane Spoticar z nową kampanią w Polsce. „Myśl odważnie. Działaj rozważnie”

2025-05-20
Citroen Basalt,

Od Xsary Picasso do Basalta. Citroën świętuje produkcję 1 miliona samochodów w Brazylii

2025-05-20

Alternatywa dla komunikacji zbiorowej za 20 tys. zł. Przegląd samochodów marki Peugeot

2025-05-20

Ile kosztuje bezwypadkowa, używana Dacia Logan II? Przeglądamy ogłoszenia z Polski

2025-05-20
Tagi: Opelporady i serwisużywaneDS AutomobilesYaccoPeugeotCitroen
Udostepnij2062Tweet1289Udostepnij361
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
59 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4117 udostępnienia
    Udostepnij 1647 Tweet 1029
  • 7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

    1154 udostępnienia
    Udostepnij 462 Tweet 289
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    348 udostępnienia
    Udostepnij 139 Tweet 87
  • Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

    580 udostępnienia
    Udostepnij 232 Tweet 145

Testy samochodów

IMG 1196 Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur dCi 110 KM – najpiękniejszy samochód w swojej klasie? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-11-30
IMG 4096 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 160 KM – nowy wygląd, wnętrze i napęd. Jak jeździ SUV po liftingu? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-02-25
16. Peugeot 2008 w teście Francuskie.pl Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 2008. Nowy crossover w gamie lwa. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-11-22
Renault Kadjar Life
Testy

Test: Nowy Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM w podstawowej wersji – czy warto? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-03-27
ds7 crossback 101 Wiadomości
DS - testy i opinie

Test: Blondynka w premium – DS7 Crossback 1.6 PureTech 225 KM – mój pierwszy raz z… DS. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-05-18

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

Zobacz też

Fabryka w Mioveni pracuje pełną parą. Już prawie 200.000 sztuk Dacii Duster

Kontynuacja nowej ery Abartha. Rodzina modeli marki z logo Skorpiona powiększa się o całkowicie elektryczną gamę Nowego Abartha 500e

Ledwo uchwalili konfiskatę samochodów, już chcą to zmieniać. A przecież każdy przepis powinien przejść test przedszkolaka!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
59
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz