Jak dowiadujemy się ze źródeł zbliżonych do Stellantis, nowym szefem rozwoju sieci w Polsce zostanie Paweł Gawryluk. Poprzednio odpowiadał za samochody elektryczne, był też dyrektorem marki Peugeot, a wcześniej pracował w marce Opel.
Paweł Gawryluk ma duże doświadczenie, związane ze sprzedażą samochodów. Od 2004 roku pracował w General Motors, pełniąc tam m.in. rolę dyrektora ds. finansowych. Marki francuskie poznawał lepiej od września 2018 roku, gdy pracował na stanowisku dyrektora marki Peugeot. Gdy na tym stanowisku zastąpił go Allessandro Rendra, Włoch, zajął się sprawami samochodów elektrycznych w grupie Stellantis. Teraz przechodzi na stanowisko związane z rozwojem sieci.
Przed Pawłem Gawrylukiem stoi zadanie zbudowania na nowo sieci dystrybucji i nowego podziału rynku. Dealerzy otrzymali w zeszłym roku wypowiedzenia swoich umów, przyznano im również – w zależności od sytuacji finansowej i osiąganych rezultatów – odpowiednie kategorie A, B oraz C. Pomimo wcześniejszych obietnic nie otrzymali jeszcze wiążących deklaracji, dotyczących dalszej współpracy ze Stellantis.
Z tego co udało nam się ustalić, Stellantis Polska prowadzi aktualnie rozmowy z poszczególnymi dealerami na temat lokalizacji poszczególnych marek oraz ich przydziału, przygotowując nowy kształt sieci. Proces może potrwać jeszcze wiele miesięcy.
Najnowsze komentarze