Reprezentanci Peugeot Sport Polska Rally Team, podobnie jak poprzednio w rajdach Subaru i Rzeszowskim – Matador, zdobyli wszystko, co było możliwe do zdobycia! Zwyciężyli w klasyfikacji generalnej, grupie N oraz klasie Super 2000, wywalczyli dodatkowy punkt za wygranie największej liczby odcinków specjalnych. Peugeot triumfował także w klasyfikacji Producentów oraz Zespołów Sponsorskich!
Peugeot 207 Super 2000 okazał się najlepszy już na pierwszym odcinku rajdu, ocenianego przez uczestników jako trudny, wymagający dużych umiejętności technicznych. Bryan i Xavier w deszczowej aurze czuli się – jak dowcipnie twierdzili kibice – „ryby w wodzie”: jechali znakomicie! O zdecydowanej dominacji załogi w modelu 207 Super 2000 najlepiej świadczy fakt, że wygrali oni osiem spośród dziewięciu odcinków specjalnych pierwszego etapu, a ich przewaga nad drugą załogą w zawodach – obrońcą tytułu Leszkiem Kuzajem i Jarosławem Baranem w Subaru Imprezie – wynosiła 1.24,8 minuty.
Drugi dzień rajdu rozpoczął od pokazu skuteczności mechaników. Tłum kibiców i przedstawicieli innych zespołów obserwował pracę serwisu Peugeot, który miał zaledwie dwadzieścia minut czasu na naprawę sprzęgła. Mechanicy spisali się znakomicie – problem techniczny został rozwiązany i załoga o czasie wyjechała z boksu, udając się na wyjazdowy Punkt Kontroli Czasu…
Drugi etap składał się zaledwie z czterech odcinków specjalnych. Plan taktyczny Bryana i Xaviera zakładał, że nie będą oni już rywalizowali o zwycięstwa OS-owe, pojadą własnym tempem, bez narażania się na najmniejsze ryzyko.
Niestety podczas Rajdu Nikon, już po raz drugi w tym roku, doszło do karygodnych wybryków – ekipy organizatorów znalazły na trasie odcinka specjalnego Jugów – Świerki (tuż przed jego rozpoczęciem), specjalnie zespawane kolce, służące do przebijania opon w samochodach zawodników. Właśnie na tym OS-ie, jadący jako pierwsi Bouffier i Panseri złapali „gumę”. Na szczęście nie miało to poważniejszych konsekwencji – nie doszło do wypadku, a strata czasowa była niewielka… Chuligański wybryk pseudokibiców, zagrażający zdrowiu zawodników, potępiły wszystkie zespoły, a organizator zawiadomił policję.
Na wszystkich próbach drugiego etapu Bryan i Xavier dojeżdżali do mety w czołówce, utrzymując ponad minutowa przewagę nad najgroźniejszymi konkurentami.
Pierwszy szampan polał się już na ostatniej strefie serwisowej, gdzie zawodnicy odebrali gratulacje od całego zespołu. Po raz kolejny „bąbelki” poszybowały w powietrze na mecie na rynku w Dzierżoniowie, gdzie kibice zgotowali załodze Peugeot wielka owację.
Francuzi cieszą się bowiem ogromną popularnością i sympatią wśród sympatyków sportu samochodowego w Polsce, którzy potrafią docenić ich klasę – przez cały czas trwania zawodów rozdawali setki autografów, pozowali do zdjęć.
– Dzisiejszy dzień jest ważnym wydarzeniem w mojej karierze, zdobyłem tytuł Mistrza Polski – powiedział Bryan Bouffier – Gdy Peugeot Polska zaproponował mi starty w Waszym kraju, zgodziłem się chętnie. Wówczas była mowa o trzech rajdach. Tymczasem otrzymaliśmy możliwość pojechania w kolejnych zawodach. To było fantastyczne! Jestem szczęśliwy, że nie zawiodłem oczekiwań. Pragnę podziękować Peugeot Sport Polska za danie nam szansy, całemu zespołowi za znakomitą pracę, oraz pozostałym sponsorom: firmom Total, Gefco i Michelin. Samochód spisywał się znakomicie! Jestem zadziwiony wspaniałą atmosferą, która towarzyszy polskim rajdom, jak też sympatią, z jaką spotkałem się ze strony kibiców. To wszystko jest wspaniałe!
– Rajd Nikon uświadomił mi, że skończyła się era samochodów grupy N – komentował z kolei najgroźniejszy konkurent Bryana, Leszek Kuzaj. – Nasze Subaru nie miało najmniejszego „podejścia” do samochodu Peugeot Super 2000. Kombinacja dobrego kierowcy, jak Bryan, plus w tej chwili naprawdę bardzo szybkiego Peugeota, tworzy w zasadzie duet nie do pokonania. Ja znałem te trasy, Bryan nie. Do tego ja jechałem na granicy, w wielu miejscach ryzykowałem, zwłaszcza tam, gdzie było dużo błota. I co z tego – rezultat jest widoczny? A zdaję sobie sprawę, że Bryan w razie potrzeby mógłby jeszcze przyspieszyć…
Panseri startował z Bryanem w czterech rajdach, z których trzy wygrali. Jednak w Rajdzie Polski Bouffier jechał z innym pilotem – dlatego w myśl regulaminu Xavierowi tytuł nie zostanie przyznany…
– Trudno, takie są przepisy – powiedział pilot. – Serdecznie gratuluję Bryanowi, cieszę się z możliwości startów w Polsce i ze zwycięstw…
W klasyfikacji Producentów Peugeot zajmuje pierwsze miejsce w Mistrzostwach Polski, natomiast wśród Zespołów Sponsorskich Peugeot Sport Polska Rally Team awansował na pozycje lidera.
Wyniki 8. Rajdu Nikon:
1. Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 Super 2000) – 1:40.04,0 godz.;
2. Leszek Kuzaj i Jarosław Baran (Subaru Impreza WRX Sti) – strata 1.06,2 min.;
3. Maciej Lubiak i Przemysław Mazur (Fiat Grande Punto Abarth Super 2000) – 1.49,8 min.;
4. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 4.00,6 min.;
5. Sebastian Frycz i Jacek Rathe (Subaru Impreza) – 4.14,0 min.;
6. Grzegorz Grzyb i Joanna Madej (Suzuki Swift Super 1600) – 4.28,5 min.;
7. Bartłomiej Grzybek i Michał Ranik (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 5.14,0 min.;
8. Mariusz Stec i Zbigniew Gruszka (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 5.52,1 min.;
9. Paweł Dytko i Tomasz Dytko (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 5.56,7 min.;
10. Tomasz Kuchar i Jakub Gerber (Subaru Impreza) – 7.40,8 min.
8. Rajd Nikon – wyniki klasy Super 2000:
1. Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 Super 2000);
2. Maciej Lubiak i Przemysław Mazur (Fiat Grande Punto Abarth).
Klasyfikacja generalna Mistrzostw Polski (po siedmiu rundach):
1. Bryan Bouffier – 43 pkt.;
2. Sebastian Frycz i Jacek Rathe – 32 pkt.;
3. Tomasz Kuchar i Jakub Gerber – 28 pkt.;
4. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski – 22 pkt.;
5. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek – 22 pkt.;
6. Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec – 16 pkt.;
7. Michał Sołowow i Maciej Baran – 16 pkt.;
8. Leszek Kuzaj i Jarosław Baran – 15 pkt.;
9. Paweł Dytko i Tomasz Dytko – 14 pkt.;
10. Oscar Svedlund i Bjorn Nilssen – 10 pkt.;
Klasyfikacja Mistrzostw Polski w Grupie N (po siedmiu rundach):
1. Bryan Bouffier – 40 pkt.;
2. Sebastian Frycz i Jacek Rathe – 32 pkt.;
3. Tomasz Kuchar i Jakub Gerber – 28 pkt.;
Klasyfikacja Mistrzostw Polski w Klasie Super 2000 Rally (po siedmiu rundach):
1. Bryan Bouffier – 17 pkt.;
2. Tomasz Czopik – 6 pkt.;
3. Michał Sołowow i Maciej Baran – 6 pkt.
4. Maciej Lubiak – 6 pkt.
Klasyfikacja Mistrzostw Polski Producentów (po siedmiu rundach):
1. Peugeot – 18 pkt. (w 5 rundach);
2. Subaru – 17 pkt. (7);
3. Fiat – 6 pkt.(4);
5. Suzuki – 4 pkt. (3)
Klasyfikacja Mistrzostw Polski Zespołów Sponsorskich (po siedmiu rundach):
1. Peugeot Sport Polska Rally Team – 50 pkt. (w 5 rundach);
2. PSO Michelin Rally Team – 45 pkt. (7);
3. PlayStation Rally Team – 39 pkt. (6);
4. Subaru Poland Rally Team – 23 pkt. (6)
5. J&S Energy Rally Team – 22 pkt. (5);
6. Fiat – Cersanit Rally Team – 16 pkt. (3);
7. Castrol Q Service – 16 pkt. (5);
8. Fiat Castrol Rally Team – 12 pkt. (3).
Źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze