Peugeot 208 Turbo 200 to nowa propozycja marki sygnowanej lwem na Amerykę Południową. Trzeba przyznać, że latynosi mają niezwykłą fantazję, jeśli chodzi o opisywanie samochodów.
Peugeot 208 to jeden z najpopularniejszych miejskich samochodów w Europie. Cieszy się dużym zainteresowaniem także w Brazylii, gdzie byliśmy kilka miesięcy temu, testując m.in. nowego Citroëna C3 IV generacji. Tamtejszy oddział Stellantis jest niezwykle aktywny i kreatywny w promowaniu swoich modeli. Przy okazji wejścia na rynek Peugeot 208 z nowym (w Brazylii) silnikiem, sięgnięto po słowo Turbo.
„Peugeot 208, najbardziej kompletny i atrakcyjny samochód w swoim segmencie, otrzymał silnik 200 turbo i stał się najbardziej zwrotny. Dostarcza on do 130 KM mocy, dostosowanej do potrzeb autentycznego hot hatcha. Plakietka z napisem TURBO 200 to kolejna oznaka sportowego charakteru: moment obrotowy 200 Nm jest dostępny przy 1750 obr/min – szczyt mocy przypada na niższe obroty niż u konkurentów. Jest to zatem idealne połączenie samochodu i jego układu mechanicznego.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów Peugeot
Peugeot 208 jest najlżejszym modelem wyposażonym w ten silnik turbo 200, co przyczynia się do jego niskiego zużycia paliwa – zarówno etanolu, jak i benzyny. Rezultat został dopracowany na dystansie ponad 1 miliona kilometrów, który pokonały prototypy w fazie testowej. Prace pozwoliły na maksymalne wykorzystanie możliwości silnika produkowanego w Betim (MG) dzięki doświadczeniu grupy Stellantis” – czytamy w opisie nowej wersji.
Zobacz: nowe samochody Peugeot. Promocje
Innymi słowy mówiąc na rynku brazylijskim zadebiutował Peugeot 208 z silnikiem 130 KM, który może być wyposażony w automat. No ale plakietka Turbo dodaje +100 do prestiżu, prawda ?
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze