W połowie lat 2000 SUV-y zyskiwały na popularności, ale w PSA Peugeot Citroën nie było żadnego projektu takiego nadwozia. Aby nadrobić zaległości, koncern postanawia nawiązać współpracę z Mitsubishi. Efektem tej kooperacji jest przekształcenie modelu Outlander w dwa nowe samochody: Peugeot 4007 oraz Citroën C-Crosser.
Pod maską nowych modeli pojawiły się znakomite silniki HDi a sprzedaż ruszyła. Dzisiaj mało kto już pamięta, że chociaż początkowo realizowano produkcję tych modeli w Japonii, pojawiały się również plany przeniesienia produkcji do Holandii. Fabryka VDL Nedcar, założona w 1967 roku, jest jednym z najważniejszych zakładów motoryzacyjnych w Holandii. Przez lata produkowała różne modele samochodów dla marek takich jak DAF, Volvo, Mitsubishi oraz MINI. Przeniesienie produkcji Peugeot 4007 i Citroën C-Crosser do Born miało na celu optymalizację logistyki oraz obniżenie kosztów produkcji, jednakże te plany nigdy nie zostały zrealizowane.
Powodem takiego obrotu spraw były rozczarowujące wyniki sprzedaży obu modeli. Peugeot 4007 i Citroën C-Crosser, mimo początkowych nadziei i ambitnych planów, nie zdobyły oczekiwanej popularności na rynku. Sprzedaż tych modeli była znacznie niższa niż zakładano, co wpłynęło na decyzję o nieuruchamianiu produkcji w Holandii.
Zobacz więcej informacji na temat Peugeot 4007
Peugeot 4007 zadebiutował w 2007 roku, a jego sprzedaż do momentu zakończenia produkcji w 2012 roku wyniosła około 35.000 egzemplarzy. Citroën C-Crosser, który również wszedł na rynek w 2007 roku, osiągnął podobne wyniki sprzedażowe, zamykając swój cykl produkcyjny na poziomie około 37.000 sprzedanych sztuk. Oba modele były zbyt mało europejskie a w momencie premiery niekoniecznie odpowiadały potrzebom rynku, pojawiała się bowiem nowa konkurencja.
Zobacz: nowe samochody Peugeot. Promocje
Citroën i Peugeot zaczęły produkować samochody typu SUV we własnym zakresie, odnosząc, szczególnie z modelem 3008 II, ogromny sukces. Ale to już zupełnie inna historia.
Najnowsze komentarze