niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Opel Crossland kontra VW T-Cross i Hyundai Bayon. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 10/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-09-26
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
721 54
1
665
UDOSTĘPNIEŃ
2.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

Tym razem okładka aktualnego wydania AUTO MOTO nie pomija samochodów francuskich. Jeśli chodzi o marki znad Sekwany, to takie auto jest jedno – Citroën Saxo podczas testu zderzeniowego. Ale mamy też Dacię Duster produkowaną przez Grupę Renault oraz Opla Crosslanda wytwarzanego przez Grupę PSA. Ciekawe, jak będzie wewnątrz numeru.

 

AUTO MOTO nr 10 (305) z X.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 6,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 8,3 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Saxo, Xantia, Arkana, Captur, Clio, Kangoo, Megane, Trafic, Dokker, Duster, Jogger, Lodgy, Logan, Sandero, Crossland

 

Pierwsze wzmianki o samochodach będących w centrum naszego zainteresowania znajdziecie na stronach 10-11 wśród Premier miesiąca. Wspomniano tam nowe Megane E-Tech o napędzie elektrycznym, które stanie się crossoverem i trafi na rynek w przyszłym roku, a także Dacię Jogger, która zastąpi w gamie Logana MCV, Lodgy i osobowe wersje Dokkera. Napisano też o nowej wersji Mercedesa Citana, który bazuje na Renault Kangoo.

Strona 12. przynosi ciekawostkę – Dacia Sandero była w lipcu najchętniej kupowanym modelem samochodu osobowego na Starym Kontynencie.

Pochodzący od niemieckiego partnera AUTO MOTO test porównawczy trzech crossoverów segmentu B, w tym Opla Crosslanda, znajdziecie na stronach 32-38. Auto produkowane przez koncern PSA stanęło w szranki z Hyundaiem Bayonem i Volkswagenem T-Crossem. Wszystkie samochody napędzane były benzynowymi silnikami o mocy z przedziału 95-110 KM, przy czym Hyundai jest hybrydą. Opel, wg cen podanych na początku artykułu, jest samochodem najdroższym, ale jest też najdłuższy, najszerszy i najwyższy, ma też największy rozstaw osi. Nie mam za to pojęcia, jak mierzono wnętrza, bo różnice na szerokość są niemałe, ale w AUTO MOTO to ten najszerszy Opel ma najciaśniejsze wnętrze. Zawsze mnie to zadziwiało…

W teście jest napisano, że VW i Opel stawiają na fantazyjny dwukolorowy lakier, ale chyba mi się coś ze wzrokiem porobiło, bo w Volkswagenie dwóch kolorów, to ja nie widzę. Za to cieszy mnie, że dostrzeżono morza czarnego plastiku w kokpicie Volkswagena, acz przyznać trzeba, że kolorystyką T-Cross nadrabia. Opel zresztą też – wygląda to trochę podobnie (pod względem kolorów), jak w testowanej niedawno przeze mnie Mokce.

Opel Crossland średnio przypadł mi do gustu pod względem wyglądu, ale funkcjonalnie to fajne auto. Wprawdzie testowałem mocniejszą odmianę, ale na praktyczność nie ma to większego wpływu. Natomiast dziwni mnie trochę, że sporą wagę AUTO MOTO przykłada do bocznego podparcia foteli w z grubsza 100-konnych crossoverach. To nie są samochody, które są pierwszym wyborem dla osób chcących ofensywnie pojeździć po krętych drogach!

Zgodzę się za to z zarzutem, że zawieszenie Crosslanda potrafi być głośne – szczególnie na drogach o zniszczonej nawierzchni. Niestety nie jest zbyt miękkie. Myślę, że przeciętnego fana francuskich zawieszeń nie zadowoli. A AUTO MOTO pisze, że Bayon jest znacznie sztywniejszy! Cóż – to dość charakterystyczne dla aut koncernu Hyundai-Kia.

Hybrydowy Bayon okazał się najmniej oszczędnym autem w teście pod względem zużycia benzyny! Póki co ta odmiana silnikowa nie jest dostępna w Polsce. Tylko pytanie, co robi w teście? Pełni obowiązki ciekawostki? Opel okazuje się nieco oszczędniejszy, ale tę kategorię wygrywa Volkswagen i to mimo pięciobiegowej skrzyni. Na przekładnię Opla AUTO MOTO zresztą narzeka – że jej drążek pracuje nieprecyzyjnie. Ja miałem całkiem inne odczucia.

AUTO MOTO krytykuje skuteczność hamulców Opla oraz głośność w jego wnętrzu. Za to Crossland ma największy zasięg, bo i spalanie rozsądne, i bak największy w teście. Volkswagen z kolei wiele elementów wyposażenia ma w opcjach – płatnych, rzecz jasna. Ale i tak za wyposażenie T-Cross otrzymał więcej punktów, niż Opel!

Porównanie wygrał Hyundai z dorobkiem 2.992 punktów. Volkswagenowi przyznano tylko jeden punkcik mniej. Opel uciułał zaledwie 2.876 oczek, ale skoro Volkswagenowi przyznaje się większe punkty za wyposażenie, za które trzeba dopłacać, to jak można liczyć na rzetelność ocen w ogóle?

AUTO MOTO testuje Renault Arkanę na długim dystansie. Rozpoczęło przed miesiącem, a dziś pierwszy raport z jazd hybrydową wersją w trasie. Redaktorzy zabrali auto do Rumunii, a to dobry pomysł. Samochód fajny, kraj ciekawy – zdecydowanie warto. Wspomniano dwie piękne rumuńskie trasy – Drogę Transfogaraską i Transalpinę. Średnie spalanie Arkany uwzględniające podróż z Polski, podjazdy pod Trasę Transfogaraską i powrót do Polski wyniosło tylko 4,4 l/100 km! Ale pamiętajmy, że Autorzy omijali autostrady. Zapis z jazd znajdziecie na stronach 46-47.

Z kolei na stronach 48-63 znajdziecie 50 najlepszych aut używanych według brytyjskiego What Car? Czy znajdą się wśród nich samochody produkowane przez francuskie koncerny? Jest ich niewiele, ale są. Na miejscu 49 uplasował się Renault Captur I generacji. Na pozycji szóstej – uwaga! – Dacia Duster II! I to niestety tyle :-(

Z biegiem lat w motoryzacji coraz bardziej dbano o bezpieczeństwo. W ostatnich latach nastąpił prawdziwy rozkwit systemów wspomagających kierowców w tym zakresie, ale to nic dziwnego – na całym świecie liczba samochodów stale rośnie. Jak dziś wypadają używane samochody sprzed lat? Generalnie im starsze, tym gorzej. AUTO MOTO na stronach 64-68 prezentuje kilka modeli sprzed lat, w tym Citroëna Saxo (dwie gwiazdki), który i tak wypadł lepiej, niż BMW serii 3 z podobnych lat. Słaby wynik osiągnęły Citroën Xantia I generacji i Renault Clio (oba z 1997 roku). Z kolei Renault Trafic’a z roku 2012 skrytykowano za duże zagrożenie dla pieszych oraz spore ryzyko urazów szyi kierowcy i pasażerów.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w tym numerze AUTO MOTO.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.3 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: ArkanaAUTO MOTObezpieczeństwoCapturCitroenClioCrosslandDaciaDokkerDusterJoggerKangooLodgyLoganMeganeOpelRenaultSanderoSaxoTraficużywaneXantia
Udostepnij266Tweet166Udostepnij47
Poprzedni

Nowy Peugeot 5008 1.2 130 KM EAT8 oczami brytyjskiego dziennikarza. Czy to nadal świetny SUV?

Następny

Peugeot przegrał w sądzie spór patentowy z firmą Piaggio

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Peugeot przegrał w sądzie spór patentowy z firmą Piaggio

Nissan Townstar

Nowy Nissan Townstar: bliźniak Renault Kangoo bez diesla

Alpine A110

Alpine A110 jako radiowóz. Francuska żandarmeria kupiła 36 sztuk

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Michał - Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Wojtek - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Chip - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.