Peugeot 408 otrzymał cztery gwiazdki w najnowszej edycji testów zderzeniowych EuroNCAP. Jednak po raz kolejny organizacja bazuje na wynikach zupełnie innego modelu, mającego co prawda wiele wspólnego z 408, ale jednak nie był to model, który opisuje.
Ochrona kierowcy i pasażerów została oceniona na 76%, dzieci na 84%, pieszych 78% a systemy wspomagania bezpieczeństwa na 65%. Jednak na końcu strony z wynikiem testu można przeczytać, że Peugeot 408 nie został rozbity – do oceny tego auta użyto modelu… Peugeot 308 SW.
EuroNCAP zamieściło na swoim kanale film, który nosi tytuł Crashtest Peugeot 408. Jednak widzimy na nim Peugeota 308 SW. Samochód ten jest oczywiście w dużej części zbieżny z 408 pod względem konstrukcji, jednak dotyczy to płyty podłogowej oraz przodu auta. Wiele parametrów, które mają wpływ na dynamikę jest jednak zupełnie inna.
To nie pierwszy raz, kiedy EuroNCAP używa do swoich ocen… Excela. Bo właśnie w ten sposób tłumaczy uzyskane wyniki – zostały one przeniesione z Peugeot 308 SW i przeliczone według nieznanej bliżej formuły na Peugeot 408. Jaki ma to sens?
Crashtest Peugeot 408? Nie, to 308 SW
Na poniższym filmie
EuroNCAP staje się instytucją o coraz niższej wiarygodności a jednocześnie generatorem dodatkowych kosztów dla klientów. Firmy wyposażają swoje samochody w coraz więcej systemów, których oczekuje EuroNCAP, jednak przekłada się to na wyższe ceny. Czy jest gdzieś granica?
Najnowsze komentarze