Linda Jackson, szefowa marki Peugeot uważa, że robienie tak zwanych kobiecych samochodów to strata czasu, pieniędzy i może zakończyć się katastrofą. Peugeot tworzy auta dla wszystkich klientów i nie różnicuje ich w ten sposób. Stara się jednak słuchać głosu klientów, bo to oni ostatecznie decydują swoimi pieniędzmi o zakupie.
„Pamiętam, jak producenci próbowali stworzyć kobiece samochody. To była katastrofa” – powiedziała w wywiadzie dla jednego z pism. „Staramy się słuchać naszych klientów. Dostajemy dużo informacji zwrotnych poprzez fora, w tym fora dla kobiet. Ale kiedy robimy samochód, robimy go dla ludzi, którzy go kupią.”
Zobacz: Nowy Peugeot 408 PSE 360 KM
Szefowa Peugeot zauważa jednak, że kobiety często skupiają się na innych czynnikach niż mężczyźni przy zakupie samochodu. „Myślę, że to prawda, że kobiety generalnie – to jest uogólnienie – myślą bardziej w kategoriach bezpieczeństwa”. Ich kryteria są też często praktyczne. „Jak wygląda pozycja siedząca jako kierowcy? A gdzie ja posadzę dzieci albo wózek?”.
Zobacz: Nowe samochody Peugeot
Każdy klient jest inny i każdy ma swój określony zestaw potrzeb. „Samochody chcemy rozwijać dla wszystkich, podobnie jak naszą stronę internetową czy wrażenia klienta przy zakupie oraz serwisie. Ważne jest słuchać tego, co klienci mówią” – twierdzi Jackson.
Ta strategia jak na razie się sprawdza. Sukces Peugeot 208 i 2008, liderów w swoich segmentach w Europie pokazuje, że marka obrała słuszną drogę.
Źródło: Femme Frontaal
Najnowsze komentarze