Rajd na Słowacji, podczas którego zawodnicy ścigali na asfaltach, okazał się, zgodnie z przewidywaniami, bardzo trudną próbą. Stanowił bowiem nie tylko rundę mistrzostw naszego kraju, ale także eliminację FIA CEZ Trophy oraz Mistrzostw Słowacji. Obsada była więc bardzo silna – w klasie Super 2000 wystartowało aż dziewięć załóg (osiem w klasyfikacji RSMP), w tym trzy w Peugeot 207 Super 2000. Na starcie stanęły również 4 rajdówki klasy WRC.
Pierwszy dzień zmagań odbywał się w zmiennych warunkach pogodowych. Tomek i Daniel rozpoczęli rywalizację od zajęcia czwartego miejsca z niewielką stratą do zwycięzców. Pierwszą pętlę ukończyli jednak na siódmej pozycji, dojeżdżając na serwis z urwanym przednim zderzakiem. Potem załoga Peugeot Sport Polska Rally Team przyspieszyła, co przyniosło awans na piąte miejsce.
Drugi etap Kuchar i Dymurski rozpoczęli od miejsca na podium, na kolejnej próbie byli drudzy. Ostatecznie nie zdołali jednak awansować w klasyfikacji, kończąc zawody na piątej pozycji.
– Wybitnie ciężki rajd – komentował na mecie Tomek Kuchar. – Mimo słabego wyniku jestem bardzo zadowolony, ponieważ czasy osiągane na odcinkach specjalnych, kiedy jechaliśmy bez żadnych przygód, były bardzo dobre i mogliśmy znowu rywalizować z czołówką krajową, i nie tylko… Fantastycznie przygotowany samochód, świetnie pracująca ekipa! Wszystkie przygody, oprócz „kapci”, były zawinione wyłącznie przeze mnie i absolutnie ponoszę za nie pełną odpowiedzialność. Chcieliśmy sobie, jak i co poniektórym, udowodnić, że jak jedziemy bezproblemowo, to potrafimy uzyskiwać dobre czasy, a nie przegrywać po dwie sekundy na kilometrze… Reasumując: punktowo dla nas rajd kiepski, ale moralnie bardzo udany. Gdyby nie wspomniane przygody: trzy wypadnięcia z trasy i dwie przebite opony, bylibyśmy zapewne bardzo wysoko. Ale nie ma co „gdybać”… Korzystając z okazji chciałbym pogratulować Kajetanowi i Jarkowi zdobycia tytułu Mistrzów Polski. W tym sezonie jechali zdecydowanie najrówniej i najszybciej, tytuł jest więc jak najbardziej zasłużony.
– Świetny rajd! – dodał Daniel „Lopez” Dymurski. – Jechało się bardzo fajnie, ale chyba jeszcze nie mieliśmy na jednym rajdzie tylu niebezpiecznych momentów. Błoto, deszcz, ruletka z doborem opon, a przy tym bardzo ciasno w czołówce: to wszystko powodowało, że było bardzo trudno. Poszczególne wyniki mieliśmy naprawdę satysfakcjonujące, jechaliśmy bardzo dobrym tempem! A do tego bardzo sympatyczna atmosfera na Słowacji.
– To był wyjątkowo trudny rajd: zmienna pogoda, nieznane trasy, silna obsada – mówi Dorota Pajączkowska, PR Manager Peugeot Polska. – Rywalizacja była zacięta i niezwykle ciekawa, zespoły „grały w ruletkę” z doborem opon, a kibiców na trasie rajdu nie brakowało, mimo sporych trudności z dojazdem na OS-y. Dziękujemy Tomkowi i Danielowi za dobre tempo jazdy, chociaż tym razem nie udało się im zająć miejsca na podium, do czego znacznie „przyłożyły się” przygody na odcinkach. Gratulujemy zwycięstwa w rajdzie Bryanowi i Xavierowi, a załodze K. Kajetanowicz i J. Baran – zdobycia zasłużonego tytułu Mistrza Polski 2010. Myślami jesteśmy już przy Rajdzie Dolnośląskim – będziemy do końca walczyć o jak najwyższe miejsca w „generalce” i klasie S2000, a w szczególności o zwycięstwo w klasyfikacji Zespołów Producenckich.
Po siedmiu rundach Peugeot przewodzi wśród Producentów (z taką samą liczbą punktów, co Subaru), a Tomek i Daniel są na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej i drugim w klasie S2000. W myśl regulaminu do końcowej punktacji sezonu zalicza się sześć najlepszych rezultatów osiągniętych podczas ośmiu imprez RSMP.
Ostatnią rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski będzie Rajd Dolnośląski w Kłodzku, który zostanie rozegrany w dniach 8-10 października.
Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team sponsorowany jest przez firmy: Peugeot Polska, Total, Luk, Teroson, Peugeot Finance, Proline, Dekra, Harvest oraz Pro Job.
WYNIKI 36. RAJDU KOSZYCE
1. Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000), 1:33:00,7 godz.
2. Josef Beres Jr. i Robert Muller (Škoda Fabia S2000), +34,0 sek.
3. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Subaru Impreza), +37,5 sek.
4. Michał Sołowow i Maciej Baran (Ford Fiesta S2000), +46,1 sek.
5. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000), +1:15,3 min.
6. Grzegorz Grzyb i Przemysław Zawada (Škoda Fabia S2000), +3:13,2 min.
PROWIZORYCZNA KLASYFIKACJA RSMP (po 7 rundach)
Klasyfikacja generalna
1. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran – 223 pkt.
2. Michał Sołowow i Maciej Baran – 201 pkt.
3. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski – 173 pkt.
4. Bryan Bouffier i Xavier Panseri – 149 pkt.
5. Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur – 79 pkt.
6. Leszek Kuzaj i Craig Parry – 74 pkt.
Klasa S2000
1. Michał Sołowow i Maciej Baran – 67 pkt.
2. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski – 53 pkt.
3. Bryan Bouffier i Xavier Panseri – 43 pkt.
Klasyfikacja Producentów
1. Peugeot – 29 pkt.
2. Subaru – 29 pkt.
3. Škoda – 8 pkt.
4. Abarth – 4 pkt.
Źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze