Peugeot 308 powstaje w Zakładzie 1 fabryki należącej do spółki joint-venture DPCA w Wuhan. Innymi słowy jest owocem kooperacji PSA Peugeot Citroën i lokalnego producenta samochodów, firmy Dongfeng Motors. Model 308 sedan trafia w bardzo rozwojowy segment chińskiego rynku, do klasy „middle size cars”, czyli naszego segmentu C. Chińczycy uwielbiają trójbryłowe nadwozia, sedany sprzedają się tam o wiele lepiej, niż hatchbacki, nic więc dziwnego, że Peugeot postanowił zaoferować tam 308-kę sedan.
Peugeot 308 w tej odmianie jest drugim – po flagowym aktualnie modelu 508 – nowym modelem wprowadzonym w tym roku na chiński rynek. Co więcej – oba te samochody są wytwarzane w Państwie Środka. Oznacza to, że Chiny są dla Peugeota bardzo ważnym rynkiem. Poparciem tej tezy jest wprowadzenie tam modelu RCZ – sto pierwszych egzemplarzy dotrze do Chin pod koniec września.
Peugeoty 308 sedan pojawią się w sieci dealerskiej DPCA obejmującej 234 salony w 191 miastach za nieco ponad miesiąc, 20. października 2011 roku.
KG
Najnowsze komentarze