W strategicznym na europejskim rynku segmencie B stanowiącym blisko 30% sprzedaży na Starym Kontynencie Peugeot z sukcesami kontynuuje swoją ofensywę. Znakomicie sprzedająca się 208-ka doczekała się niedawno dwóch nowych wersji, a teraz gamę samochodów w tym segmencie wzbogacił model 2008, wprowadzany na poszczególne rynki.
Model 208 był najlepiej sprzedającym się autem w swojej klasie w okresie od grudnia 2012 do lutego 2013 w Europie (29 rynków). W kwietniu ponownie wrócił na pozycję lidera dzięki 25.600 rejestracji (10,4% swojego segmentu) wyprzedzając Volkswagena Polo, Forda Fiestę, Renault Clio IV i Opla Corsę.
W kwietniu Peugeot 208 był najlepiej sprzedającym się modelem segmentu B we Francji, Danii i Holandii, zajął drugie miejsce w Portugalii i Szwajcarii oraz trzecie w Belgii, Hiszpanii, Norwegii i Słowenii. W maju 208-ka okazała się liderem segmentu na rodzimym rynku (dane z innych krajów nie są jeszcze dostępne).
Z początkiem wiosny gama 208 wzbogaciła się o dwie interesujące odmiany, na które czekali fani marki. Nic zresztą dziwnego, że te wersje wsparły sprzedaż – większość klientów i tak wybierała bogatsze wersje wyposażeniowe. Nie powinno więc dziwić, że elegancka, ekskluzywna odmiana XY oraz ekscytująca GTi spotkały się z dużym zainteresowaniem. Tylko na te dwie odmiany do końca maja zebrano niemal 4.200 zamówień.
Produkowane początkowo we Francji i na Słowacji 208 teraz wprowadzone zostało do produkcji także w Brazylii. Auta te przeznaczone będą na rynki południowoamerykańskie.
W sumie na całym świecie od chwili wprowadzenia do sprzedaży nieco ponad rok temu do końca maja bieżącego roku złożono 314.400 zamówień na Peugeoty 208.
Na bazie 208-ki skonstruowano również miejskiego crossovera 2008. Swoimi wrażeniami z jazd po Alzacji dzieliłem się z Wami dwa tygodnie temu. Zanosi się najwyraźniej na kolejny hit – tylko do końca maja (a auto trafiło do francuskich salonów dopiero 16. września) złożono 15.400 zamówień na ten samochód (trzykrotnie więcej, niż spodziewano się w tym okresie w Peugeocie!), przy czym aż 73% przypadło na wyższe wersje wyposażeniowe (określane przez producenta jako 3 i 3+). W przyszłym roku produkcja 2008-ki ruszy w Chinach, a następnie w Brazylii, a plany Peugeota mówią o 200.000 egzemplarzy tego samochodu sprzedanych do 2015 roku. Biorąc pod uwagę to, ile ich zamówiono do tej pory, powinno się to spokojnie dać osiągnąć!
KG
Najnowsze komentarze