Gdyby szczęście bardziej uśmiechnęło się do niego, Hansen mógłby wygrać te zawody. Skończyło się jednak na trzecim miejscu. Pierwszy był Andreas Ericsson, na drugim miejscu zmagania w Słomczynie ukończył prowadzący w klasyfikacji ERC Michael Jernberg.
– Oczywiście miałem ogromny apetyt na zwycięstwo w ten weekend – powiedział Hansen – ale po kilku incydentach na torze, które nie pozwoliły mi w pełni wykorzystać mocy mojego samochodu, nie mogłem walczyć ze swoimi rywalami tak jak bym tego sobie życzył.
Kenneth zdawał sobie sprawę, że walka będzie bardzo ciężka gdyż w Słomczynie udało mu się wygrać tylko raz. Po zakończeniu zeszłorocznego sezonu, trudnego i zaciekłego, Hansen w tej przedostatniej eliminacji szukał możliwości rewanżu. Padający deszcz w czasie pierwszych kwalifikacji nie pozwolił Hansenowi na zajęcie wysokiego miejsca. W drugiej kwalifikacji przeszedł do kontrofensywy i ukończył ją na pierwszym miejscu. Pozwoliło mu to na start z dobrej pozycji przed trzecim biegiem kwalifikacyjnym tracąc 0,8 sekundy do lidera.
Kenneth zaczął finał A z trzeciego miejsca. Niestety Citroën C4 stracił moc w skutek uszkodzenia kolektora wydechowego po zderzeniu z Frode Holte. Ale Kenneth nie poddał się. Mobilizując się maksymalnie zdołał wyprzedzić Andreasa Ericssona, który znajdował się przed nim. Dwóch Szwedów walczyło bardzo zaciekle przejmując na zmianę prowadzenie. Niestety w wyniku uszkodzenia tylnego prawego koła Hansen był zmuszony wycofać się z tej rywalizacji i uszkodzony dojechał ostatecznie na trzecim miejscu.
– Pokazałem kibicom dobre widowisko – Hansen komentuje swoje wysiłki w finale A.
Michael Jernberg prowadzi w cyklu ERC mając 126 punktów przed Sverre Isachsen, który zdobył ich 121. Kenneth jest trzeci z wynikiem 110 punktów.
Finał ERC odbędzie się już w przyszły weekend w miejscowości Sosnova w Czechach. Gwarantuję zaciętą walkę oraz niezapomniane emocje!
Wyniki końcowe Dywizja 1 A-final
1. Andreas Eriksson (S) Ford – 20 p.
2. Michael Jernberg (S) Skoda – 17 p.
3. Kenneth Hansen (S) Citroën C4 – 15 p.
4. Sverre Isachsen (N) Ford – 13 p.
5. Stig-Olof Walfridson (S) Renault – 12 p.
6. Frode Holte (N) Volvo – 11 p.
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze