Koncern Renault zainwestował w Słowenii około 400 milionów euro. Powstała fabryka, która może wyprodukować rocznie 210 tys. samochodów i wytwarzać będzie dwa modele – Twingo II i Clio II. W związku z inauguracją produkcji Twingo zakład pracuje już w systemie trzyzmianowym.
Twingo trafi do sprzedaży w połowie czerwca, początkowo na rynku słoweńskim, francuskim i włoskim. Kolejne kraje przewidziane są na wrzesień br. Co istotne – Twingo II trafi także na rynek brytyjski. Oznacza to intensywną ekspansję na Wyspach w najbliższym czasie. Pisaliśmy już dziś o planach wejścia do Wielkiej Brytanii marki Dacia, która to inwazja ma nastąpić za dwa lata.
Z rynkiem brytyjskim Renault wiąże spore nadzieje. Pierwsza wersja Twingo nie była tam w ogóle oferowana, należy więc się spodziewać potężnej kampanii marketingowej związanej z wrześniową premierą Twingo II.
Bogaty rynek brytyjski powinien wchłonąć spore ilości gadżeciarskiego Twingo II. Podejrzewam, że poddani Jej Królewskiej Mości chętnie będą kupować wersję ze 100-konnym silnikiem TCE. Co gorsza – część z nich będzie to autko tuningować optycznie, co – podobnie, jak w Polsce – nie zawsze wychodzi autom na dobre. Wyspiarze jednakże lubią nieduże, a dość mocne samochody, więc 100-konne Twingo powinno im przypaść do gustu. Zwłaszcza po wyposażeniu go w złącze obsługujące odtwarzacze mp3 i tego typu multimedia.
O gadżetach w Twingo II pisaliśmy tutaj. Pokazaliśmy Twingo także tu, oraz w naszej własnej relacji z Salonu Samochodowego w Genewie.
KG
Najnowsze komentarze