Wśród odbiorców silników produkowanych w zakładach Dacii w Rumunii – poza macierzystymi zakładami w Pitesti – są fabryki samochodów Grupy Renault we Francji, Kolumbii, Maroku, Rosji i RPA. Zakłady w Mioveni wytwarzają dwie wersje silników benzynowych – K7J (1.4 litra) oraz K7M (1.6 litra). Produkcja ruszyła w roku 2004. Obecnie zdolność produkcyjna zakładu wynosi 1.567 silników dziennie.
Oprócz silników fabryka w Pitesti montuje także dwa rodzaje skrzyń biegów (typy J i TL), układy przeniesienia napędu (m.in. 4×4 do Dacii Duster), osie, elementy zawieszenia itp. Zakłady zatrudniają 3.785 pracowników, którzy w ubiegłym roku – poza innymi elementami – wyprodukowali 247.780 silników. Zakład tworzy sześć wydziałów: silnikowy, skrzyń biegów typu J, skrzyń biegów typu TL, metali lekkich, tłocznia/spawalnia oraz kataforezy i wykończenia.
W 2010 roku miało miejsce kilka produkcyjnych jubileuszów – półtoramilionowa skrzynia biegów typu J, trzystutysięczna skrzynia biegów typu TL, czy wyprodukowanie silnika K7 z numerem 1.250.000.
KG
zdjęcie: Dacia
Najnowsze komentarze