niedziela, 3 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Stellantis

Porażka Carlosa Tavaresa. Stellantis musi wycofać się z restrykcyjnych zapisów umów z dostawcami

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-05-17
w Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
279 3
2
242
UDOSTĘPNIEŃ
806
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022

Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022

 Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!

Carlos Tavares, szef koncernu Stellantis, nalegał na to, aby w umowach znalazły się zapisy, które mówią m.in. o obniżaniu cen komponentów i części dostarczanych do produkcji samochodów, jeśli u dostawcy wygenerowane zostaną oszczędności. Wygląda jednak na to, że będzie musiał wycofać się z tych pomysłów.

Zapisy, które proponował Stellantis zobowiązywały dostawców do przekazywania producentowi samochodów wszelkich oszczędności oraz pozwalały firmie na wydłużenie okresu obowiązywania umowy.

„Jednym z tych procesów było stworzenie Globalnych Warunków dla globalnej organizacji zakupowej” – napisał. „W trakcie tego procesu i po zapoznaniu się z Waszymi opiniami zrozumieliśmy, że każdy region ma unikalne cechy związane z prowadzeniem działalności w danym regionie i że tych cech nie można ignorować” napisał w liście do dostawców Martin Horneck, szef działu zakupów i łańcucha dostaw Stellantis w USA.

Pomysły Tavaresa wywołały oburzenie ze strony dostawców. Niektórzy z nich zapowiedzieli, że odmówią udziału w przyszłych przetargach Stellantis lub zażądają indywidualnych modyfikacji, co może spowodować nie tylko brak obniżki, ale nawet wzrost kosztów dla koncernu. Dostawcy są zazwyczaj związani długoletnimi kontraktami ze stałymi cenami i mają problemy z powodu inflacji, wyższych cen surowców i niedoborów siły roboczej.

„Te warunki były naprawdę nie do przyjęcia” – powiedział Sheldon Klein, szef komisji koordynacyjnej ds. globalnego rynku motoryzacyjnego w firmie Butzel. „Normalne warunki zakupu w tej branży są niewiarygodnie jednostronne. Pomysły Stellantis zmieniły je drastycznie. Z jednostronnych stały się tak nierealne!”.

Komunikat Stellantis pojawił się po tym, jak w zeszłym tygodniu koncern poinformował, że Michelle Wen, dyrektor ds. zakupów i łańcucha dostaw w firmie, ustępuje ze stanowiska, aby „realizować osobiste projekty”. Od 1 czerwca zastąpi ją Maxime Picat, który obecnie kieruje rozszerzonym regionem Europy. Przed nim poważne wyzwanie, bo coraz więcej dostawców myśli o rezygnacji ze współpracy z uwagi na zbyt restrykcyjne warunki.

Pomysły na restrykcyjne zapisy w umowach spowodowały, że wielu dostawców wycofało się z udziału w przetargach na nowe zlecenia dla producenta samochodów. To zmusiło Stellantis do pójścia n daleko idące ustępstwa.  Z kolei rzeczniczka Stellantis, Jodi Tinson, poinformowała, że żadna firma nie zaprzestała współpracy z producentem samochodów, ale odmówiła komentarza na temat tego, czy zmniejszyła się liczba oferentów.

Źródło: Detroit News

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: Stellantis
Udostepnij97Tweet61Udostepnij17
Poprzedni

Tani i oszczędni samochód miejski do trzech tysięcy złotych

Następny

Ukryte skarby: tajemnice komór bezechowych Renault

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Ukryte skarby: tajemnice komór bezechowych Renault

UOKiK: DS 4 do serwisu

Wydajna jazda: jak zmniejszyć wydatki na paliwo?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Marek - Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Anonimowo - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Witia - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Mirek - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Kierowca - Peugeot 999. Prezentacja już 8 lipca
  • Kierowca - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Kierowca - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Kierowca - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018
  • Ile naprawdę pali benzynowy DS 7 Crossback 180 KM?
  • Stellantis & Nidec zbudują pierwsze silniki elektryczne jeszcze w tym roku. Projekt M3
  • DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Nowy Renault Trafic SpaceNomad: wszechstronny kamper z miejscem do spania dla 4 osób
  • Unikatowe Renault NN 6CV Torpedo z 1927 roku. „Komfort lepszy niż w traktorze, hamuje niczym lokomotywa”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.