Używane Renault Clio II kosztuje niedużo. Oferuje przyjemne i wygodne wnętrze, niezłe zawieszenie i niskie koszty eksploatacji. Jakie są opinie na jego temat?
Nie bez kozery francuscy producenci uważani są za specjalistów w segmencie B. Gross miejskich modeli koncernu PSA czy Renault okazała się przebojami rynkowymi. Nie inaczej było z Renault Clio drugiej generacji, które dziś kupimy w cenie przyzwoitego roweru lub telefonu. Nie jest to konstrukcja pozbawiona minusów, jednakże wybitnie prosta budowa i niskie ceny części zamiennych zdecydowanie przemawiają na jego korzyść także dziś.
Miejsce kanciastego Clio I w 1998 roku zajęła kolejna generacja, która z licznymi modernizacjami stylistycznymi w Europie produkowana była do 2012 roku, zaś w Ameryce Południowej kariera modelu trwała aż do 2018 roku. Nowy miejski model otrzymał oczywiście obłe kształty, w żaden sposób nie wyróżniał się na tle konkurentów. W ofercie pojawił się trzy i pięciodrzwiowy hatchback, czterodrzwiowego – mało urodziwego – sedana sprzedawano pod nazwą Thalia, cieszył się równie dużym zainteresowaniem klientów. Niezależnie od przebiegu i roku produkcji, Clio II może się podobać.
Jakie są minusy? Clio II podobnie jak inne modele Renault z lat 90-tych może rdzewieć, dotyczy to egzemplarzy również bezwypadkowych. Sytuację nieco ratuje dziś bogactwo rynku wtórnego i wręcz symboliczne ceny elementów blacharskich. Często przerdzewiałych drzwi, maski czy błotników nie opłaca się naprawiać i lakierować, łatwiej po prostu zamontować jeszcze pozbawiony rdzy element.
Wnętrze gwarantuje wystarczającą przestrzeń na przednich siedzeniach, wytrwali wytrzymają na nich długą trasę. Przyzwoicie trzeba ocenić także ergonomię, obsługa wszystkich pokręteł i przycisków jest intuicyjna. Gross egzemplarzy jest pozbawiona wszelkich udogodnień, zdarzają się jednak Clio II lub Thalie I wyposażone w elektrycznie sterowane szyby, manualną klimatyzację, ABS, fabryczne radio z CD.
Zobacz: Testy samochodów Renault. Używane, nowe, opinie, pomiary, spalanie
W topowych wariantach znajdziemy usportowione fotele, utwardzony układ jezdny czy skórzaną tapicerkę. W przypadku tak leciwego samochodu brak klimatyzacji wbrew pozorom nie jest wadą. Pamiętajmy, że w samochodzie o tak niskiej wartości nawet drobna naprawa układu klimatyzacji w mgnieniu oka przekroczy tą kwotę. Jakość tworzyw zastosowanych w kabinie to kwintesencja lat 90-tych, plastiki są twarde ale dość trwałe.
Silniki diesla pomińmy w swoich poszukiwaniach. Ich realny przebieg jest praktycznie nierealny do określenia, większość jest skrajnie wyeksploatowana. Mało kto przecież inwestuje w tani środek lokomocji. Clio II napędzane wolnossącym silnikiem benzynowym idealnie sprawdzi się w roli urządzenia do przemieszczania się. Każdy z czterocylindrowych, prostych silników pozwala na przeprowadzanie czynności serwisowych niskim kosztem. Dodatkowo jest niemal stworzony do spalania gazu LPG, zadowala się współpracą z najtańszą instalacją gazową.
Zobacz: nowe samochody Renault. Promocje
Do wyboru mamy jednostki: 1.2 8V 60 KM, 1.2 16V 75 KM, 1.4 8V 75 KM, 1.4 16V 95 KM, 1.6 8V 90 KM, 1.6 16V 110 KM – są to konstrukcje bardzo trwałe, dobrze znane mechanikom i relatywnie oszczędne. Wyposażone są w wielopunktowy wtrysk paliwa i pasek rozrządu. Po latach rzecz jasna mogą zmagać się z wyciekami i niewielkimi bolączkami trapiącymi osprzęt. To właśnie te wersje są wybitnie tanie w zakupie. Na drugim końcu cenowej skali są warianty 2.0 16V i oczywiście nieosiągalny dla przeciętnego kierowcy V6. Clio II Sport 2.0 16V krzesa 172-182 KM, co w połączeniu z niską masą własną, twardszym zawieszeniem daje gigantyczną radość z jazdy. Wiele egzemplarzy kończy swój żywot w amatorskich zawodach sportowych, gdzie młodzi adepci kierownicy doskonalą swoje umiejętności.
Clio II mimo słusznego wieku wciąż pozostaje ciekawą propozycją. Nadal znajdziemy egzemplarze z pierwszej ręki z niskim przebiegiem, które przy odrobinie dbałości posłużą nam jeszcze przez długie lata. Najważniejszą kwestią jest korozja, szukajmy egzemplarzy jeszcze nie zardzewiałych.
Ceny Clio II zaczynają się od około 4 tysięcy zł za egzemplarze z większym przebiegiem. Zobacz ogłoszenia o sprzedaży używanego Clio II tutaj.
Najnowsze komentarze