Światowa ofensywa, premiery nowych produktów i usług.
Groupe PSA kontynuuje wdrażanie wielomarkowej strategii na rynku aftermarket, która jest jednym z filarów planu strategicznego Push to Pass.
Celem, jaki stawia sobie Groupe PSA, jest spełnienie oczekiwań wszystkich klientów w zakresie obsługi posprzedażnej na całym świecie, niezależnie od ich budżetu jak również marki i wieku samochodu.
Distrigo jest należącą do Groupe PSA siecią dystrybucji części zamiennych wielu marek. Prowadzona przez nią ofensywa handlowa i logistyczna pozwoliła na uruchomienie na terenie Europy w pełni działającej, konkurencyjnej sieci 130 platform dystrybucyjnych, w której autoryzowane serwisy i niezależne warsztaty znajdą w jednym miejscu wszystkie potrzebne im części.
Groupe PSA rozwija ofertę dystrybucji wielomarkowych części zamiennych na całym świecie, m.in. na terenie Ameryki Łacińskiej, poprzez tworzenie spółek typu joint-venture, np. z firmą SK w Argentynie czy Grupą Etman w Brazylii, jak również w Chinach, między innymi poprzez przejęcie na początku 2018 roku sieci dystrybucyjnej Jian Xin i otwarcie pierwszej platformy dystrybucyjnej wspólnie z DPCA.
Distrigo to pełna oferta części zamiennych, obejmująca, oprócz oryginalnych części zamiennych Groupe PSA, wielomarkową gamę Eurorepar oraz wielomarkową ofertę części producentów wyposażenia samochodowego, aktualnie dostępną w 10 krajach, w tym w Niemczech od lipca 2018 r. Oferta ta pozwala zaspokoić niemal w całości potrzeby warsztatów naprawczych. W magazynach centralnych Groupe PSA dostępnych jest ponad 100.000 pozycji katalogowych, a 29 renomowanych dostawców współpracuje z nią przy tworzeniu tej unikatowej w świecie producentów samochodów oferty.
Na początku 2018 roku została ona rozszerzona o ofertę opon, składowanych obecnie w Magazynie Centralnym Groupe PSA w Vesoul we Francji. Przyjęta strategia składowania pozwoliła PSA rozszerzyć wachlarz marek. W magazynie w Vesoul znajduje się 220.000 opon zarówno marki Eurorepar jak i marek producentów opon. Codziennie w bardzo krótkim czasie dostarczane są do centrów dystrybucyjnych Distrigo.
Do stycznia 2020 roku marki Opel i Vauxhall zostaną w całości objęte systemem dystrybucji Distrigo. Oferta centrów dystrybucyjnych Distrigo zostanie poszerzona o oryginalne części zamienne tych dwóch marek.
Distrigo to również niezwykle konkurencyjny system logistyczny, wykorzystujący nowe narzędzia, które umożliwiają ustawiczne doskonalenie jakości usług oferowanych klientom. Nowy portal składania zamówień Service Box dysponuje pełną ofertą (wszystkie części, elementy wyposażenia, akcesoria oraz specjalistyczne produkty), wielu marek, jest prosty (jeden adres URL i jeden koszyk) i precyzyjny (szczegółowe dane techniczne).
W Niemczech w lipcu 2018 roku wprowadzono do oferty Distrigo marki producentów wyposażenia. Do końca bieżącego roku oferta będzie dostępna na 6 platformach dystrybucyjnych Distrigo, a w 9 kolejnych pojawi się w 2019 roku.
W Niemczech, podobnie jak we Francji, platforma Distrigo nawiązała współpracę z platformą Autobutler, by ułatwić rozwijanie działalności niezależnym sieciom warsztatów, w szczególności Euro Repar Car Service.
Eurorepar to wielomarkowa gama części zamiennych i akcesoriów Groupe PSA na potrzeby przeglądów i wymiany materiałów eksploatacyjnych.
Obecne działania mają doprowadzić do rozbudowy gamy i radykalnej poprawy widoczności, poprzez:
> liczne nowości produktowe prezentowane w ramach światowej premiery, m.in.:
– nowa gama olejów przekładniowych i silnikowych, powiększona o wprowadzany do oferty olej Eurorepar 0W30,
– znacznie rozszerzona gama części do układów hamulcowych (klocki i tarcze pokrywają obecnie potrzeby ponad 90% europejskiego parku samochodowego),
– nowa gama sprzęgieł,
– nowa gama alternatorów/ rozruszników,
– nowa, zmniejszona gama piór wycieraczek przednich szyb, obejmująca 11 pozycji i pokrywająca potrzeby 95% europejskiego parku samochodowego,
– nowa gama zestawów łożysk kół,
– gama letnich opon Eurorepar Reliance i zapowiedź gamy zimowych opon Eurorepar Reliance Winter w połowie 2019 roku,
– wzbogacona gama akcesoriów (pokrowce, dywaniki, kołpaki).
– gama ręcznych narzędzi do wózków narzędziowych Eurorepar
> nacisk na jakość produktów, jak również na jakość i kompletność danych technicznych oferowanej gamy, zamieszczanych obecnie w dokumentacji technicznej TecDoc.
Utworzenie gamy Eurorepar jest jednym z działań Groupe PSA na rzecz ochrony jej marek i zwalczania podróbek. Już 60% części jest oznakowanych zabezpieczonymi etykietkami, wprowadzonymi przez Groupe PSA w 2017 roku. Dzięki etykietkom każdy artykuł jest w pełni identyfikowalny. Autentyczność danego produktu można sprawdzić poprzez zeskanowanie umieszczonego na nim niepowtarzalnego kodu QR.
W Niemczech wzrostowi sprzedaży części Eurorepar towarzyszy intensywna kampania marketingowa B2B i B2C, prowadzona w formie licznych akcji, takich jak e-mailing organizowany we współpracy z serwisem ogłoszeniowym Autoscout24.
Euro Repar Car Service, czyli sieć serwisowa naprawy pojazdów wszystkich marek należących do Groupe PSA, kontynuuje ekspansję na terenie Francji i na świecie. W ciągu jednego roku sieć rozpoczęła działalność w Algierii, Turcji, Rosji, Grecji, Maroku, Szwecji i Arabii Saudyjskiej. Obecnie ma swoje punkty w 22 krajach.
Podczas targów Automechanika sieć nawiązała współpracę z kolejnymi warsztatami i zaprezentowała wzbogaconą gamę autoryzowanych usług, obejmującą m.in. ofertę samochodów używanych (we Francji, Belgii, Portugalii i w Niemczech) oraz współpracę partnerską z platformą internetową Autobutler.
Na targach Automechanika w Niemczech sieć Euro Repar Car Service świętowała otwarcie swojego 400-ego warsztatu partnerskiego, co najlepiej pokazuje tempo jej ekspansji na rynku niemieckim. Nowa kampania marketingowa „Awarness Boost” ma na celu popularyzację sieci wśród szerokich rzesz klientów. Realizowanych jest wiele akcji on- i offline z udziałem nowej ambasador sieci – kierowcy wyścigowego Cyndie Alleman.
Równolegle sieć poszerza swoją ofertę. Nowi partnerzy umożliwią rozwój działalności warsztatom należącym do sieci:
- program gwarancji mobilności we współpracy z ADAC,
- znak „Używany gwarantowany” (sourcing i gwarancja w ramach CarGarantie),
- współpraca partnerska z firmą Werbas pozwalająca zaoferować wysokiej klasy system DMS w atrakcyjnej cenie,
współpraca partnerska z platformą internetową Autobutler i serwisem ogłoszeniowym Autoscout24.
– FORWELT jest gamą produktów chemii warsztatowej dla warsztatów blacharskich. Ta zwarta i skoncentrowana wokół potrzeb warsztatów naprawczych gama została rozszerzona i obejmuje teraz cały proces naprawy i lakierowania nadwozia. Pozwala zwiększyć wydajność i produktywność warsztatów, zapewniając produkty o atrakcyjnym stosunku jakości do ceny.
Gama Forwelt została wprowadzona w Niemczech w lecie 2018 roku. Targi Automechanika były okazją do rozpoczęcia ofensywy marketingowej nowej gamy wzbogacającej ofertę „one-stop-shop” dla warsztatów.
– Autobutler, platforma sporządzania kosztorysów online, została stworzona w Danii w 2010 roku i wdrożona w 4 kolejnych krajach, w tym we Francji i Niemczech. Jej przejęcie w 2016 roku przez Groupe PSA pozwoli przyspieszyć wdrażanie platformy w innych krajach, by stała się europejskim liderem. Celem platformy Autobutler jest ułatwienie kontaktów między właścicielami samochodów a warsztatami.
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze