Po dwóch długich etapach rozegranych w piątek i w sobotę, trzeci dzień Rajdu Akropolu był w zasadzie sprintem do mety: jego 5 odcinków specjalnych liczyło w sumie tylko 65 km jazdy na czas. Choć to niewiele, dwa przejazdy odcinka Aghii Theodori wymagały od uczestników dużej dozy rozwagi i pokory. Sébastien Loeb, lider klasyfikacji generalnej, mający po drugim etapie tylko 2,2 s. przewagi i zmagający się z problemem odkurzania trasy, wiedział, że walka o zwycięstwo będzie bardzo trudna. Rzeczywiście, już po pierwszym przejeździe oesu Aghii Theodori (OS14), siedmiokrotny Mistrz Świata spadł na drugie miejsce, wyprzedzony o dwie dziesiąte sekundy przez Sébastiena Ogiera. Loeb zrewanżował się na odcinku New Pissia 1, odzyskując prowadzenie o… 0,1 s!
„W sytuacji, w jakiej jestem, muszę ryzykować, by bronić swojej pozycji” – komentował Loeb podczas przerwy na serwis po pierwszej pętli. – „Atakowałem jeszcze intensywniej niż przez dwa pierwsze dni rajdu. To była dobra jazda, udało nam się zlikwidować stratę, ale co do szans na końcowe zwycięstwo, nic nie jest pewne. Muszę przekonać się, na ile opóźni mnie dalsze odkurzanie trasy podczas drugich przejazdów tych odcinków”.
„Loeb jechał doskonale, dlatego nie udało nam się zdobyć znaczącej przewagi nad nim. Myślałem, że pierwsza pozycja na drodze bardziej wpłynie na czasy, jakie zalicza dzisiaj przed południem. Co do mnie, przez cały czas się starałem, ale być może nie atakowałem dość mocno” – relacjonował kolega-rywal z zespołu, Sébastien Ogier.
Na odcinku Aghii Theodori 2 Sébastien Loeb pojechał perfekcyjnie – tak określił to sam i tak było w rzeczywistości. Jednak tym razem odkurzanie trasy wyraźnie pogarszało jego sytuację, wskutek czego Sébastien Ogier ponownie wysunął się na czoło, zyskując przewagę 6,2 s. Nowy lider potwierdził swoją skuteczność na odcinku specjalnym New Pissia 2, po którym jego przewaga nad Loebem wzrosła do ponad 10 s. Odcinek dodatkowo punktowany czyli Power Stage, liczący tylko 4 km, nie przyniósł już zmian w klasyfikacji czołówki rajdu, ale walka do końca pozostała niezmiernie wyrównana. Ogier i Loeb praktycznie zremisowali, osiągając metę z czasem równym co do jednej setnej sekundy, ale precyzyjny pomiar pokazał, że lepszy czas zaliczył młodszy z kierowców. Różnica między nim a Loebem wyniosła dziewięć tysięcznych sekundy! W ten sposób kierowcy Citroëna zdobyli na Super Stage, odpowiednio, 3 i 2 dodatkowe punkty.
Sébastien Ogier, po raz trzeci zwycięzca rajdu w bieżącym sezonie, szczęśliwy komentował swój sukces: „To wspaniały wynik! Wzbogacam swój dorobek o 28 pkt., a moja sytuacja w tabeli bardzo się poprawia. Pragnę serdecznie podziękować mojemu zespołowi za dwie rzeczy. Po pierwsze, nie byłem kierowcą numer dwa. Ja i Loeb otrzymaliśmy równe, identyczne szanse na zwycięstwo. Jestem dumny, że odwdzięczyłem się za to zaufanie ze strony zespołu, wygrywając rajd. Po drugie, trzeba podkreślić niezawodność Citroënów DS3 WRC – w trakcie trzech dni niezwykle intensywnej walki w trudnym terenie nie miały miejsca żadne defekty”.
Sébastien Loeb, pomimo irytacji wynikającej z konieczności odkurzania trasy przez wszystkie trzy etapy rajdu, uznał bilans całego weekendu za pozytywny: „Przed startem absolutnie nie nastawiałem się na wygranie Akropolu. Później, na trasie dawałem z siebie wszystko, ale okoliczności układały się tak, że nie byłem w stanie walczyć na równych warunkach. Myślę, że byłem najszybszy, tylko pozycja startowa nie pozwoliła potwierdzić tego wynikiem czasowym. 20 punktów, jakie zdobywam, nieco zwiększa moją przewagę w tabeli nad Mikko Hirvonenem”.
„To podwójne zwycięstwo, wywalczone w terenie będącym specjalnością naszych rywali, jest znakomitym wynikiem dla Citroëna” – uzupełnił Olivier Quesnel, szef Citroën Racing. – „Jestem szczęśliwy i dumny z naszych dwóch kierowców, którzy z punktu widzenia pozycji zespołu w Rajdowych Mistrzostwach Świata spisują się znakomicie. Sześć wygranych rajdów na siedem: nasza skuteczność w pierwszej części sezonu to dla nas prawdziwy powód do dumy”.
Nieoficjalna klasyfikacja końcowa na mecie Rajdu Grecji
1. S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC 4h04:44,3
2. S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC +10,5
3. M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +13,4
4. P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +38,7
5. H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +5:24,7
6. M. Wilson / S. Martin Ford Fiesta RS WRC +6:54,6
7. K. Räikkönen / K. Lindström Citroën DS3 WRC +8:29,3
8. J. Hanninen / M. Markkula Skoda Fabia S2000 +11:34,6
9. J.-M. Latvala / M. Anttila Ford Fiesta RS WRC +13:08,8
10. D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta RS WRC +15:10,0
Klasyfikacja oficjalna Kierowców w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA 2010 po rundzie 7/13:
1. Sébastien Loeb – 146
2. Mikko Hirvonen – 129
3. Sébastien Ogier – 124
4. Jari-Matti Latvala – 76
5. Petter Solberg – 73
6. Mads Østberg – 48
7. Matthew Wilson – 36
8. Kimi Räikkönen – 24
9. Henning Solberg – 20
10. Federico Villagra – 20
11. Juho Hänninen – 12
12. Dani Sordo – 8
13. Martin Prokop – 7
14. Ott Tanak – 7
15. PG Andersson – 6
16. Khalid Al-Qassimi – 5
17. Dennis Kuipers – 4
18. Hayden Paddon – 2
19. Bernardo Sousa – 1
20. Patrik Flodin – 1
Klasyfikacja oficjalna Producentów w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA 2010 po rundzie 7/13:
1. Citroën Total WRT – 250
2. Ford Abu Dhabi – 195
3. M-Sport Stobart Ford – 87
4. Petter Solberg WRT – 61
5. Ice 1 Racing 8 – 34
6. Munchi’s Ford WRT – 32
7. Team Abu Dhabi – 19
8. FERM Power Tools WRT – 14
9. Monster WRT – 8
10. Brazil World Rally Team – 1
Najbliższa runda: Rajd Finlandii (8/13) w dn. 28-31 lipca 2011.
Zapraszamy na naszą nową stronę poświęconą rajdom WRC www.citroen-wrc.com
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze