Zwycięzcami zostali Jan Chmielewski z Jakubem Gerberem w Citroënie DS3R3, którzy od początku narzucili ostre tempo i utrzymali je do końca, pokazując bezbłędną jazdę na wysokim poziomie. W generalce znaleźli się na wysokim ósmym miejscu.
Szymon Kornicki z Robertem Hundlą pierwszego dnia popełnili jeden błąd, który na szczęście nie miał poważniejszych konsekwencji, wykręcili na Michałkowej piruet i stracili przez to nieco czasu. Drugiego dnia, toczyli swoim deesem równorzędną walkę z Chmielewskim i Gerberem, ale ostatecznie zajęli w klasyfikacji CRTP 2-gie miejsce.
Trzeci na mecie zameldowali się Tomasz Gryc z Michałem Kuśnierzem w C2R2 MAX. Wyciągali ile mogli ze swojego Citroëna i ta taktyka się opłaciła. Do domu wracają z pucharami i nagrodą finansową.
Rajd był mniej szczęśliwy jedynie dla dwóch załóg startujących w barwach Citroën Racing Trophy Polska. Radosław Raczkowski z Mariuszem Kosińskim popełnili błąd już na pierwszym oesie i nie mogli kontynuować walki w swoim debiucie w RSMP. Tomasz Żerebecki z Michałem Grudzińskim zostali pokonani przez awarię układu napędowego. Podczas redukcji z trójki na dwójkę ukręcił się przegub.
W pierwszej rundzie Citroën Rally Challenge, rozgrywanej w ramach Rajdowego Pucharu Polski, najlepsi okazali się Tomasz Hupało z Rafałem Fiołkiem w C2R2. Trzeba podkreślić ich sukces tym bardziej, że startowali tym samochodem po raz pierwszy! Na drugim miejscu finiszowali Marek Mularczyk z Michałem Rogóżem, również w Citroënie C2R2. Mety nie udało się osiągnąć Sławomirowi Ogryzkowi ze Zbyszkiem Cieślarem w MAX-ie. Przegrzewający się silnik zmusił ich do przerwania jazdy na przedostatnim oesie.
Nieoficjalna klasyfikacja po 40-tym Rajdzie Świdnickim KRAUSE CRTP 2012:
1. Chmielewski/Gerber DS3R3 – 10 pkt
2. Kornicki/Hundla DS3R3 – 8 pkt
3. Gryc/Kuśnierz – 6 pkt
4. Żerebecki/Grudziński – 2 pkt
CRC 2012:
1. Hupało/Fiołek C2R2 – 10 pkt
2. Mularczyk/Rogóż – 8 pkt
3. Ogryzek/Cieślar – 6 pkt
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze