Dzięki uprzejmości IBRM Samar możemy Was poinformować o wynikach rejestracji nowych samochodów w Polsce w styczniu 2024 roku. Stellantis Polska może odetchnąć z zadowoleniem – wyniki są generalnie niezłe. Nieco gorzej wypadło to w Grupie Renault, szczególnie w porównaniu z grudniem 2023 roku i w odniesieniu do Dacii, ale bardziej miarodajne wydaje się porównywanie danych ze styczniem ubiegłego roku.
Najpierw jednak trochę danych ogólnych. Całkowita sprzedaż (rejestracje) nowych samochodów osobowych w styczniu 2024 roku wyniosła 42.794 egzemplarze, co stanowi wzrost w porównaniu z grudniem 2023 o 1,61% i w porównaniu ze styczniem 2023 o aż 22,10%! Ren drugi wzrost, to realnie aż 7.747 samochodów więcej.
Wciąż największym graczem na polskim rynku jest Toyota, której samochody zarejestrowano w styczniu 2024 9.807 razy. Na pozycji drugiej znajduje się Škoda z wynikiem 4.006 aut, a podium domyka Kia z 3.066 rejestracjami.
W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych aut w styczniu 2024 znajdują się obecnie trzy marki premium (BMW, Audi, Mercedes).
A jak wypadły marki nas interesujące? Oto szczegóły:
Jak widać, mainstreamowe marki Stellantis poradziły sobie w styczny 2024 całkiem dobrze. Peugeot zarejestrował ponad tysiąc aut i urósł w stosunku do stycznia 2023 o ponad 30%, a więc wyraźnie więcej, niż cały rynek. Opel i Citroën wzrosły nieco mniej od rynku, ale też dość znacząco. Gorzej wygląda to w przypadku marki premium DS Automobiles oraz Fiata i Abartha.
W Grupie Renault marka wiodąca też uzyskała w styczniu 2024 wzrost rok do roku większy, niż rynek – o przeszło 30%. Nieco gorzej wypadło to w przypadku Dacii, ale moim zdaniem wielu klientów czeka na nową, trzecią już generację Dustera. Tajemnica opadła i czekamy na samochody.
Naprawdę duże wzrosty pojawiły się za to w dwóch japońskich markach współtworzących z francuskim Renault udany Alians. Nissanowi wzrosło o niemal 90%, a Mitsubishi wywindowało swój wynik na poziom o przeszło 140% większy, aniżeli rok temu w analogicznym okresie. Czy obie marki utrzymają tendencję wzrostową w kolejnych miesiącach? Oby!
Jeep i Alfa Romeo pozostają na zbliżonych poziomach, co w ubiegłym roku.
na podstawie danych IBRM Samar
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze