Aż 57 wyścigowych PEUGEOT 208 Racing Cup stanęło na starcie zawodów Relais, a 40 aut uczestniczyło w sprincie. W kończącym sezon 2017 wyścigu serii Rencontres Peugeot Sport na torze w Lédenon zostały ustanowione nowe rekordy frekwencji. W sezonie 2018 organizowane przez PEUGEOT SPORT zawody dla klientów zostaną wzbogacone o nowe elementy, mające podnieść przyjemność prowadzenia i rywalizacji na jeszcze wyższy poziom.
David POUGET, który już wcześniej zapewnił sobie tytuł mistrzowski w sprincie, do listy swoich osiągnięć dopisał trzy kolejne wygrane na torze Nîmes-Lédenon. W nagrodę za te sukcesy Peugeot Sport udostępni mu na przyszły sezon samochód PEUGEOT 308 Racing Cup. Pierwszym wicemistrzem w sprincie został Yoan BAZIRET, który w ten weekend trzykrotnie uplasował się na podium. Trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców zajmuje regularnie jeżdżący przez cały sezon Kevin ROPARS.
W wyścigach Relais (ze sztafetową zmianą kierowców) po zgromadzeniu trzech zwycięstw w sześciu startach tytuł mistrzowski zdobył zespół GPA Racing w składzie Kévin JIMENEZ i David POUGET (samochód z numerem startowym 315). Na drugim miejscu uplasował się PEUGEOT 208 Racing Cup z numerem 177 zespołu Gediracing, a na trzecim – auto zespołu Set Up z numerem 127.
Dzięki dwóm wygranym w Lédenon Franck JURADO i Éric WIART zdobyli tytuł mistrzowski w serii Peugeot Sport Master Cup w kategorii RCZ Racing Cup, natomiast Sylvain PUSSIER został mistrzem w kategorii 308 Racing Cup.
W Youngtimers Cup jako pierwszy linię mety ostatniego wyścigu w sezonie przekroczył samochód z numerem startowym 803 w barwach zespołu Montbéliard, ale tytuł mistrzowski powędrował w ręce zespołu Cristal (PEUGEOT 206 S16 z numerem 834). Drugie miejsce przypadło ekipie Espace Racing by GM Sport (PEUGEOT 207 z numerem 864).
MISTRZOWIE W SEZONIE 2017
208 Racing Cup: David POUGET
Relais 208: David POUGET / Kevin JIMENEZ (samochód nr 315)
Peugeot Sport Master Cup: Sylvain PUSSIER (PEUGEOT 308 Racing Cup) i Franck JURADO / Eric WIART (PEUGEOT RCZ Racing Cup).
Youngtimers Cup: Cristal (PEUGEOT 206 S16, nr 834) / Espace Racing by GM Sport (PEUGEOT 207, nr 864)
POWIEDZIELI:
Bruno FAMIN, Dyrektor Peugeot Sport:
„Od czasu gdy po raz pierwszy zorganizowaliśmy puchar 208 Racing Cup, minęło dokładnie pięć lat – było to właśnie tutaj, w Lédenon. Kategoria ta okazała się olbrzymim sukcesem, u którego podstaw leżą trzy czynniki: przyjemność prowadzenia pełnego temperamentu i niezawodnego auta na torze wyścigowym, rozsądny poziom kosztów oraz wyrównana i wszechstronna formuła, tak wpasowana w strukturę Rencontres Peugeot Sport, że w ramach każdej rundy można ścigać się zarówno w sprincie, jak i w sztafecie. W imieniu Peugeot Sport dziękuję wszystkim zawodnikom i zespołom – wszystkim tym, którzy wraz z nami uczestniczyli w tej sportowej przygodzie i współtworzyli jej sukces. W sezonie 2018 zasadniczy format Rencontres zostanie zachowany, wprowadzimy natomiast pewne zmiany w przepisach – z myślą o tym, by dostarczyć jeszcze więcej przyjemności i jeszcze bardziej wyrównać stawkę. Największą atrakcją w kalendarzu na przyszły sezon będzie wyścig długodystansowy 24h Magny-Cours w lipcu 2018 – impreza, która już jest niezwykle oczekiwana”.
David POUGET – mistrz 2017 w kategoriach 208 Racing Cup i Relais 208:
„W Rencontres Peugeot Sport startuję już od kilku lat i zawsze mam doskonałą zabawę za kierownicą PEUGEOT 208 Racing Cup. W tym sezonie we wszystkich rundach mieliśmy emocjonującą walkę na torze. Poziom był bardzo wyrównany; myślę, że szalę na moją korzyść przeważyło umiejętne oszczędzanie opon – to dzięki temu udało mi się zyskać przewagę. Trzy wygrane w Lédenon są dla mnie pięknym zakończeniem wyścigów w naprawdę nadzwyczajnym sezonie. Zdobyłem nie tylko tytuł mistrzowski w pucharze 208 Racing Cup, lecz także w Relais 208 – wspólnie z moim partnerem z zespołu, Kevinem Jimenezem! Serdecznie dziękuję całemu zespołowi GPA Racing za całą pracę włożoną w nasze sukcesy w tym roku”.
NOWOŚCI W SEZONIE 2018
Przy okazji ostatniej rundy sezonu 2017 organizator przedstawił najważniejsze punkty regulaminu sportowego na sezon 2018:
Rozszerzony zostaje kalendarz startów. Runda na torze Pau-Arnos zastąpi wyścigi w Charade oraz, przede wszystkim, w środku sezonu dodany zostanie długodystansowy, całodobowy wyścig na torze Magny-Cours.
W serii 208 Racing Cup program każdej rundy obejmować będzie cztery starty i tylko dwie sesje kwalifikacyjne (w każdym kolejnym wyścigu dziesięciu najszybszych kierowców z poprzedniego biegu startować będzie w odwróconej kolejności).
Najmłodsi zawodnicy, startujący w kategorii wiekowej do 22 lat, rozgrywać będą nowy wyścig organizowany na zasadzie eliminacji. Jego wyniki pozwolą najszybszym gromadzić dodatkowe punkty do klasyfikacji pucharu 208 Junior Cup. Inicjatywa ta ma na celu wyłanianie i wspieranie młodych talentów (do wygrania będzie nagroda w wysokości 10 tys. euro, mająca umożliwiać przejście do wyższej kategorii – 308 Racing Cup).
Wszystkie samochody sprzedawane klientom, którzy zgłoszą się do serii 208 Racing Cup, będą miały plombowane silniki. 10 najlepszych kierowców z klasyfikacji 2017 będzie miało obowiązek korzystania w 208 Racing Cup 2018 z tych samych silników.
Kierowca, który przez dwa lata z rzędu zostanie mistrzem w 208 Racing Cup, nie będzie mógł startować w tej samej serii w kolejnym roku.
Przepisy serii Relais 208, Youngtimers Cup oraz Peugeot Sport Master Cup pozostają bez zmian, natomiast w nowym sezonie do trzygodzinnych wyścigów klasy Youngtimers dopuszczone będą PEUGEOT 208 Racing Cup.
KALENDARZ SEZONU 2018 RENCONTRES PEUGEOT SPORT
20–22 kwietnia – Val de Vienne
4–6 maja – Nogaro
29 czerwca – 1 lipca – Pau Arnos
20–22 lipca – 24 Heures de Magny-Cours
21–23 września – Dijon-Prenois
19–21 października – Lédenon
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze