Całkowity bilans emisji CO2 modelu Fluence Z.E., obliczony przez zespół ekspertów Michelin, wynosi 57 g/km, co oznacza, że jest to wynik o 8% lepszy niż zakładany w dokumentacji homologacyjnej samochodu.
Zwycięstwo to dowodzi, że w 100% elektryczne samochody Renault, choć mają ceny dostępne dla użytkowników indywidualnych, są budowane według najskuteczniejszej w tej dziedzinie technologii.
Poza pierwszym miejscem w zawodach Renault Fluence Z.E. zdobyło pięć innych nagród.
1. Pierwsze miejsce w zawodach w zakresie sterowności na torze ADAC. Jego kierowca, Gregory Fargier, kierowca testowy Renault Sport Technologie, uzyskał rekordowy czas 2,02 minut, czyli 5 sekund mniej niż najszybszy z modeli Tesla.
2. Renault Fluence Z.E. zdobył również nagrodę za najlepszą wydajność energetyczną. Przejechał 300 km w zawodach Challenge Bibendum, zużywając jedynie 37,44 kWh. Wynik ten udało się osiągnąć dzięki wydajności energetycznej samochodu oraz dzięki temu, że kierowca samochodu Gregory Fargier i jego pilot Sylvie Savornin, menadżer ds. dużych klientów w Renault stosowali się do zasad ekojazdy spod znaku Renault Driving Eco². Samochód osiągnął zasięg 215 km (wliczając w to testy wydajności).
3. Całkowity bilans emisji CO2 modelu Fluence Z.E., został również uhonorowany nagrodą. Emisja dwutlenku węgla o wartości określonej przez zespół ekspertów Michelin na 57 g/km jest niższa od emisji w samochodach hybrydowych oraz modelach z ogniwami paliwowymi. Dowodzi to, że technologia elektryczna Renault jest nie tylko „najczystszym” alternatywnym źródłem energii, ale także najbardziej efektywnym.
4. Renault Fluence Z.E. uzyskało również nagrodę w kategorii emisji lokalnej, ponieważ podczas użytkowania nie wydziela żadnych spalin.
5. Renault zostało ponadto uhonorowane nagrodą w kategorii designu za najlepsze rozwiązanie wbudowania systemu ładowania akumulatora w samochodzie.
Kierowca Gregory Fargier i pilot Sylvie Savornin, którzy podczas zawodów jeździli modelem Fluence Z.E., oświadczyli: Bardzo cieszymy się, że udało nam się pokonać rywali specjalizujących się w tej dziedzinie bardziej od nas. Na tych zawodach mieliśmy okazję wypróbować wszystkie możliwości samochodu. Prowadzi się go pewnie, przyjemnie i skutecznie.
Aby samochód mógł pokonać 300 km, w połowie zawodów we Fluence Z.E. wymieniono akumulator. Zajęło to zaledwie 6 minut. Udało się to osiągnąć w warunkach wyścigu dzięki temu, że wprowadzono wcześniej prostą zmianę w mocowaniu akumulatora, która umożliwiła odkręcenie go ręcznie za pomocą odpowiednich narzędzi (do seryjnego systemu mocowania są przeznaczone urządzenia automatyczne).
Renault oferowało gościom odwiedzającym boks koncernu udział w szkoleniach w zakresie ekojazdy Renault Driving Eco² na modelach Fluence Z.E. oraz Kangoo Z.E., zorganizowane przez Key Driving Competence, filię Renault zajmującą się szkoleniami w zakresie oszczędnej jazdy. Dzięki zasadom ekojazdy 50 uczestników szkoleń zaoszczędziło średnio 25 km w porównaniu do „zwykłego” stylu jazdy.
Nissan, członek Aliansu, również powróci z honorami z Challenge Bibendum. Nissan LEAF zwyciężył bowiem w 30-kilometrowym wyścigu ulicami miasta, pokonując Citroën C-zéro i Peugeot Ion. Okazało się tym samym, że opracowany przez Alians akumulator litowo-jonowy jest znakomitym rozwiązaniem technologicznym.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze