all new dacia bigster hybrid 155 journey indigo blue 13 Wiadomości
Wiadomości

Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
Nissan Micra - wnętrze
Wiadomości

Nowy Nissan Micra w stylu retro, czyli technologiczny bliźniak Renault 5 E-Tech. Co kryje wnętrze?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
stellantis 01 Wiadomości
Wiadomości

Stellantis zacieśnia dialog społeczny w Europie – pierwsze posiedzenie Europejskiej Rady Zakładowej

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
Fiat Pulse 2026
Wiadomości

Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
Citroen C4
Wiadomości

Używany Citroën C4 II z dieslem. Przegląd najtańszych bezwypadkowych egzemplarzy z polskiego rynku wtórnego

autor Gabi Rusek
2025-05-22
dacia duster journey 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
citroen c3 aircross 9 Wiadomości
Wiadomości

Stellantis zwiększa swój udział w rynku i zbiera ponad 1 mln zamówień

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Renault i CEA podpisują porozumienie o strategicznej współpracy w dziedzinie badań technologicznych

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2010-06-28
w Wiadomości
Czas czytania 4 minut
32
A A
0

Wspólne zespoły
Na podstawie porozumienia, współpraca pomiędzy Renault i CEA będzie realizowana poprzez wspólne zespoły projektowe, które będą zlokalizowane w różnych placówkach. Będą one kierowane przez Strategiczny Komitet Pilotażowy Renault/CEA, którego celem będzie określenie dziedzin o największym potencjale synergii oraz ustalenie odnośnych celów, zatwierdzanie trzyletniego programu prac badawczo-rozwojowych oraz czuwanie nad zapewnieniem równowagi korzyści ze współpracy dla obu stron (współpraca typu win-win), zwłaszcza pod względem zysków, jakie mogą przynieść wyniki badań. Komitetowi będą przewodniczyli dyrektor dyrekcji ds. zaawansowanych badań i materiałów Renault (tzw. DREAM) i dyrektor badań technologicznych CEA.

Strategiczne dziedziny
Pogłębiona analiza, przeprowadzona w 2009 roku przez Renault i CEA, pozwoliła na określenie czterech głównych dziedzin współpracy o największym potencjale synergii. Są nimi:
– nowe rodzaje energii w transporcie;
– postęp w zakresie architektury elektrycznej i elektronicznej;
– poprawa konkurencyjności silników spalinowych;
– współpraca przy projekcie samochodu o zaawansowanym systemie komunikacji m.in. z kierowcą

Długoterminowe zaangażowanie
Obie strony podjęły zobowiązanie do współpracy w okresie trzech lat, przedłużane automatycznie co roku. W celu zapewnienia trwałego działania zespołów projektowych, Renault i CEA określiły sposób przydzielania corocznego budżetu o znacznej wartości.

Warto przeczytać!

luca de meo Wiadomości

Luca de Meo: Europa potrzebuje takiego rozwiązania jak „Airbus auta elektrycznego”

2025-05-23
Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Renault dąży do opracowania przełomowych rozwiązań technologicznych, które pozwolą zaoferować szerokim rzeszom użytkowników czystsze i przystępne cenowo samochody, zgodnie z nową wizją mobilności. CEA wniesie nowe pomysły pozwalające osiągnąć ten cel. 

Instytucja, która dysponuje bogatym doświadczeniem w wielu dziedzinach o kluczowym znaczeniu dla ekologicznych środków transportu, zmobilizuje ponadto wszystkie posiadane zasoby w dziedzinie badań technologicznych. Współpraca powinna przynieść korzyści klientom, zapewniając jednocześnie obu partnerom równoważne zyski zgodnie z zasadą win-win.

Strategiczna współpraca z Renault doskonale odzwierciedla nowe zadania CEA w dziedzinie alternatywnych źródeł energii. Dzięki innowacji chcemy wspólnie przyczynić się do opracowania przyjaznych dla środowiska środków transportu, z których będzie mogła korzystać jak największa liczba naszych obywateli – powiedział Bernard Bigot, prezes CEA.

Środki transportu spełniające wymagania zrównoważonego rozwoju są jednym z największych wyzwań naszych czasów. Poszukiwanie rozwiązań przyjaznych dla użytkowników i środowiska nie będzie możliwe bez ścisłej współpracy pomiędzy sektorem publicznym i prywatnym, dlatego ogromnie się cieszymy ze współpracy z CEA – powiedział Odile Desforges, zastępca dyrektora generalnego ds. inżynierii i jakości Renault.
 


Renault
Grupa Renault działająca na wszystkich kontynentach posiada ponad 350 zakładów przemysłowych i przedstawicielstw handlowych w 118 krajach. Opracowuje, produkuje i sprzedaje szeroką gamę innowacyjnych, bezpiecznych i przyjaznych dla środowiska samochodów. Renault kontynuuje przyjętą strategię rentownego wzrostu w oparciu o marki: Renault, Dacia i Renault Samsung Motors. Zatrudnia łącznie 121 tys. pracowników. W 2009 roku Grupa sprzedała ponad 2,3 mln samochodów, osiągając obroty w wysokości 33.712 mln euro.

CEA
CEA (Komisja Energii Atomowej) jest publiczną instytucją badawczą prowadzącą działalność w czterech głównych dziedzinach: technologii energetycznych o niskiej zawartości węgla, obrony i bezpieczeństwa, technologii z zakresu zdrowia oraz informatyki.
Opierając się na uznanym powszechnie doświadczeniu i doskonale prowadzonych pracach, CEA bierze udział w licznych projektach, współpracując z uczelniami i producentami przemysłowymi.  Firma CEA zatrudniająca 16 tys. naukowców i pracowników nienaukowych, jest jedną z czołowych europejskich instytucji badawczych, coraz szerzej obecną również poza granicami Francji.
Więcej informacji na www.cea.fr

Źródło: Renault Polska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaWszystkieSportRenault
Udostepnij12Tweet7Udostepnij2
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3521 udostępnienia
    Udostepnij 1408 Tweet 880
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1814 udostępnienia
    Udostepnij 726 Tweet 454
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1414 udostępnienia
    Udostepnij 566 Tweet 354
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3311 udostępnienia
    Udostepnij 1324 Tweet 828

Testy samochodów

20140218 141309 300x225 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 1.6 HDi 92 KM – oszczędny mały samochód do miasta. Opinie, plusy, minusy, spalanie

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2014-02-25
01. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane GT Line TCe 160 KM. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-04-17
IMG 9534 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Logan MCV 1.0 SCe 73 KM – tanie kombi. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-07-12
Nowa Dacia Duster 1.2 TCe, test, pierwsza jazda
Testy

Test: Nowa Dacia Duster 1.2 TCe 130 Journey ma zadatki na hit! Jeździliśmy po polskich drogach

autor Małgorzata Kozikowska
2024-06-12
renault kadjar 1 3 tce 140 automat 101 Wiadomości
Testy

Test: Nowy Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM z automatem i dwa tygodnie w gorącym mieście. SUV po francusku. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-12-09

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Od Wisły do Korczyny – weekend Car Speed Racing pełen sukcesów

Renault patrzy w przyszłość: „Dzieje się coś wyjątkowego”. Wrażenia z walnego zgromadzenia spółki

Renault 5 Prototype i jego kultowi poprzednicy na Salonie Samochodowym w Monachium

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz