Renault i CNRS (Krajowe Centrum Badań Naukowych) podpisały nową umowę ramową na okres 4 lat. Zawarcie umowy ramowej pozwoli na rozszerzenie w kolejnych latach współpracy naukowej w zakresie innowacji. Nowe obszary badań obejmują neuronaukę, rzeczywistość wirtualną, ergonomię, nowe materiały oraz katalizę.
Współpraca Renault oraz CNRS została zapoczątkowana w 1993 r. i od tego czasu podpisano już kilka umów ramowych. Zachodzące wokół zmiany oraz rozwój strategii naukowych skłoniły oba podmioty do weryfikacji warunków dotychczasowej umowy ramowej. Po roku rozmów i negocjacji naukowych, strategicznych oraz prawnych, Renault i CNRS podpisały w dniu 15. maja 2013 r. nową umowę, która obowiązywać będzie przez następne 4 lata.
Podpisanie nowej umowy ramowej pozwoli nie tylko na umocnienie obecnej współpracy zespołów Renault z laboratoriami CNRS, ale także na wejście w kolejnych latach w nowe obszary wspólnych badań w zakresie innowacji. Wśród nich znajdzie się neuronauka, rzeczywistość wirtualna, ergonomia, nowe materiały oraz kataliza.
Renault jest pionierem na polu samochodów o nowatorskiej konstrukcji (klapa bagażnika zintegrowana z tylną szybą, minivan) oraz dostosowanych do nowego typu użytkowania (Twizy).
Dział badań i rozwoju Grupy, będący liderem w dziedzinie samochodów elektrycznych (ZOE) i motorem konkurencyjnych innowacji, opiera się na współpracy z siecią partnerów wybranych spośród państwowych instytucji naukowych, wśród których istotne miejsce zajmuje CNRS.
Od wielu lat laboratoria CNRS prowadzą ścisłą współpracę z Renault. Od 2010 r. oba podmioty podpisały co najmniej sto umów (umowy konsorcjum, umowy o współpracę naukową, usługi, przekazanie sprzętu, ekspertyzy itp.). Ponad jedna trzecia z nich obejmuje projekty partnerstwa, (w tym porozumienia w ramach programu CIFRE, łączącego środowisko akademickie z biznesowym). Prawie sto laboratoriów CNRS, znajdujących się w całej Francji (w Lyonie, Lille, Montpellier, Clermont, Rouen, Paryżu, Orleanie, Bordeaux, Poitiers, Grenoble, Rennes, Strasburgu), prowadzi badania we współpracy z Renault.
Badania te koncentrują się głównie wokół inżynierii oraz systemów i dotyczą w szczególności zagadnień związanych ze spalaniem, zmęczeniem materiałów, termiką oraz aeroakustyką.
Laboratorium Przetwarzania i Przekazywania Informacji (CNRS) współpracuje też z Renault w ramach badań nad przyszłością transportu osób oraz nad mobilnością elektryczną, których część prowadzona jest w ramach Instytutu Zrównoważonego Rozwoju, utworzonego w 2009 roku przez Renault i Paris Tech (http://www.mobilite-durable.org/nos-partenaires/institut-de-la-mobilite-durable.html).
Strategiczne partnerstwo pomiędzy Renault i najważniejszym francuskim państwowym instytutem naukowym pozwoli na wdrożenie w społeczeństwie nowych rozwiązań w zakresie zrównoważonej mobilności.
O Renault
Grupa Renault, prowadząca działalność w 118 krajach, projektuje, opracowuje, produkuje i sprzedaje samochody osobowe oraz lekkie samochody dostawcze pod trzema markami: Renault, Dacia i Renault Samsung Motors. Przemysł samochodowy staje wobec nowych wyzwań ekologicznych i ekonomicznych. Aby im sprostać, Renault opiera swą działalność na dwóch filarach: doskonaleniu istniejących technologii z niskoemisyjnymi silnikami nowej generacji oraz wdrażaniu innowacyjnego programu „Zero Emisji”. Pierwsze modele gamy „Zero emisji”, Fluence ZE oraz Kangoo ZE, zostały wprowadzone na rynek w 2011 r. W 2012 r. dołączyło do nich Twizy, nowatorski pojazd miejski, a na wiosnę 2013 r. planowane jest wprowadzenie ZOE. Dzięki tej gamie innowacyjne rozwiązania stają się dostępne dla masowego odbiorcy. Wraz ze swoim partnerem Nissanem, Renault chce stać się światowym liderem masowej sprzedaży pojazdów bezemisyjnych.
O CNRS
Centre National de la Recherche Scientifique (Krajowe Centrum Badań Naukowych), największy państwowy instytut naukowy we Francji, działający pod patronatem francuskiego Ministerstwa Szkolnictwa Wyższego i Badań, zajmuje się tworzeniem wiedzy i udostępnianiem jej na potrzeby społeczeństwa.
Centrum zatrudnia ponad 34.000 osób (w tym 25.630 na stałe – 11.450 pracowników naukowych i 14.180 inżynierów, techników oraz pracowników administracyjnych), posiada ośrodki na terenie całej Francji, a jego wstępny budżet w 2011 r. wynosił 3,204 miliarda euro, w tym 677 milionów euro środków własnych. CNRS prowadzi badania we wszystkich dziedzinach wiedzy, opierając się na ponad 1.100 jednostkach badawczych i usługowych. W jego laboratoriach pracowało w różnych momentach swojej kariery wielu wybitnych naukowców, w tym 18 laureatów Nagrody Nobla i 11 laureatów Medalu Fieldsa.
CNRS posiada długą tradycję w zakresie doskonalenia, innowacyjności oraz przekazywania wiedzy przedsiębiorstwom. W jego portfolio znajduje się ponad 4.500 rodzin patentów, 25 umów ramowych ze spółkami notowanymi na CAC 40, 146 umów współwłasności przemysłowej, 618 umów współwłasności instytucjonalnej, ponad 700 spółek utworzonych w ciągu ostatnich 10 lat oraz wiele laboratoriów związanych z Instytutami Carnot.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze