Renault wprowadziło w 1999 roku na rynek Kangoo Decathlon, specjalną edycję wyposażoną między innymi w namiot montowany z tyłu samochodu. Być może właśnie stąd Dacia czerpała inspirację przygotowując swój Sleeping Packa dla modelu Jogger.
Renault Kangoo jak rzadko który samochód nadaje się na auto rodzinne. Pojemne, przestronne wnętrze, oferuje mnóstwo miejsca w środku a przyjemne zawieszenie dbało o komfort podróży. Model Kangoo Decathlon bazował na wersji wyposażenia RT, ale miał też zmiany mechaniczne: wzmocnione zawieszenie, zwiększony prześwit i płytę ochronną silnika. Na zewnątrz auto wyróżniało się listwami ozdobnymi i napisami.
Pod maską znalazły się dwa silniki:
- benzynowy 1.4 o mocy 75 KM
- diesel 1.9 D65 o mocy 65 KM
Jak widać szaleństwa nie było – producent skupił się raczej na wyposażeniu, części wizualnej i właściwościach terenowych (podwyższony prześwit, osłona silnika), niż wielkich mocach. Z takim napędem auta były mało dynamiczne, ale w opinii klientów radziły sobie dobrze.
W środku Kangoo miało miało tapicerkę Carte Marine (w kolorze niebieskim), nakładki na siedzenia (żółte) a nawet torbę żeglarską. Było też radio ze sterowaniem spod kierownicy.
Wersja specjalna Renault Kangoo była dostępna w siedmiu kolorach: Glacier White, Lemon Yellow, Bright Red Marine Blue, Niebieski oraz szary, który występował w dwóch odcieniach.
Na innych rynkach już Francja Renault oferowało wersję bardziej przystosowaną do turystyki np. rowerowej – z nieco innym zestawem wyposażenia. Jednak to właśnie Decathlon w wersji francuskiej może być uznawany za protoplastę Dacii Jogger Sleeping Pack.
Pomysł był prosty ale wtedy chwycił a zainteresowanie klientów całkiem spore. Producent kontynuował serie specjalne, chociaż już nie tak spektakularne i rozbudowane jak w przypadku wersji Decathlon.
Dziękujemy naszemu Czytelnikowi za inspirację do artykułu.
Najnowsze komentarze