Renault Megane E-Tech Electric okazał się wielkim sukcesem. We Francji sprzedaje się lepiej niż jego wersja spalinowa. Ten sukces ma swoje przyczyny, które sięgają głębiej niż tylko dopłaty do elektryków.
Po raz pierwszy w historii Renault Megane E-Tech Electric wyprzedziło pod względem ilości sprzedanych aut wersję klasyczną. Warto zauważyć, że są to jednak dwa zupełnie różne samochody. Pierwszy z nich, nowoczesny, współczesny, z najnowszej gamy. Drugi, klasyczny, znany już sześć lat. Poza nazwą i obecnością w gamie kompaktów nie mają ze sobą prawie nic.
W październiku we Francji Renault sprzedało 4.500 samochodów Mégane E-Tech wobec około 3.000 spalinowych. Przyczyna tej różnicy może być jednak bardziej złożona. Klasyczne Megane ma już po prostu swoje lata a na rynku panuje ostra konkurencja. Kto szuka auta spalinowego, może sięgnąć po inne marki – we Francji bardzo dobrze sprzedaje się ultranowoczesny i znakomicie wyglądający Peugeot 308 raz 308 SW. Także Citroën C4, który zyskał niedawno większą odmianę C4 X ma szansę zdobywać więcej klientów, bo jest od Megane nowocześniejszy i bardziej komfortowy.
Patrząc na cały rynek wygląd na to, że samochody elektryczne jeszcze długo będą sprzedawały się w mniejszych ilościach niż spalinowe. Francuskie wyniki Megane E-tech pokazują jednak, że tendencje mogą się zmieniać i elektryki mają swoich klientów.
Najnowsze komentarze