Novo Clio jest pierwszym modelem Renault w Brazylii prezentującym nowy design marki. Tak naprawdę jest to ewolucje Clio II dostosowana do obecnego trendu stylistycznego Renault. Samochód ten idealnie wpisuje się w oczekiwania klientów w Ameryce Łacińskiej. W Renault Technologies America (RTA) zadbano o to, by samochód spełniał jak najwyższe normy pod względem spalania – wg brazylijskich norm Novo Clio uzyskał poziom A, najwyższy możliwy. Auto produkowane będzie w Argentynie.
180-konny Fluence GT, to pierwszy model marki dostępny w Brazylii, który jest sygnowany przez Renault Sport. Za pakietem stylistycznym idzie turbodoładowany silnik benzynowy oraz sportowe zawieszenie, co sprawia, że to bardzo ciekawy samochód, który może służyć zarówno jako auto rodzinne na co dzień, jak i pozwala się trochę wyszaleć.
Oba wspomniane modele trafią do brazylijskich dealerów już w listopadzie.
Dzięki modelom Duster i Sandero, oferowanym w Ameryce Łacińskiej pod marką Renault, sprzedaż koncernu wzrosła o 36,2% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Cały rynek w tym samym okresie wykazał jedynie pięcioprocentowy wzrost, możemy więc mówić o prawdziwym triumfie Renault. To drugi największy przyrost sprzedaży spośród wszystkich marek obecnych na tamtejszym rynku. W efekcie Brazylia jest drugim – po Francji – największym rynkiem dla Grupy Renault i jednym z trzech filarów dalszego światowego rozwoju, obok Rosji i Indii.
Brazylijska sieć salonów liczy obecnie 212 dealerstw, a do końca roku wartość ta wzrośnie do 235 punktów.
Sprzedaż samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych Renault kształtowała się na przestrzeni ostatnich lat następująco:
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
koniec 08.2012 |
|
sprzedaż |
73.614 |
115.153 |
117.524 |
160.300 |
194.300 |
161.372 |
udział w rynku |
3,15% |
4,3% |
3,9% |
4,8% |
5,7% |
6,8% |
Renault produkuje swoje samochody w zakładach zlokalizowanych w kompleksie im. Ayrtona Senny w Kurytybie. Koncern inwestuje właśnie w rozwój swojej fabryki, dzięki czemu roczne zdolności produkcyjne wzrosną o 100.000 samochodów, do poziomu 380.000 aut. Z kolei fabryka silników zwiększy swą wydajność z obecnych 400.000 do pół miliona jednostek w przyszłym roku.
zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze