Grupa Renault rozszerza współpracę z Alibaba Group Holding tak, by rozwinąć sprzedaż swoich aut w Chinach. Państwo Środka ma stanowić w najbliższych latach najdynamiczniej rozwijającym się filarem sprzedaży francuskiego koncernu.
Aby zwiększyć siłę oddziaływania na chińskich klientów Grupa Renault rozszerza współpracę z Alibaba Group. Efektem będzie wdrożenie usługi Tmall Grupy Alibaba. O takich planach mówił w ubiegłym tygodniu François Provost, szef Renault na region Azji i Pacyfiku. Zgodnie z jego zapowiedziami Renault planuje pięciokrotny wzrost sprzedaży w Chinach w ciągu najbliższych pięciu lat.
Renault postrzega Chiny jako rynek o strategicznym znaczeniu i główny priorytet w planie średnioterminowym firmy. Celem firmy jest sprzedaż 550.000 pojazdów w Chinach w ramach celu zwiększenia globalnych przychodów o 40 procent do 2022 roku.
Aby to osiągnąć „Musimy rozwijać partnerstwo z takimi firmami, jak Alibaba Group. Jesteśmy pewni, że to bardzo pomaga” – twierdzi François Provost. To niewątpliwie prawda. Dziś, w końcówce drugiej dekady XXI wieku Internet jest podstawą. To tu szuka się informacji, to tu można obejrzeć każdy samochód, to tu można dowiedzieć się naprawdę dużo o wybranym modelu. Kilkanaście lat temu odwiedzało się kilku, kilkunastu dealerów, a zakup wyselekcjonowanego auta wiązał się z kilkoma wizytami u wybranego sprzedawcy. Dziś klient z reguły trafia do dealera z konkretnymi oczekiwaniami i konkretną wiedzą, nierzadko gotowy do podpisania umowy. To jedna wizyta i druga, kiedy przyjeżdża się po odbiór samochodu.
Grupa Renault poinformowała, że opracuje dziewięć nowych modeli do lokalnej produkcji w Chinach z zespołem 600 chińskich inżynierów. Trzy z tych pojazdów będą w pełni elektryczne. W ramach współpracy z Alibaba Group, Renault zainstaluje oprogramowanie łączności opracowane przez tego giganta handlu elektronicznego w chińskich wersjach crossoverów Koleos i Kadjar. Oba modele z takim wyposażeniem trafią na rynek Państwa Środka jeszcze w tym roku.
Producenci samochodów tworzą sojusze z technologicznymi gigantami, ponieważ jazda autonomiczna i wzrost znaczenia elektroniki rewolucjonizują branżę. W zeszłym miesiącu Alians Renault-Nissan-Mitsubishi podpisał porozumienie z wiodącym chińskim operatorem jazdy DiDi Chuxing, aby zbadać kwestie wprowadzenia w tym kraju samochodów autonomicznych oraz usług car-sharingu.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze