W ofercie Nowego Scénica dostępne są nowe, benzynowe i wysokoprężne, wydajne i oszczędne jednostki napędowe: Energy TCe 115 i Energy dCi 110 (dostępne w zależności od kraju). Dzięki temu ostatniemu silnikowi, Scénic Gama 2012 pobił nowy rekord pod względem oszczędności paliwa, wynoszący 4,1 l/100 km.
Nowe Renault Scénic jest pierwszym modelem Renault wyposażonym w Visio System®, łączący dwie funkcje: system kontroli pasa ruchu oraz funkcję automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania. Nowy Scénic jest również wyposażony w standardzie w system wspomagania przy ruszaniu oraz „autostradowy” tryb pracy kierunkowskazów.
Nowe Renault Scénic, zaprezentowane po raz pierwszy publiczności podczas Salonu Samochodowego w Brukseli, trafiło na rynki około 40 krajów już w styczniu 2012 roku.
BARDZIEJ WYRAZISTY, PRZYCIĄGAJĄCY UWAGĘ DESIGN
Chcieliśmy odejść od czysto rodzinnego wizerunku tego typu aut w tradycyjnym rozumieniu tego słowa, stawiając na pierwszym miejscu przyjemność podróżowania Scénic lub Grand Scenic − czy to z rodziną, z przyjaciółmi, czy też w pojedynkę – Flavio Alves, zastępca szefa produktu
Design zewnętrzny
Scénic Gama 2012 to przede wszystkim zmiany stylistyczne. Udoskonalona linia nadwozia jest teraz bardziej wyrazista i płynna. Celem było zapewnienie bardziej zdecydowanego charakteru, podnoszącego jego atrakcyjność.
Wprowadziliśmy daleko idące zmiany stylistyczne. Zmieniony został cały przód auta: reflektory, błotniki, maska, zderzak, a nawet przednie słupki wraz z obramowaniem przedniej szyby. Celem tych zmian było uzyskanie bardziej dynamicznego wyglądu krótkiej wersji pojazdu oraz dodanie prestiżu wersji długiej, z równoczesnym wyeksponowaniem bogatszego wyposażenia obydwu modeli. W tym celu wykorzystaliśmy odpowiednie rodzaje wykończenia, takie jak błyszczący chrom czy błyszczącą czerń we wszystkich wersjach pojazdu… – powiedział Jean-Philippe Texier, szef działu designu Renault Scénic Gama 2012.
Scénic: bardziej sportowe wykończenie. Wersja ta otrzymała więcej elementów w kolorze błyszczącego chromu, w szczególności w obrębie przedniego zderzaka, z akcentami ozdobnymi stanowiącymi przedłużenie wykonanych w technologii LED świateł do jazdy dziennej. Chrom w połączeniu z elementami w kolorze błyszczącej czerni stwarza wrażenie przynależności auta do wyższej klasy.
Niektóre elementy zostały zmodyfikowane w celu uzyskania wrażenia większej solidności. Wbudowany w przedni zderzak „żaluzjowy” grill w większym stopniu osłania chłodnicę. Wprowadzenie tych zmian miało na celu podniesienie skuteczności działania układu chłodzenia silnika.
Grand Scénic: zmodyfikowany przód pojazdu z wyraźniej zaznaczonymi poziomymi liniami. Zmiana ta w połączeniu z relingami dachowymi pozwoliła nadać tej wersji vana jeszcze bardziej prestiżowy wygląd. Długa wersja wyróżnia się szerszą, wbudowaną w przedni zderzak osłoną chłodnicy oraz relingami dachowymi – podkreśla Jean-Philippe Texier.
W ofercie przewidziano także dwa nowe kolory nadwozia: Niebieski Majorelle i Czerwień Grenat oraz nową gamę obręczy kół.
Design wewnętrzny
Przy tworzeniu kolejnych poziomów wyposażenia wnętrza użyto nowych kolorów i nowych rodzajów materiałów. Grafikę i świetlisty wystrój ekranu TFT na desce rozdzielczej zaprojektowano na wzór nowoczesnych urządzeń elektronicznych – powiedział Jean-Philippe Texier
Pojawiają się nowe wystroje wnętrza, nowe wzory tapicerek tkaninowych oraz skórzanych łączonych z elementami alcantary.
Z uwagi na duży sukces serii limitowanej Bose® Edition w roku 2011 obecnie będzie ona stanowić oddzielny poziom wyposażenia. Dzięki temu gama ulega wzbogaceniu o wyróżniającą się wersję, stanowiącą połączenie sportowej elegancji i unikalnych doznań akustycznych (szczegółowe informacje dotyczące systemu nagłośnienia Bose® Energy Efficient Series zamieszczone zostały dalej).
NOWY REKORD OSZCZĘDNOŚCI W ZUŻYCIU PALIWA DZIĘKI SILNIKOWI ENERGY dCi 110
W okresie od maja 2011 r. do maja 2012 r. silniki Renault Scénic ulegną modyfikacji poprzez wprowadzenie trzech nowych silników z rodziny Energy (dostępne w zależności od kraju). Są one wyjątkowo oszczędne pod względem zużycia paliwa, emisji CO2, kosztów eksploatacji, a jednocześnie zapewniają wysoki komfort jazdy.
Scénic Gama 2012 jest pierwszym samochodem wyposażonym w silnik Energy dCi 110, czyli kompletną metamorfozę silnika 1,5 dCi, bestsellera marki Renault.
Ten komfortowy minivan zainaugurował już z sukcesem silnik Energy dCi 130 w maju ubiegłego roku.
W niedługim czasie, w 2012 r. w ofercie Scénic znajdzie się najnowszy silnik benzynowy Energy TCe 115.
Od maja 2011 r. Scénic jest wyposażony w silnik Energy dCi 130 (o symbolu R9M). Jest to jednostka wysokoprężna o pojemności 1,6 litra prezentująca znakomite osiągi: 114 g CO2/km i 4,4 l/100 km, czyli spalanie o 20% niższe od zastępowanego w gamie tego modelu silnika 1.9 dCi 130 (F9Q). Dzięki temu silnikowi o niskim zużyciu paliwa i doskonałych osiągach, Renault Scénic i Grand Scénic stały się najbardziej ekonomicznymi samochodami w swej kategorii.
Scénic i Grand Scénic są teraz oferowane z najnowszym silnikiem wysokoprężnym Renault, Energy dCi 110, będącym całkowicie nową generacją jednostki oznaczonej symbolem K9K, bestsellera, który w 2010 r. osiągnął sprzedaż w ilości miliona sztuk. Ten nowy silnik o pojemności 1,5 litra oferuje rekordowo niską na rynku emisję CO2: 105 g CO2/km, co przekłada się na obniżenie zużycia paliwa o 16% do 4,1 l/100 km. Natomiast moment obrotowy nowej konstrukcji uległ zwiększeniu do 260 Nm – już od 1.750 obr./min – czyli o 20 Nm więcej w porównaniu do wcześniejszej odmiany 1.5 dCi o mocy 110KM.
Rekordowo niska emisja zanieczyszczeń i obniżenie zużycia paliwa nowych silników wysokoprężnych sprawiają, że Scénic jest samochodem szczególnie przystosowanym do użytkowania we flotach samochodowych przez klientów wykorzystujących auto do celów zawodowych. Koszty jego eksploatacji uległy znacznemu obniżeniu. W przypadku Renault Scénic wyposażonego w silnik Energy dCi 110 są one wręcz najniższe na rynku.
Silnik Energy dCi 110 nie tylko zapewnia wysokie osiągi, ale i wpływa na poprawę komfortu prowadzenia pojazdu dzięki wyjątkowo starannie opracowanej akustyce pracy. Niskie, ciepłe brzmienie tej jednostki, porównywalne z silnikiem R9M, staje się bardzo dyskretnym dźwiękiem słyszalnym przez użytkownika w codziennej eksploatacji samochodu.
Charakterystyka techniczna silnika Energy dCi 110
Wykorzystanie zaawansowanych technologicznie rozwiązań z silnika Energy dCi 130:
– System Stop & Start z układem odzyskiwania energii przy hamowaniu (ESM).
– Recyrkulacja gazów spalinowych (EGR): podobnie jak w silniku Energy dCi 130, w Energy dCi 110 zastosowano niskociśnieniowy układ EGR. Gazy spalinowe są następnie schładzane w chłodnicy układu doładowania i uczestniczą ponownie w procesie spalania mieszanki. Ten obieg gazów zwany „zimnym” pozwala na bardziej skuteczne ograniczenie emisji tlenku azotu niż w tradycyjnym, wysokociśnieniowym układzie EGR przy lepszej sprawności silnika i lepszym przebiegu procesu spalania.
– Samoczynnie regulowana pompa oleju z termostatem: pojemność skokowa pompy dostosowuje się do aktualnego zapotrzebowania układu i wytwarza takie ciśnienie oleju, jakie w danej chwili jest niezbędne do prawidłowego smarowania silnika. W ten sposób ograniczona zostaje energia potrzebna do napędu pompy. Czujnik temperatury oleju steruje jej pracą w czasie rzeczywistym zmniejszając w ten sposób opory tarcia wynikające z lepkości oleju, co bezpośrednio przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa.
* Nowy kształt układu turbodoładowania: nowatorska konstrukcja turbo spowodowała zmniejszenie strat energii. Kanały układu dolotowego powietrza uległy znacznemu uproszczeniu, co podwyższyło sprawność turbo, a tym samym i osiągi silnika przy takim samym zużyciu paliwa.
* Turbo o bardzo niskiej bezwładności: skróceniu uległ czas reakcji turbiny przy niskich obrotach dzięki zmodyfikowanym jej wymiarom.
* Dysze wtryskiwaczy ANI (indywidualnie sterowany kąt wtrysku): ten bardziej precyzyjny sposób podawania paliwa wpływa bardzo korzystnie na proces spalania mieszanki (-15% niespalonych cząstek) i bezpośrednio przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2.
* Zmniejszenie oporów tarcia ruchomych części silnika.
Wiosną 2012 r. Scénic i Grand Scénic będą oferowane z całkowicie nowym silnikiem benzynowym Energy TCe 115, którego zużycie paliwa i emisja zanieczyszczeń będą o ponad 20% niższe od jednostki 1,6 16V 110 KM.
Strategia Renault w dziedzinie podzespołów mechanicznych
Wprowadzenie trzech nowych silników w modelu Scénic odzwierciedla ambitną politykę Renault nakreśloną przez Jacquesa Prosta, dyrektora Inżynierii Podzespołów Mechanicznych. Nasza strategia w dziedzinie podzespołów mechanicznych oparta jest na dwóch kierunkach działania: po pierwsze − na wprowadzaniu nowych technologii w spalinowych jednostkach napędowych, zarówno wysokoprężnych jak i benzynowych, a po drugie − na rozbudowie gamy elektrycznych jednostek napędowych. Strategia ta zapewni nam czołową pozycję na rynku europejskim w dziedzinie ograniczania emisji CO2 w naszej gamie pojazdów. * Wysokie osiągi i doskonałe parametry mechaniczne oparte na znakomitych rozwiązaniach technologicznych opracowanych przez Renault w Formule 1. Oferując silniki Energy Renault umożliwia swym klientom korzystanie z doświadczeń technologicznych zdobytych w sporcie wyczynowym. 34 lata startów w Formule 1 i 10 tytułów Mistrza Świata konstruktorów pozwalają na rozpowszechnienie licznych, nowoczesnych technologii, niespotykanych dotychczas na tym poziomie gamy samochodów. * Nowe technologie. Silniki te opracowano według technologii downsizingu nowej generacji – z systemem Stop&Start i układem odzyskiwania energii przy hamowaniu; są to rozwiązania technologiczne nieoferowane dotychczas w silnikach o tej pojemności skokowej. * Ta sama idea. Konstruktorzy postawili sobie za cel znaczące zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 oraz kosztów eksploatacji, a jednocześnie zapewnienie wysokiego komfortu prowadzenia samochodu i najwyższą jakość całej gamy silników. |
WIĘCEJ NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII PODWYŻSZAJĄCYCH POZIOM KOMFORTU I BEZPIECZEŃSTWA
W ofercie Nowego Scénica pojawiają się dwa nowe, dostępne w standardzie zaawansowane systemy pokładowe zwiększające komfort jazdy na co dzień: Visio System® oraz wspomaganie ruszania pod górę. W modelu tym rozbudowana została również oferta urządzeń multimedialnych, jednak z zachowaniem systemów, które przyczyniły się do jego sukcesu, takich jak system nawigacji Carminat TomTom® czy system nagłośnienia Bose® Energy Efficient Series.
Renault Scénic i Grand Scénic będą pierwszymi modelami z gamy Renault wyposażonymi w Visio System®. Pomaga on kierowcy w zachowaniu czujności na drodze oraz poprawia widoczność w nocy dzięki dwóm funkcjom:
– System kontroli pasa ruchu: specjalna kamera o wysokiej rozdzielczości wykrywa linie oddzielające poszczególne pasy ruchu i ostrzega kierowcę za pośrednictwem sygnału wizualnego i dźwiękowego w przypadku niezamierzonego przekroczenia ciągłej lub przerywanej linii bez uprzedniego włączenia kierunkowskazu. To bardzo cenna funkcja w przypadku spadku uwagi kierowcy!
– Automatyczna zmiana świateł drogowych na mijania: w nocy ta sama kamera steruje ustawieniem świateł przednich, dokonując automatycznego wyboru między światłami drogowymi a światłami mijania: w przypadku wykrycia nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu lub zbliżania się do strefy oświetlonej system automatycznie przełącza światła drogowe na światła mijania. System ten pozwala czterokrotnie wydłużyć czas użytkowania długich świateł, a w efekcie zwiększyć poziom bezpieczeństwa kierowcy oraz kierujących pojazdami jadącymi z naprzeciwka.
Komfort codziennego użytkowania auta zwiększają takie montowane w standardzie we wszystkich wersjach systemy, jak na przykład system wspomagania przy ruszaniu, który uniemożliwia cofnięcie się pojazdu na czas potrzebny do ruszenia pod górę, bez konieczności korzystania z hamulca postojowego czy też „autostradowy” tryb pracy kierunkowskazów, w którym jedno lekkie przesunięcie dźwigni kierunkowskazów uruchamia serię trzech mignięć informujących o zamiarze zmiany pasa ruchu.
Wzbogacona została również oferta urządzeń multimedialnych poprzez wprowadzenie nowego radioodtwarzacza, dostępnego w Renault Scénic już od drugiego poziomu wyposażenia, w standardzie w Bluetooth® oraz złącza USB i Jack. Bardziej ergonomiczna fasada radioodtwarzacza umożliwia jego bardziej intuicyjną obsługę.
W Renault Scénic i Grand Scénic zachowane zostały również systemy, które przyczyniły się do ich dotychczasowych sukcesów:
– system nawigacji Carminat TomTom® – ten wyjątkowo prosty w obsłudze system oferuje kompletny zestaw funkcji niezwykle praktycznych w każdej podróży, pozwalając z łatwością znaleźć każdą drogę. Wszystkie informacje są czytelnie wyświetlane na dużym, kolorowym ekranie, a intuicyjną i bezpieczną obsługę poszczególnych funkcji systemu zapewnia specjalny joystick;
– kolorowy, wielofunkcyjny wyświetlacz TFT (Thin Film Technology) z możliwością personalizacji, pozwalający wyświetlać w bardzo czytelny sposób właściwe informacje we właściwym momencie. Prócz możliwości indywidualnych ustawień, wyświetlacz ten posiada szereg elementów wizualnych skojarzonych z układami wspomagania prowadzenia, urządzeniami oraz wskaźnikami bezpieczeństwa: Stop & Start, system wspomagania przy ruszaniu, ostrzeganie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu, otwarcie drzwi, niezapięcie pasów bezpieczeństwa, ciśnienie w oponach itp.
– system wspomagania parkowania przodem i tyłem z kamerą cofania ułatwiający manewry parkowania. Dzięki niemu parkowanie staje się dziecinnie proste;
– oferujący niezrównany poziom doznań muzycznych system nagłośnienia Bose® Energy Efficient Series.
Bose®: stworzony „na miarę” system nagłośnienia Od 2007 r. Renault powierza firmie Bose® zadanie projektowania wysokiej klasy samochodowych systemów audio. Zaprojektowane z uwzględnieniem specyfiki kabiny poszczególnych modeli systemy audio Bose® zapewniają wysoką precyzję i realizm dźwięków, zbliżonych parametrami do słuchania muzyki na żywo. Dla zapewnienia użytkownikom Scénic przyjemności słuchania wiernego brzmienia, firmy Renault i Bose wspólnie pracowały nad projektem i integracją systemu audio o najwyższych parametrach akustycznych z modelem Scénic, bez pomniejszania przy tym przestronności wnętrza. Temu prawdziwemu wyzwaniu technicznemu udało się sprostać dzięki wykorzystaniu nowej gamy systemów audio stanowiących bezpośredni owoc prac badawczych firmy Bose. Systemy Bose® Energy Efficient Series są o 30% bardziej kompaktowe, o 40% lżejsze i o 50% oszczędniejsze pod względem zużycia energii w porównaniu do dotychczasowych systemów audio. Wiele pracy włożono w zintegrowanie systemu z kabiną, na przykład w celu umieszczenia subwoofera pod siedzeniem pasażera opracowana została dla Scénica specjalna, nowa płyta podłogowa (pierwsze takie rozwiązanie w gamie Renault), co pozwoliło uzyskać realistyczne brzmienie niskich tonów w całym wnętrzu auta. System Bose® Energy Efficient Series montowany w Renault Scénic składa się z następujących elementów: – 4 głośniki wysokotonowe neodymowe o średnicy 2,5 cm – 2 głośniki High Motor Force o średnicy 16,5 cm – 2 głośniki neodymowe o średnicy 13 cm – 1 głośnik niskotonowy High Motor Force o średnicy 11,5 cm – 1 wzmacniacz Bose Energy Efficient z cyfrowym systemem przetwarzania sygnału i 7 kanałami do korekcji indywidualnej. |
TAKE CARE – nowy znak Renault symbolizujący dobre samopoczucie w oferowanych modelach W 2010 roku Renault wprowadziło znak TAKE CARE 100% dobrego samopoczucia w aucie. Wprowadzony po raz pierwszy dla luksusowego modelu Latitude, znak ten został obecnie rozszerzony na niektóre elementy wyposażenia modelu Scénic Gama 2012: – tapicerka z powłoką DuPontTM Teflon®, chroniąca przed plamami i zabrudzeniami (dostępna w wersji Bose® Edition i Privilège); – zagłówki typu Relax; – montowany w standardzie w wersjach z automatyczną, dwustrefową klimatyzacją czujnik Air Quality Sensor. Jego zadanie: zapewnić utrzymanie czystego i kojącego powietrza w kabinie. Z chwilą wjechania auta w strefę zanieczyszczonego powietrza, sprzężony z systemem klimatyzacji czujnik Air Quality Sensor powoduje jego automatyczne przełączenie do trybu zamkniętego obiegu powietrza. Towarzyszy temu pojawienie się stosownych piktogramów na wyświetlaczu TFT. |
Sprawdzone, nowoczesne technologie zwiększające poziom bezpieczeństwa
Renault Scénic i Grand Scénic uzyskały ocenę 5 gwiazdek w testach Euro NCAP już w chwili wprowadzenia na rynek w 2009 r. Te kompaktowe vany zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego dzięki zastosowaniu najskuteczniejszych, zaawansowanych technologii, takich jak:
– montowany w standardzie ABS z korektorem siły hamowania oraz układem wspomagania nagłego hamowania;
– system kontroli toru jazdy ESC (ESP®) z dodatkową funkcją kontroli podsterowności;
– regulator/ogranicznik prędkości;
– System Renault Protection (SRP) 3. generacji wraz z funkcją zapobiegania zjawisku nurkowania (podwójne napinacze pasów, ograniczniki napięcia i poduszki powietrzne dostosowujące swoje działanie do siły zderzenia);
– podwójne czujniki zderzeń bocznych oraz dwukomorowe poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową/ tułów/ miednicę,
– 3-punktowy system mocowania fotelików dziecięcych Isofix 3 na wszystkich 3 miejscach drugiego rzędu siedzeń;
– system kontroli ciśnienia w oponach;
– reflektory bi-ksenonowe z funkcją doświetlenia zakrętów;
– automatyczne uruchamianie wycieraczek.
ZAPISANA W „GENACH” VANA DUŻA ILOŚĆ MIEJSCA ORAZ BOGATE MOŻLIWOŚCI ARANŻACJI WNĘTRZA
Renault Scénic i Grand Scénic oferują optymalną przestronność i możliwości aranżacji wnętrza. Powyższe dwa atuty zadecydowały o sukcesie kompaktowych vanów, w szczególności modelu będącego pionierem w tej kategorii.
Przestronność
Już w fazie jej projektowania w 2009 r. trzecia generacja tego kompaktowego vana była tworzona z myślą o zapewnieniu wszystkim pasażerom jak najprzyjemniejszych warunków podróżowania.
Z przodu, Scénic i Grand Scénic zapewniają rozległe pole widzenia dzięki szerszemu rozstawieniu przednich słupków, co przekłada się na lepszą widoczność na rondach i skrzyżowaniach: kąt widzenia na boki zwiększa się o ponad 8%, a kąt widzenia do góry o ponad 15%.
W drugim rzędzie foteli promień na wysokości kolan jest jednym z największych w tym segmencie i wynosi odpowiednio 235 mm w Scénic i 275 mm w Grand Scénic.
W trzecim rzędzie foteli wysokość od siedziska do dachu wynosi 842 mm, a promień na wysokości kolan – 102 mm, dzięki czemu Grand Scénic plasuje się w ścisłej czołówce kompaktowych 7-miejscowych vanów pod względem ilości miejsca dla pasażerów.
Renault Scénic i Grand Scénic oferują rekordową, sięgającą od 86 do 92 litrów (zależnie od wersji) ilość miejsca w rozmieszczonych we wnętrzu schowkach.
Możliwości zmiany konfiguracji wnętrza
Scénic oferuje liczne możliwości aranżacji wnętrza dzięki dającemu się składać do pionu drugiemu rzędowi siedzeń oraz składanemu fotelowi pasażera z przodu. Całkowite wyjęcie siedzeń z drugiego rzędu pozwala dodatkowo zwiększyć objętość przestrzeni ładunkowej. W 7-miejscowej wersji Grand Scénica objętość bagażnika można również zwiększyć dzięki całkowicie chowanym w podłodze fotelom z trzeciego rzędu. Po wyjęciu 2. rzędu siedzeń, objętość przestrzeni ładunkowej wzrasta do ponad 2 m³. W celu ułatwienia dostępu do 3. rzędu siedzeń, boczne fotele w drugim rzędzie wyposażono w umieszczone po zewnętrznej stronie dźwignie umożliwiające złożenie oparć jednym ruchem do położenia stolika.
Dzięki siłownikom wspomagającym składanie drugiego rzędu siedzeń do pionu, wystarczy obecnie jeden ruch ręki, aby natychmiast uzyskać dostęp do całej tylnej części kabiny.
CEL DLA PIONIERA W TYM SEGMENCIE: ZACHOWAĆ POZYCJĘ LIDERA
Powód restylingu flagowych kompaktowych vanów z gamy Renault jest bardzo prosty: coraz ostrzejsza konkurencja w tym nieustannie podgryzanym przez crossovery i SUV-y segmencie oraz jasno określony cel, jakim jest zachowanie pozycji lidera i przywrócenie modelowi jego atrakcyjności.
Czasy, w których Scénic, będący zalążkiem tego segmentu, był jedynym kompaktowym vanem na rynku, bezpowrotnie minęły. Obecnie o palmę pierwszeństwa na tym polu konkuruje z nim co najmniej piętnaście innych modeli! Stąd konieczność utrzymania się na pierwszym miejscu pod względem atrakcyjności, aby nasi klienci nie dali się skusić innym markom – Yves Bazin, szef Działu Marketingu Produktu Renault Scénic
Pionier tego segmentu ma już na swoim koncie spory kawał historii. Scénic, pierwszy cieszący się sukcesem kompaktowy van, powstał w 1996 roku. Do dziś powstały trzy kolejne generacje tego modelu, osiągając łączną liczbę niemal 4 milionów sprzedanych egzemplarzy, z których wszystkie zeszły z linii produkcyjnej fabryki w Douai na północy Francji.
Pierwsza generacja była bez wątpienia najbardziej znacząca, z 2 milionami egzemplarzy sprzedanych w latach 1996-2003. Model ten został w 1997 roku nagrodzony tytułem Samochodu Roku. Druga generacja tego modelu trafiła do sprzedaży z początkiem 2003 roku i została wzbogacona o wersję Grand Scénic (1.500.000 sprzedanych egzemplarzy). W 2009 r. obydwie wersje nadwoziowe zostały odnowione, dając początek trzeciej generacji tego modelu, sprzedanej do dziś w ilości blisko 450.000 egzemplarzy.
Cel przyświecający Renault Scénic Gama 2012 jest jasny: chodzi o zachowanie pozycji lidera w swoim segmencie i kontynuowanie pięknej historii vanów. Odmłodzony i jeszcze bardziej dynamiczny tandem Scénic i Grand Scénic trafił w pierwszej kolejności na rynki Europy już w styczniu 2012 r. Podobnie jak poprzednie generacje, będzie on stopniowo wprowadzany do sieci sprzedaży Renault na całym świecie w kolejnych miesiącach br.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze