W badanym okresie od lipca 2010 do czerwca 2011 r. na temat Renault ukazały się łącznie 14.522 publikacje na łamach prasy*, co oznacza prawie 40 publikacji dziennie. Miały one związek między innymi z wprowadzaniem na rynek nowych oraz odświeżonych modeli samochodów. Dziennikarze najwięcej miejsca poświęcali modelowi Renault Latitude, ale dużym zainteresowaniem cieszyła się również marka Dacia będąca częścią koncernu Renault, która pojawiała się w mediach w dużej mierze w kontekście modelu Duster wprowadzonego na rynek w 2010 r. Renault pojawiało się w licznych publikacjach także dzięki zaangażowaniu w wyścigi Formuły 1. Ważnym działaniem, które przyczyniło się do budowania pozycji marki Renault na polskim rynku był cykl akcji powiązanych z wizerunkiem Roberta Kubicy – największą z nich było N-Gine Renault F1 Team Show. Na pozytywny wizerunek koncernu miały wpływ liczne publikacje dotyczące zaangażowania Renault w dziedzinę bezpieczeństwa, w tym materiały o Szkole Jazdy Renault i programie edukacyjnym dla szkół podstawowych "Bezpieczeństwo i Mobilność dla Wszystkich".
Ranking Top Marka powstał w oparciu o analizę publikacji prasowych, które ukazały się w czasie od lipca 2010 do czerwca 2011 r. W tegorocznym zestawieniu Renault uzyskało wysokie noty za wydźwięk oraz zasięg materiałów dzięki czemu poprawiło zeszłoroczny wynik o jedno miejsce i tym razem znalazło się na drugiej pozycji.
* wyłącznie publikacje prasowe, bez uwzględnienia innych mediów
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze