Blisko 80% wzrostu sprzedaży w maju i 68% w okresie styczeń-maj odnotował koncern Renault w Hiszpanii w segmencie samochodów dostawczych. To duży sukces i potwierdzenie pozycji lidera hiszpańskiego rynku.
W maju Renault sprzedało w Hiszpanii 1.445 lekkich samochodów dostawczych, zajmując pierwsze miejsce i osiągając dużą przewagę nad konkurencją. Wynik ten oznacza aż 78% wzrostu w stosunku do maja 2022 r. Z kolei w okresie styczeń – maj 2023 r. koncern sprzedał tam 6.009 aut, co oznacza 62,1% wzrostu.
Na drugim miejscu pod względem sprzedaży w maju znalazł się Peugeot, z wynikiem w maju 815 samochodów, na trzecim Ford (643) a na czwartym Citroën (598). Na piątym Volkswagen (419), natomiast na szóstym Toyota (391), która odnotowała bardzo duży spadek (-54%). Co ciekawe, w ujęciu styczeń-maj, Toyota jest jedyną marką, która odnotowała spadki.
Wysoki wzrost Renault zawdzięcza swoim modelom takim jak Renault Express, Renault Kangoo, Renault Trafic oraz Renault Master. Szczególnie te dwa ostatnie auta są bardzo chętnie kupowane w Hiszpanii, podobnie zresztą jak w Polsce, gdzie Master jest absolutnym liderem rynku.
Mocna pozycja to również wynik rozbudowanych usług dla klientów biznesowych, dla których samochód jest nieodzownym narzędziem pracy. Renault posiada więc rozwiniętą sieć dedykowanych centrów serwisowych Pro a usługi są przygotowane z myślą o utrzymaniu auta cały czas w ruchu.
Renault pozostaje liderem i umacnia swoją pozycję a marka przygotowuje się do zaprezentowania nowego Mastera, w którym dużą wagę przykładać się będzie m.in. do systemów wspomagania prowadzenia i zapobiegania wypadkom. Szczegóły niebawem!
Najnowsze komentarze