Miło nam poinformować, iż Renault wprowadza do oferty – na razie samochodów ciężarowych – oponę, która sama się naprawia. Chodzi o produkt Goodyear Duraseal, a Renault będzie pierwszym europejskim producentem, który ją zastosuje!
W pierwszym rzędzie technologia Goodyear Duraseal trafi do serii samochodów Kerax, którą zaprezentowano na Międzynarodowym Salonie Samochodów Ciężarowych IAA Truck Show w Hanowerze. Opony te są proponowane do klientów z segmentu tzw. transportu mieszanego Goodyear Omnitrac, a zastosowanie produktu wpłynie korzystnie na koszty zarówno samego ogumienia, jak i ogólnie transportu – poprzez zmniejszenie liczby przestojów spowodowanych awariami ogumienia.
Opony do tzw. transportu mieszanego stworzono z myślą o ich zastosowaniach głównie w pojazdach używanych w branży budowlanej, kamieniołomach oraz na wysypiskach śmieci, gdzie przebicia ogumienia zdarzają się relatywnie często. W takich warunkach pracy charakterystyka nawierzchni wymaga zupełnie innej przyczepności, niż ta spotykana w przypadku opon wykorzystywanych na drogach o nawierzchni bitumicznej.
Ogumienie Omnitrac charakteryzuje wytrzymalsza konstrukcja opony, inny rodzaj bieżnika mający na celu minimalizację chwytania z podłoża np. kamieni, a jednocześnie znakomita przyczepność na luźnych, błotnistych i nieutwardzonych nawierzchniach. Osnowa takiej opony ma podwyższoną trwałość, na którą wpływ mają m.in. stalowe, niekorodujące i wytrzymałe elementy stalowe i dodatkowe wzmocnienia poprawiające odporność na ewentualne uszkodzenia wynikające z pracy w trudnym terenie.
Kierownik ds. produktu w Goodyear Dunlop Tires Polska – Pan Janusz Krupa – twierdzi, że „Dzięki wbudowanemu szczeliwu, unikalna technologia Duraseal, opatentowana przez firmę Goodyear, zatrzymuje uciekające powietrze z opony nawet wtedy, gdy ta zostanie przebita przez obiekt o średnicy do 6 mm. Korzyścią dla klienta jest to, że może wyeliminować kosztowne przestoje pojazdów oraz obniżyć ryzyko wymiany ogumienia uszkodzonego przez jazdę na niedopompowanych oponach”.
Zasada, jaką wykorzystano przy konstrukcji opony, jest banalna – w bieżniku umieszczony jest dodatkowy pas wypełniony żelowym kauczukiem. W przypadku przebicia opony materiał ten wypełnia uszkodzenie i to do średnicy 6 mm! Nie stanowi też problemu wyciągnięcie z opony elementu, który ją przebił – kauczuk wypełni również to miejsce!
KG
Najnowsze komentarze