Jesteśmy bardzo zadowoleni z pożyczki udzielonej nam przez rząd francuski. W sytuacji niespotykanego kryzysu, który dotyczy całego naszego przemysłu, dostęp do kredytu jest niezbędny do podtrzymania naszej działalności, tak jak i działalności całej branży motoryzacyjnej. Pożyczka pozwoli nam także kontynuować prace rozwojowe i inwestycje w dziedzinie zrównoważonej mobilności – oświadczył Carlos Ghosn, Prezes Renault.
Ponadto rząd wyraził zgodę na pożyczkę SFEF1 bankowi RCI Banque w kwocie od 500 milionów euro do miliarda euro, co pozwoli RCI Banque utrzymać konkurencyjną ofertę kredytową dla klientów.
Renault, firma istniejąca we Francji od 110 lat, jako firma odpowiedzialna społecznie, ponawia zobowiązanie, złożone przez Carlosa Ghosna we wrześniu 2008 roku dotyczące niezamykania zakładów montażu samochodów we Francji w najbliższych latach. Produkcja przemysłowa we Francji zostanie podtrzymana dzięki wprowadzeniu do końca 2012 roku, pięciu nowych modeli i zupełnie nowego silnika. Renault wprowadzi także na rynek pojazd w całości napędzany elektrycznie, gdy zostaną osiągnięte warunki opłacalności jego produkcji.
Renault zobowiązuje się także do rozwoju, głównie we Francji, systemów i technologii potrzebnych do czystych pojazdów oraz do zachowania we Francji koniecznych środków badawczych, inżynieryjnych i testowych. Renault opracuje średnioterminowe programy współpracy skierowane do partnerskich dostawców i zastanowi się nad stworzeniem we Francji centrum badań w zakresie samochodu elektrycznego i zakładu produkcji akumulatorów.
Ponadto Renault będzie priorytetowo przeznaczało zyski firmy na powiększenie kapitałów własnych i na inwestycje w celu zagwarantowania dalszego rozwoju.
Zniesienie podatku zawodowego w 2010 roku, decyzją prezydenta Republiki wzmocni konkurencyjność Renault we Francji. Przedsiębiorstwo zobowiązuje się do zbadania do końca czerwca 2009 roku, w porozumieniu z rządem i partnerami społecznymi, warunków przedsięwzięcia wspólnych wysiłków mających na celu strukturalną poprawę konkurencyjności i pozwalających Francji odzyskać lepsze miejsce w europejskiej produkcji samochodów.
W najbliższym czasie Renault uczyni wszystko, aby zachować zatrudnienie i kompetencje zarówno w zakładach produkcyjnych, jak i w ośrodkach badawczych, inżynieryjnych i testowych. W 2009 roku nie będzie redukcji zatrudnienia w zakładach samochodowych we Francji. Ponadto Renault nadal będzie współpracowało z rządem i partnerami społecznymi, aby w czasie trwania kryzysu okresy ograniczonej działalności przebiegały w akceptowalnych dla wszystkich warunkach.
Rozwój Renault nie jest możliwy bez solidnych dostawców. Grupa skróciła już swoje terminy płatności z 90 dni do 60 dni, zgodnie z ustawą o modernizacji gospodarki. Przewiduje się jeszcze wzmocnienie wsparcia dla podmiotów z branży motoryzacyjnej dzięki:
W tych nowych warunkach cała firma mobilizuje się, aby przetrwać kryzys i wyjść z niego w dobrej kondycji. W tym celu Renault kontynuuje pracę wokół swoich strategicznych osi rozwoju: top 3 w jakości, wzrost na rynkach międzynarodowych i zrównoważona mobilność.
1 Société de financement de l’économie française (SFEF) – Towarzystwo Finansowania Gospodarki Francuskiej (przyp. tłum.)
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze