Niespełna miesiąc po podpisaniu przez Carlos Ghosn, prezesa i dyrektora generalnego Renault, oraz Xu Pinga, prezesa Dongfeng Motors, umowy o współpracy i utworzeniu spółki joint venture Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC), ruszyła budowa pierwszej wspólnej fabryki.
Umowa, o której wspominam, podpisana została 16. grudnia 2013, z czego zdaliśmy wam relację w ostatnim dniu ubiegłego roku. Na jej mocy powstać ma zakład, z którego za dwa lata wyjadą pierwsze samochody, a całość inwestycji sięgnie 870 milionów euro. Początkowo zdolność produkcyjna zakładu wyniesie 150.000 samochodów rocznie, ale łatwo będzie można tę wartość podwoić.
W czwartek, 9. stycznia, miało miejsce wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę wspomnianej fabryki. Obecnych było około 50 gości, w tym Jacques Daniel, prezes Dongfeng Renault Automotive Company, Hu Xidong, wiceprezes DRAC, przedstawiciele Wuhan Economic Development Zone Authority oraz kadra kierownicza firm budowlanych, które rozpoczęły już prace nad budową zakładu.
To przedsięwzięcie pozwoli Renault wyraźniej zaistnieć na największym motoryzacyjnym rynku świata, jakim od kilku już lat są Chiny.
KG; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze