W środę 30. stycznia 2013 roku uruchomiono seryjną produkcję Peugeota 208 w brazylijskich zakładach w Porto Real. Podczas tego wydarzenia w zakładzie pojawili się Thierry Peugeot, Przewodniczący Rady Nadzorczej PSA Peugeot Citroën, Philippe Varin, Prezes Zarządu, oraz Carlos Gomes, wiceprezes na obszar Ameryki Łacińskiej, a także Sergio Cabral, Gubernator stanu Rio de Janeiro.
Grupa PSA zainwestowała przeszło 305 milionów euro w rozwój zakładu w Porto Real i przygotowanie go do produkcji Peugeota 208. W efekcie zwiększono moce produkcyjne zakładu ze 150.000 do 200.000 samochodów rocznie przy założeniu pełnej wydajności.
Inżynierowie i styliści PSA pracujący w Latin America Tech Centre dostosowali samochód do lokalnych warunków jazdy, w szczególności pod kątem wyposażenia go w silniki flex-fuel produkowane przez PSA Peugeot Citroën w Brazylii.
„Brazylia jest kluczowym rynkiem dla PSA” – powiedział Philippe Varin – „oraz głównym celem naszej międzynarodowej ekspansji. Lokalne uruchomienie produkcji 208-ki jest ekscytującym projektem, a ja cieszę się, że udało się go Wam zrealizować” – pochwalił prezes.
Z kolei Carlos Gomes dodał: „Nasze ekipy z działów projektowych włożyły sporo pracy w dostosowanie 208-ki do lokalnych oczekiwań, dzięki czemu możemy w możliwie najskuteczniejszy sposób odpowiedzieć na potrzeby tutejszych klientów”.
Zakłady w Porto Real są czwartym miejscem na świecie, gdzie produkuje się Peugeota 208. Wcześniej uruchomiono produkcję w fabrykach w Europie: w Possy i w Miluzie we Francji, oraz w słowackiej Trnavie. Tegotygodniowe uruchomienie produkcji w Brazylii odzwierciedla globalną strategię Grupy, podobnie zresztą, jak niedawna prezentacja modelu 2008. W ubiegłym roku pozaeuropejska sprzedaż koncernu stanowiła 38% sprzedaży globalnej, co oznacza znaczący wpływ w stosunku do roku 2009, gdy tylko 24% samochodów trafiło na rynki poza Starym Kontynentem. PSA Peugeot Citroën dąży do tego, by w roku 2015 połowa produkcji sprzedawana była poza Europą.
Citroen
KG; zdjęcia: PSA
Najnowsze komentarze