Z miesiąca na miesiąc w rankingach sprzedaży zwiększa się przewaga Citroena C5 nad Peugeot 407. Po udanym starcie w roku 2005 samochód z lwem na mace zanotował na rodzimym rynku francuskim spadek o 38,2% w roku 2008 (rok 2007: -23,7%). Analitycy branżowi podkreślają, że niedawna restylizacja 407-ki okazała się niewystarczająca, aby odwrócić ten negatywny trend.
Projekt oznaczony jako W23 nosić będzie nazwę Peugeot 408, a jego premierowego pokazu można spodziewać się podczas przyszłorocznej wystawy w Paryżu. Profil auta jest w porównaniu z poprzednikiem bardziej wyważony, natomiast sylwetka wydaje się masywniejsza, co daje wrażenie trwałości konstrukcji. W porównaniu z 407-ką zmieniono również kształt grilla, który jest teraz węższy i zaczyna się nieco wyżej.
Dobrze poinformowane źródła twierdzą, że zastosowany w koncepcyjnym Peugeot RC HYmotion4 napęd hybrydowy (premiera na wystawie Paryż 2008) pojawi się właśnie w ofercie 408-ki.
Link do artykułu o Peugeocie 408 w „L’Automobile Magazine”.
Źródło: IBRM Samar
Autor: Rafał Żaglewski
Najnowsze komentarze