Po zajęciu w 2014 roku trzeciego miejsca w rankingu modeli we Francji Renault Captur kontynuuje swój rozwój. Pod jego maską rozbrzmiewa teraz silnik Energy dCi 110 Euro 6, stosowany także w modelach z wyższych segmentów.
Silnik ten oznacza dodatkowe 20 KM i 40 Nm, co przekłada się na lepsze przyspieszenie. W połączeniu z manualną 6-przełożeniową skrzynią biegów silnik Energy dCi 110 pozwala Renault Captur ograniczyć zużycie paliwa do 3,7 l/100 km w cyklu mieszanym.
Renault Captur – bestseller segmentu na rynku europejskim, także w Polsce zajął na koniec 2014 roku wysoką pozycję w grupie liderów segmentu miejskich crossoverów. Oferta tego modelu na polskim rynku została właśnie rozszerzona o silnik w najmocniejszej wersji 1.5 dCi. Silnik 110 KM kategorii Euro 6 jest już na wyposażeniu modeli Renault z wyższych segmentów.
W porównaniu do dCi 90 nowy silnik zwiększa moc modelu Renault Captur o 20 KM, a moment obrotowy – o 40 Nm.
W połączeniu z manualną 6-przełożeniową skrzynią biegów silnik Renault Captur dCi 110 zyskuje 2” od 0 do 100 km/h i osiąga lepsze prędkości silnika dla danego przełożenia niż zrywny dCi 90. Jest to jednak model oszczędny: potwierdzone zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 3,7 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie zaledwie 98 g/km.
Ceny Renault Captur dCi 110 w Polsce:
– Zen Energy dCi 110: 72.550 PLN
– Intens Energy dCi 110: 79.050 PLN
DANE TECHNICZNE |
K9K 110 KM |
||
SILNIK | |||
Paliwo | Diesel | ||
Kod – wersja | K9K 646 | ||
Oznaczenie kategorii mocy do celów podatkowych (dotyczy wyłącznie Francji) | 6 | ||
Norma emisji spalin | Euro 6 | ||
Typ silnika | Turbo / wtrysk bezpośredni / bezpośredni Common Rail | ||
Pojemność skokowa (cm3) | 1461 | ||
Średnica cylindra x skok (mm) | 76 x 80,5 | ||
Współczynnik kompresji | 16:1 | ||
Liczba cylindrów/zaworów | 4/8 | ||
Moc maksymalna w kW EWG (KM) | 81 (110) | ||
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej (obr./min) | 4000 | ||
Maksymalny moment obrotowy w Nm EWG (m.kg) | 260 | ||
Prędkość maksymalnego momentu obrotowego (obr./min) | 1750 | ||
Filtr cząstek stałych | Tak | ||
Stop & Start oraz układ odzyskiwania energii podczas hamowania | Tak | ||
SKRZYNIA BIEGÓW | |||
Typ skrzyni biegów | Manualna – 6 biegów | ||
Prędkość przy 1000 obr./min – pierwszy: | 8,59 | ||
Drugi | 16,45 | ||
Trzeci | 24,22 | ||
Czwarty | 32,85 | ||
Piąty | 41,98 | ||
Szósty | 50,18 | ||
UKŁAD KIEROWNICZY | |||
Układ kierowniczy | Zmienne elektryczne wspomaganie układu kierowniczego w wyposażeniu seryjnym | ||
Minimalna średnica zawracania między krawężnikami/ścianami (m) | 10,42/11 | ||
Całkowita liczba obrotów koła kierownicy (pomiędzy ogranicznikami, dla koła fabrycznego) | 2,6 obrotu | ||
ZAWIESZENIE | |||
Typ zawieszenia – przód | Typu Mac-Pherson z dolnym wahaczem w kształcie trójkąta prostokątnego oraz stabilizatorem poprzecznym | ||
Typ zawieszenia – tył | Oś sprężysta o programowanym ugięciu i sprężyny śrubowe | ||
Średnica stabilizatora przód/tył (mm) | Przód: 22,3 mm / tył: zintegrowany z osią |
KOŁA I OPONY | ||
Ogumienie fabryczne | 16 cali: 205/60 R16 LRR 17 cali: 205/55 R17 LRR |
|
UKŁAD HAMULCOWY | ||
Typ układu hamulcowego | Układ X | |
ABS | Wyposażenie seryjne | |
Elektroniczny rozdział siły hamowania | Wyposażenie seryjne | |
Wspomaganie nagłego hamowania | Wyposażenie seryjne | |
Wspomaganie ruszania pod górę | Wyposażenie seryjne | |
System kontroli toru jazdy ESC | Wyposażenie seryjne | |
Przód: tarcze wentylowane, średnica (mm) / grubość (mm) | 280/24 | |
Tył: bębny (w calach) lub tarcze pełne — średnica (mm) / grubość (mm) |
Piasta bębna wentylowanego 9” | |
OSIĄGI | ||
Współczynnik aerodynamiczny SCx | 0,790 | |
Prędkość maksymalna (km/h) | 175 | |
0–100 km/h (s) | 11”03 | |
400 m ze startu zatrzymanego (s) | 17”59 | |
1000 m ze startu zatrzymanego (s) | 32”64 | |
Przyspieszenie prędkości silnika dla danego przełożenia: 80km/h – 120km/h (s) na 4. biegu | 8”67 | |
Przyspieszenie prędkości silnika dla danego przełożenia: 80km/h–120km/h (s) na 5. biegu | 10”88 | |
Przyspieszenie prędkości silnika dla danego przełożenia: 80km/h–120km/h (s) na 6. biegu | 13”63 | |
Zużycie paliwa i emisja (zgodnie z dyrektywą europejską 80/1268 w jej ostatnim akcie zmieniającym) |
||
CO2 (g/km) | 98 | |
Cykl miejski (l/100 km) | 4 | |
Cykl pozamiejski (l/100 km) | 3,6 | |
Cykl mieszany (l/100 km) | 3,7 | |
POJEMNOŚĆ | ||
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 45 | |
MASY (kg) | ||
Masa własna pojazdu gotowego do jazdy (bez wyposażenia opcjonalnego) | 1190 | |
Masa własna pojazdu w części przedniej | 761 | |
Masa własna pojazdu w części tylnej | 429 | |
Dopuszczalna masa całkowita (DMC) | 1743 | |
Dopuszczalna masa całkowita zestawu | 2643 | |
Ładowność użytkowa | 553 | |
Maksymalna masa przyczepy z hamulcem (w granicach dopuszczalnej masy całkowitej zestawu) | 1200 | |
Maksymalna masa przyczepy z hamulcem | 900 | |
Maksymalna masa przyczepy bez hamulca | 630 |
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze