Renault będzie dostawcą silników dla Teamu Caterham F1 w roku 2014 i kolejnych latach.
Caterham będzie wykorzystywał w swoich bolidach Renault Energy F1 Power Unit, turbodoładowaną jednostkę V6 turbo, wyposażoną w wysoko wydajne układy odzyskiwania energii.
Przedłużenie umowy partnerskiej umożliwi Renault i Caterham kontynuację współpracy w Formule 1 przez trzy kolejne sezony.
Caterham F1 Team wykorzystuje silniki Renault od 2011 roku.
Caterham Cars i Alpine, marka działająca pod auspicjami Aliansu Renault-Nissan, utworzyły w listopadzie 2012 roku spółkę joint-venture w celu opracowania nowej gamy samochodów sportowych.
Renault Sport F1 i Caterham F1 Team potwierdzają przedłużenie współpracy w ramach Mistrzostw Świata FIA w Formule 1 na trzy kolejne lata.
Od przyszłego sezonu, Caterham F1 będzie korzystać z silników Renault Energy F1, aby dostosować się do radykalnych zmian w przepisach technicznych. Będący połączeniem turbodoładowanej jednostki V6 z bezpośrednim wtryskiem i dwóch generatorów odzyskiwania energii ze spalin i układu hamulcowego, silnik Energy F1 czerpie moc zarówno z energii mechanicznej, jak i elektrycznej. W fazie oddawania odzyskanej energii przez te systemy, całkowita moc silnika będzie wyższa od mocy aktualnego silnika V8, przy równoczesnym zwiększeniu o 35% efektywności energetycznej, w celu spełnienia wymagań nowych przepisów technicznych i regulaminów sportowych, czyli zużycia paliwa poniżej 100 kg/h i maksimum 100 kg paliwa na jeden wyścig.
Brytyjsko-malezyjski zespół i francuski producent współpracują ze sobą od początku sezonu 2011 Mistrzostw Świata Formuły 1. Od tej właśnie daty bolidy teamu Caterham są napędzane silnikami V8 Renault RS27.
Jean-Michel Jalinier, prezes Renault Sport F1, oświadczył: W ciągu ostatnich trzech latach mogliśmy przekonać się o dojrzałości Caterhama. Ich nowa baza sprawia imponujące wrażenie, dysponują też solidnym zapleczem technicznym. Przepisy na rok 2014 są poważnym wyzwaniem, ale wprowadzone zmiany stanowią zarazem źródło nowych szans. Najbliższy sezon będzie wspaniałą okazją dla tego zespołu, pozwalającą osiągnąć kolejne cele. Od samego początku nasza współpraca była bardzo otwarta, jest zatem rzeczą naturalną, że bardzo chcemy zobaczyć jej efekty. Jesteśmy bardzo zadowoleni z jakości i zaangażowania teamów, którym dostarczamy silniki i z niecierpliwością oczekujemy na moment, w którym ujrzymy na torze pierwszą generację bolidów napędzanych silnikami Energy F1.
Cyril Abiteboul, szef Teamu Caterham F1, dodaje: Ta wiadomość jest oczywiście doskonałą nowiną dla naszego zespołu F1. Jest ona odzwierciedleniem łączących nas solidnych i głębokich więzi, które budowaliśmy od 2011 roku, w szczególności przy realizacji bardzo zaawansowanego aktualnie projektu seryjnego modelu samochodu, rozpoczętego przez Caterham i Alpine w 2012 roku.
Sezon 2014 będzie początkiem nowej epoki w Formule 1. Dokona się znaczący skok naprzód, aby dostosować się do zmian technicznych zachodzących w przemyśle motoryzacyjnym, w zakresie których Renault odgrywa wiodącą rolę. W roku 2011, gdy rozpoczynaliśmy naszą współpracę, byliśmy – jako młody zespół – pod wrażeniem różnorodnych, praktycznych korzyści, jakie nam ona zapewniała. Od tamtego czasu nieustannie się rozwijamy.
Biorąc pod uwagę wiek i status naszego zespołu, byliśmy również zachwyceni faktem, że Renault Sport F1 dostosowywało swoje procedury operacyjne do wielkości naszego teamu i że możliwe było zoptymalizowanie tej integracji dzięki intensywnej współpracy technicznej. Pracujemy wspólnie na zasadach pełnej szczerości i otwartości, aby umożliwić Teamowi Caterham F1 osiągnięcie w krótkim czasie wyznaczonego sobie celu, jakim jest zdobycie liczącej się pozycji w Formule 1 oraz pomoc firmie Renault w zdobywaniu uznania jako lidera w dziedzinie zaawansowanych technologii.
Tak ścisła współpraca pozwoli nam w krótkim czasie i w pełni skutecznie opanować nowe przepisy i zebrać jej owoce. Przyczyni się to do zwiększenia naszych szans w dalszym rozwoju i osiąganiu kolejnych szczebli w hierarchii w następnych sezonach.
Silniki Renault Energy F1 będą od roku 2014 montowane w bolidach Caterham F1
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze