Najlepiej spośród francuskich marek sprzedawały się w kwietniu samochody marki Renault. 1.709 samochodów, to niezły wynik, poprawiający skumulowaną sprzedaż od początku roku do poziomu 6.770 egzemplarzy. Ta wartość daje francuskiej firmie siódmą lokatę wśród najchętniej wybieranych w Polsce marek – po Toyocie, Škodzie, Oplu, Fiacie, Volkswagenie i Fordzie. Renault posiada w związku z tym 5,99% polskiego rynku w sprzedaży samochodów osobowych.
Tuż za Renault uplasował się Peugeot. W kwietniu samochody tej marki wybrało 1.500 klientów, a od początku roku nowe Peugeoty trafiły do 6.179 osób. Taki wynik pozwolił Peugeotowi na wykrojenie 5,46% z tortu sprzedaży nowych aut na polskim rynku.
Pierwszą dziesiątkę zamyka (wyprzedzony jeszcze przez Hondę) Citroën. Kwietniowa sprzedaż zamknęła się liczbą 1.322 aut i jest szansa na odzyskanie dziewiątego miejsca, bo w czwartym tegorocznym miesiącu Honda uzyskała wynik gorszy o 106 samochodów. Skumulowana sprzedaż Citroënów za cztery miesiące sięgnęła 4.987 samochodów i do wyniku Hondy brakuje już tylko 47 aut.
Wśród samochodów używanych prym wiodą oczywiście marki niemieckie. Po wiodących Volkswagenie, Oplu, Fordzie i Audi na piątym miejscu najchętniej importowanych marek znajduje się jednak Renault. W ciągu czterech pierwszych miesięcy br. zarejestrowano w Polsce 25.874 używane samochody tej marki, co daje 7,83% rynku. Peugeot z wynikiem 9.419 zarejestrowanych samochodów został sklasyfikowany na dziewiątym miejscu (2,85% rynku). Citroën nie zmieścił się w pierwszej piętnastce – zajmuje pozycję 16. z wynikiem 6.301 sztuk.
Na podstawie publikacji IBRM Samar
KG
Najnowsze komentarze