Koncern Stellantis chce sprzedawać jedną trzecią swoich samochodów przez internet także w Afryce i na Bliskim Wschodzie – wynika z planów, które przedstawiła firma
„Dzięki obecnym solidnym i dostosowanym strukturom handlowym i przemysłowym w regionie dążymy do umocnienia naszej pozycji w koronie śródziemnomorskiej i francuskich terytoriach zamorskich, jednocześnie wzmacniając naszą pozycję w Afryce Subsaharyjskiej i zwiększając nasz udział w rynku na Bliskim Wschodzie i Południu Afryki”, powiedział Samir Cherfan, dyrektor operacyjny STELLANTIS ds. Afryki i Bliskiego Wschodu.
Zobacz: Stellantis N.V.
Do 2030 r. grupa chce osiągnąć regionalną zdolność produkcyjna na poziomie 1 miliona pojazdów rocznie. Jednocześnie ma być zwiększony udział lokalnych części i komponentów, z 25% do 70%.
Działania zaplanowane przez Stellantis obejmują m.in.:
- Konsolidację dystrybucji w celu maksymalizacji efektywności i synergii,
- Zwiększenie zasięgu rynku i produktów;
- Zapewnienie najwyższego poziomu w zakresie obsługi klienta;
- Zelektryfikowanie gamy samochodów oferowanych na rynkach Afryki i Bliskiego Wschodu,
- Przeprowadzenie 55 premier samochodowych do 2030 roku,
- Uruchomienie ofensywy e-commerce, w tym sprzedaży samochodów i usług przez internet.,
Do 2030 r. jedna trzecia całej sprzedaży ma odbywać się w sieci. Dotyczy to zarówno sprzedaży aut jak i usług takich jak usługi on-line, ubezpieczenia, dodatkowe aplikacje i sterowanie samochodem.
Zobacz: Stellantis inwestuje w fabrykę w Sochaux
Stellantis koncentruje się na osiągnięciu jak największego zysku – oprócz zapowiedzianych działań inwestuje robotyzację fabryk a także zmniejszenie kosztów dystrybucji co powinno zmniejszyć ogólne koszty firmy o co najmniej kilkanaście procent.
Stellantis oferuje na Bliskim Wschodzie i w Afryce 10 marek ze swojego portfolio.
Najnowsze komentarze