piątek, 27 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

4 nowe platformy Stellantis: zasięg do 800 km i 2 sekundy do setki

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-07-11
w Citroen, DS, Opel, Peugeot, Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
1.1k 35
12
991
UDOSTĘPNIEŃ
3.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone

Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup

Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych

Koncern Stellantis zaprezentował szczegóły dotyczące czterech nowych platform, które będą stanowić podstawę gamy modelowej w przyszłości. Firma zapowiada pojazdy o zasięgu do 800 km oraz szybkie modele sportowe, które potrzebują zaledwie 2 sekund, by rozpędzić się do setki.

Stellantis chce wyrównać kosztów posiadania aut elektrycznych ze spalinowymi do 2026 roku. Aby osiągnąć ten cel, producent planuje produkcję ponad 130 GWh akumulatorów do 2025 roku oraz ponad 260 GWh do 2030 roku w pięciu nowych „gigafabrykach” w Europie i Ameryce Północnej. Kluczowe w zwiększeniu przystępności aut elektrycznych mają być również nowe płyty podłogowe oraz wydajne akumulatory, które pozwolą przejechać nawet 800 km na jednym ładowaniu.

Cztery nowe platformy będą dostosowane do różnych typów pojazdów i umożliwią odzyskanie nawet 32 km w ciągu jednej minuty ładowania.

STLA Small będzie przeznaczona do najmniejszych samochodów Stellantis, których długość mieści się w granicach 3500 – 4200 mm, jak Peugeot 208, Citroën C3, czy Opel Corsa. Pojazdy zostaną wyposażone w akumulatory o pojemności 37-82 kWh. Autonomia na jednym ładowaniu wyniesie nawet 500 km. Stellantis wykorzysta silnik elektryczny o mocy 94 KM, ale planowane są również auta o mocy od 170 do 241 KM.

Zobacz test: Nowy Citroën C3 Shine 1.2 110 KM 2020 – bardziej komfortowo się w mieście już chyba nie da

Druga platforma STLA Medium posłuży do produkcji pojazdów premium o długości od. 4200 – 5000 mm, czyli na przykład kolejnej generacji DS 9. Pakiety akumulatorów o pojemności 87-104 kWh zapewnią modelom zasięg do 700 km. W gamie napędów znajdziemy jednostki o mocy od 170 KM do 245 KM. Niektóre pojazdy będą miały moc od 204 KM nawet 449 KM.

Podstawę dla pojazdów sportowych, amerykańskich modeli typu muscle car oraz aut z napędem 4×4 będzie stanowiła płyta podłogowa STLA Large. Architektura posłuży do produkcji pojazdów o długości od 4800– 5500 mm i wykorzysta baterie o pojemności 101-118 kWh, które pozwolą na pokonanie nawet 800 km. Stellantis zastosuje silniki o mocy od 168 do nawet 449 KM a dzięki napędowi na wszystkie koła oferowane będą jeszcze wyższe wartości. Koncern zapowiada, że technologia pozwoli opracować pojazdy, które będą w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie dwóch sekund, czyli krótszym niż Dodge Challenger SRT Demon o mocy 840 KM.

Zobacz także: Luksusowy DS 9 – pierwsza jazda

STLA Frame to platforma zaprojektowana dla ciężarówek, pick-upów i SUV-ów. Będzie stanowić podstawę pojazdów o długości 5600 – 6200 mm. Zasięg nawet 800 km zapewnią akumulatory o pojemności od 159-200 kWh. Pojazdy będą napędzane silnikami elektrycznymi o mocy od 201 do 443 KM oraz w wersji 4×4 nawet do 897 KM.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 208C3CitroenCorsaDS 9OpelPeugeotStellantis
Udostepnij396Tweet248Udostepnij69
Poprzedni

Renault Koleos 160 KM EDC Initiale Paris 2021. Ile pali i jak jeździ?

Następny

Nowa Dacia nadjeżdża! Model przechodzi testy przed debiutem

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Nowa Dacia nadjeżdża! Model przechodzi testy przed debiutem

Ale potwór! Peugeot 205 z silnikiem Porsche

DS 4

Pierwsza jazda DS 4. „Na wskroś komfortowy” kompakt

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
12 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Piotr - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Wera - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Duster1 - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Teddi - Dacia Spring kontra Audi E-tron GT. Który samochód wygra?
  • PISZ DOBRZE - Jak jeździć taniej? Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM z fabryczną instalacją LPG? Test na autostradzie i w mieście
  • Marysia - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Ano - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Greg - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Adamo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup
  • Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych
  • Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia
  • Peugeot 207 HDi z przebiegiem blisko siedemset tysięcy kilometrów
  • Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Dacia Spring kontra Audi E-tron GT. Który samochód wygra?
  • Citroën C3 I – używany tani samochód do miasta. Wciąż atrakcyjny
  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
12
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.