Stellantis ogłosił, że produkcja średnich elektrycznych samochodów dostawczych rozpocznie się w zakładzie produkcyjnym w Luton od pierwszej połowy 2025 roku.
Produkcja średnich samochodów dostawczych grupy Stellantis rozpocznie się wiosną przyszłego roku, czyniąc Luton drugim zakładem Stellantis w Wielkiej Brytanii produkującym pojazdy elektryczne (EV) i przyczyniając się do zaspokojenia rosnącego popytu w przyszłości. Nastąpi to po rozpoczęciu wytwarzania pojazdów elektrycznych w Ellesmere Port w 2023 r. – pierwszym w Wielkiej Brytanii zakładzie produkującym wyłącznie takie auta. Luton jest częścią transformacji w kierunku elektryfikacji wszystkich zakładów Stellantis produkujących pojazdy dostawcze w Europie.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
Fabryka w Luton będzie produkować w pełni elektryczne Vauxhall Motors Ltd Vivaro Electric, Opel Vivaro Electric, Peugeot E-Expert, Citroën ë-Dispatch i Fiat Professional E-Scudo zarówno z kierownicą po prawej, jak i po lewej stronie.
Fabryka będzie produkować głównie na potrzeby brytyjskiego rynku pojazdów z kierownicą po prawej stronie, ale będzie również w stanie eksportować na rynki pojazdów z kierownicą po lewej stronie. Produkcja równoważnych samochodów dostawczych z silnikiem spalinowym (ICE) będzie kontynuowana równolegle z wersjami elektrycznymi.
Zobacz: inspiracje do podróży samochodem. Ameryka, Azja, Europa, Nowa Zelandia, Australia
„Po przekształceniu naszego zakładu w Ellesmere Port w celu produkcji w pełni elektrycznych kompaktowych samochodów dostawczych, mam przyjemność ogłosić, że rozpoczniemy ograniczoną produkcję naszego średniego elektrycznego vana w Luton od przyszłego roku, kiedy to pierwsze pojazdy klientów zjadą z linii produkcyjnej. Jest to odpowiedni sposób na uczczenie 120. rocznicy Luton” – powiedział Mark Noble, dyrektor zakładu w Luton i kierownik produkcji Stellantis UK.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. codziennie, aktualne, ciekawe
„Podczas gdy decyzja ta pokazuje zaufanie Stellantis do zakładu, ten pierwszy krok w jego przebudowie w kierunku w pełni elektrycznej przyszłości wymaga od rządu Wielkiej Brytanii stymulowania większego popytu na rynku pojazdów elektrycznych i wspierania producentów, którzy inwestują w Wielkiej Brytanii w celu zrównoważonej transformacji” – dodaje Maria Grazia Davino, Dyrektor Zarządzająca Grupy Stellantis UK.
Najnowsze komentarze