Stellantis, właściciel marek Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot i Vauxhall, ogłosił dziś, że zamierza zwiększyć moce produkcyjne modułów napędów elektrycznych (EDM) poprzez urochmienie produkcji w fabryce w Szentgotthard na Węgrzech, która ma rozpocząć się pod koniec 2026 roku.
Inwestycja o wartości 103 milionów euro w Szentgotthard, w tym dotacje i wkład rządu węgierskiego, jest najnowszym przykładem zaangażowania Stellantis w przekształcanie istniejących obiektów na potrzeby zelektryfikowanej przyszłości. Firma wykorzystała Tremery-Metz we Francji i Kokomo w stanie Indiana w USA do produkcji EDM. Ponadto kompleks Mirafiori we Włoszech zwiększa produkcję zelektryfikowanych przekładni dwusprzęgłowych nowej generacji (eDCT) w 2024 r. dla pojazdów hybrydowych Stellantis i hybrydowych typu plug-in.
„Przeniesienie produkcji elektrycznych modułów napędowych do Szentgotthard w celu wsparcia naszej transformacji w kierunku elektryfikacji jest kolejną ważną częścią naszego celu, jakim jest zapewnienie klientom czystej, bezpiecznej i przystępnej cenowo mobilności” – powiedział Arnaud Deboeuf, dyrektor ds. produkcji w Stellantis. – „Pracownicy tego zakładu mogą być dumni, że ich praca będzie integralną częścią naszej zelektryfikowanej przyszłości i kluczowym elementem dostarczania zorientowanych na klienta, wiodących w swojej klasie zelektryfikowanych pojazdów naszych kultowych marek”.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. codziennie
„Ta inwestycja oznacza, że Węgry będą odgrywać większą rolę we wspieraniu przemysłu motoryzacyjnego w procesie elektryfikacji” – powiedział minister Péter Szijjártó. „Teraz tradycyjny napęd będzie produkowany obok produkcji modułów napędu elektrycznego. Dzięki tej inwestycji chronimy miejsca pracy i zapewniamy przyszłość fabryki w Szentgotthárd”.
Produkowane w Szentgotthárd moduły EDM będą wykorzystywane w pojazdach zbudowanych na nadchodzącej platformie STLA skoncentrowanej na pojazdach BEV. Produkcja EDM będzie odbywać się w istniejących budynkach zakładu. Nowe prace związane z produkcją napędów elektrycznych w zakładzie będą obejmować obróbkę niektórych kluczowych komponentów oraz końcowy montaż i testowanie EDM 3 w 1, które łączą silnik elektryczny, przekładnię redukcyjną i falownik w jedną jednostkę.
Zakład w Szentgotthard produkuje obecnie 1,2-litrowe turbodoładowane trzycylindrowe i 1,6-litrowe czterocylindrowe silniki spalinowe wykorzystywane w różnych pojazdach marki Stellantis. Pracownicy Stellantis przejdą szkolenie podnoszące kwalifikacje, aby sprostać wymaganiom obróbki i montażu w produkcji EDM.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów
Stellantis zainwestuje ponad 50 miliardów euro w elektryfikację w ciągu następnej dekady, aby zrealizować cele Dare Forward 2030 polegające na osiągnięciu 100% sprzedaży samochodów osobowych z napędem elektrycznym (BEV) w Europie i 50% sprzedaży samochodów osobowych i lekkich ciężarówek BEV w Stanach Zjednoczonych do 2030 roku. Aby osiągnąć te cele sprzedażowe, Spółka zabezpiecza około 400 GWh pojemności akumulatorów, w tym wsparcie sześciu zakładów produkujących akumulatory w Ameryce Północnej i Europie. Stellantis jest na dobrej drodze, aby do 2038 r. stać się korporacją o zerowej emisji dwutlenku węgla netto, z uwzględnieniem wszystkich zakresów, z jednocyfrową procentową kompensacją pozostałych emisji.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze