Na okładce aktualnego numeru „Auto Świata” pojawiła się Dacia Logan MCV opisana, jako najtańsze kombi na rynku. Nie sprawdzałem oczywiście tej tezy, ale to dość prawdopodobne, że „Auto Świat” ma rację w tym względzie, a już na pewno w segmencie, do którego przynależy to auto. No właśnie – w jakiej klasie rozpatrywać nowe kombi Dacii? Rozstaw osi wynoszący 2.590 cm zdecydowanie klasyfikuje to auto do kompaktów. Jeden z ważniejszych rywali, czyli Škoda Octavia II Combi (nowszej w tym nadwoziu jeszcze nie ma) dysponowała rozstawem 2.575 mm, czyli mniejszym. Ford Focus ma 2.648 mm, czyli nieco więcej. Renault Megane III Grandtour – 2.641 mm. VW Golf VI – 2.578 mm (danych nowszego nie mam, a bardzo szukać mi się nie chce ;-)). Zdecydowanie więc można uznać nowego MCV za auto kompaktowe.
„Auto Świat” nr 12 (913) z 18.III.2013
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,8 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: 307, 19, Safrane, Dokker, Lodgy, Logan, Sandero, sportowe
I właśnie nowa Dacia Logan MCV jest pierwszym samochodem z tych nas interesujących, które pojawiają się na łamach aktualnego „Auto Świata”. Opis modelu znajdziecie na stronach 8-9, a pojawiły się w nim wzmianki również o kompaktowym minivanie Lodgy, o hatchbacku Sandero, a także o kombivanie Dokker.
Logana uznano za samochód ładniejszy, niż poprzednia wersja, a nawet bardziej proporcjonalny, a dopatrzono się zaburzonych proporcji wcześniejszego modelu w… za dużym rozstawie osi. Dziwne to trochę, zwłaszcza w piśmie, które – o ile mnie pamięć nie myli – krytykowało Peugeota 407 za zbyt duże zwisy, będące przecież pochodną różnicy między długością całkowita, a rozstawem osi właśnie. Jakoś taka krytyka nie pojawia się w odniesieniu do Škody…
Pochwalono bogate, jak na Dacię, wyposażenie standardowe, a także możliwość zamówienia systemu MediaNav z dotykowym ekranem o przekątnej 7 cali. W nowym modelu skurczył się, względem poprzednika, bagażnik, ale i tak można do nowego Logana MCV zapakować 573 litry, co wystarczy w większości rodzinnych zastosowań.
Generalnie „Auto Świat” pokusił się o wyważony artykuł, w którym nie zabrakło pochwał, a ewentualna krytyka była bardzo niewielka.
Wzmianki o rajdowych Citroënach DS3 (WRC i RRC) pojawiły się w artykułach zamieszczonych na stronie 18.
Francuzi stosują od ładnych paru lat cyfrowe wskaźniki prędkości, czasem dublując je jeszcze analogowymi, nierzadko umieszczają też część wskaźników centralnie na podszybiu. Zwykle spotyka się w prasie motoryzacyjnej to z mało przyjaznym dla francuskich samochodów stwierdzeniem, iż „wymaga to przyzwyczajenia”. Specjalnie przejrzałem materiał poświęcony Hondzie Civic, która również ma cyfrowy prędkościomierz, i jakoś nie znalazłem tam żadnej przygany dla tego rozwiązania…
Zdjęcie Peugeota 307 SW po kolizji znajdziecie na stronach 50-51.
Wzmianka o Renault 19 oraz zdjęcie Renault Safrane znajdziecie na stronie 58.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze