„Auto-Świat” nr 14 (612) z 2.IV.2007
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,10 zł
Koszt 1 strony: 3,5 grosza
Warto kupić? nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono miejsce: C1, C5, 107, 1007, 206, 207, 406, Laguna, Megane
Wprawdzie nawet na okładce znalazły się fotografie dwóch Peugeotów, ale czy to wystarczy, by uratować honor tygodnika? Boję się, że nie. W ogóle mam wrażenie, że – wzorem dawnej „Trybuny Ludu” – „Auto-Świat” powinien albo zmienić nazwę na „Weltauto”, albo dodać podtytuł „Organ prasowy niemieckich firm motoryzacyjnych” ;-)
Na stronie 4. jeden z czytelników tygodnika pyta o nadwozia typu liftback i słusznie wymienia w gronie samochodów charakteryzujących się taką sylwetką m.in. Citroëna C5 i Renault Lagunę.
Wspomniane już przy okazji okładki Peugeoty 207 i 1007 omówione są (bardzo skrótowo zresztą) na stronach 8-9. Skrótowo, bo dolne połówki obu stron zajmuje reklama, bynajmniej nie samochodu francuskiego. Artykuł główny, to krótki test Peugeota 207 RC. Trafi ona na polski rynek już w bieżącym miesiącu, a autko napędza 175-konna jednostka 1.6 16v. Oczywiście będzie to jednostka z turbosprężarką. Motorek powstał we współpracy inżynierów z PSA i BMW, a stanowi rozwinięcie znanej już wcześniej wersji 150-konnej. Auto przyspiesza do setki w nieco ponad 7 sekund, zanosi się więc na niezłego hot hatcha. Fotele o kroju sportowym, aluminiowe pedały i bogate wyposażenie przypadną do gustu zasobnym w gotówkę miłośnikom twardych zawieszeń, bo komfortowej amortyzacji za niemal 85 tys. zł trudno oczekiwać…
Obok krótka wzmianka o Peugeocie 1007, który właśnie otrzymał silnik 1.6 HDi. 110-konna jednostka jest bardzo elastyczna i sprawnie napędza to bardzo ciekawe auto. Niestety wersja z dieslem raczej nie będzie dostępna w polskich salonach :-(
Peugeot 107 i Citroën C1 zostały wspomniane, jako auta ekologiczne w tabelce zamieszczonej na stronie 14. Wydalają one z siebie jedynie po 109 g dwutlenku węgla na każdy przejechany kilometr. Niejednokrotnie już pisaliśmy o proekologicznych konstrukcja francuskich producentów.
Na stronie 45. pojawiły się dwie Interwencje dotyczące samochodów francuskich. Pierwsza, to skarga właściciela Peugeota 406 z roku 2000 na korozję powierzchniową lakieru. Tylko że gwarancja długoterminowa obejmuje jedynie korozję perforacyjną. Peugeot nie uznał reklamacji i zrobił całkiem słusznie. Druga sprawa dotyczy przeciekającego Citroëna C1. Marek Nawarecki z Citroën Polska odpowiedział, że usterka została usunięta, co potwierdził niezależny rzeczoznawca.
Przegląd giełdy w podwarszawskim Słomczynie zamieszczono na stronach 50-51. Znalazły się tam dwa auta francuskie: Peugeot 206 i Renault Megane, ale napisano o nich naprawdę po parę słów.
I choć może trudno w to uwierzyć – to już naprawdę wszystko, co o samochodach francuskich napisano w aktualnym „Auto-Świecie”. Niewiele, więc w gruncie rzeczy możecie sobie odpuścić zakup tego tygodnika.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze