Tym razem na okładce aktualnego numeru „Auto Świata” pojawił się jeden samochód francuskiej marki. To Nowy Citroën C4 Picasso, który trafi do sprzedaży latem, czyli o co najmniej kilka miesięcy wcześniej, niż się jeszcze niedawno spodziewano. Zaprezentowaliśmy Wam ten samochód dość szeroko prezentując niemal setkę zdjęć i grafik związanych z nowym kompaktowym minivanem od Francuzów, tym razem określanym mianem Technospace.
Zapraszamy na pierwszy w tym tygodniu przegląd prasy!
„Auto Świat” nr 15 (916) z 8.IV.2013
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Picasso, C4 Picasso, C5, Xsara Picasso, Clio, Laguna, Duster
Rodzinnemu autu z szewronami na masce poświęcono w „Auto Świecie” aż jedną stronę, przeszło połowę jej powierzchni zajmując zdjęciami i tytułami. W tekście wspomniano oczywiście Xsarę Picasso i obecne C4 Picasso, zaś nowy model pochwalono za przestronność i ograniczenie masy, z którą udało się zejść do poziomu mniejszego przecież sporo C3 Picasso! A przecież bogate wyposażenie, które Redaktor Burchard zauważył w swoim tekście, swoje waży! Cały tekst, choć krótki, naprawdę może przypaść do gustu miłośnikom francuskiej motoryzacji. Tak trzymać, Panie Piotrze!
Na następnej stronie wspomniano o Wojnie Płci związanej z Nowym Clio.
Wyniki sprzedaży (a w zasadzie rejestracji) nowych aut w marcu i w pierwszym kwartale br. zaprezentowano na stronie 14. Wynika z tego, że Peugeotowi rośnie ;-) – francuska marka zajęła po trzech miesiącach ósme miejsce w kraju (3.478 samochodów i wzrost w stosunku do pierwszego kwartału roku ubiegłego o 19,8%), a Renault spada, o 6,2% wprawdzie, ale jednak. Po pierwszym kwartale Renault zamyka pierwszą dziesiątkę z wynikiem 3.351 aut.
Renault wspomniano na stronie 32. W tekście poświęconym Nissanowi Qashqaiowi.
Warto kupić francuski samochód. Nawet na nowe modele, w salonach, zdarzają się imponujące upusty. Możecie się o tym przekonać na stronach 40-41, gdzie podano dwa przykłady – Citroëna C5 z 29-procentowym rabatem i Renault Lagunę z obniżką 21-procentową. Na Dacii Duster udało się Redaktorom „urwać” tylko 1,9%, ale to auto rozchodzi się, jak świeże bułeczki, nic więc dziwnego, że przy dodatkowo niskich cenach i znikomych marżach dealerskich zwyczajnie nie ma z czego „schodzić”.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze