„Auto-Świat” nr 34 (631) z 20.VIII.2007
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,10 zł
Koszt 1 strony: ponad 4 grosze
Warto kupić? raczej nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakim modelom poświęcono miejsce: AX, Berlingo, C4 Picasso, Partner, Clio, Kangoo, sportowe
Pierwszy artykuł, niewielki wprawdzie, o samochodach francuskich, znalazłem na stronie 8. To krótka prezentacja Renault Clio Grandtour. My pokazaliśmy Wam to auto dwa tygodnie temu. Większą relację zobaczycie zapewne z Frankfurtu, dokąd mamy zamiar się wybrać. Nie liczcie jednak, że „Auto-Świat” napisał coś więcej. Na razie po prostu o tej wersji popularnego auta miejskiego wiadomo stosunkowo niewiele.
Następny artykuł zawierający informacje o samochodach francuskich, to relacja z Rajdu Rzeszowskiego, którą znajdziecie na stronach 16-17. Imprezę wygrał zdecydowanie Bryan Bouffier w Peugeocie 207 S2000.
Na kolejny tekst o autach francuskich natrafić można dopiero na stronie 36. To Interwencja w sprawie Citroëna C4 Picasso ze skrzynią MCP. Autor skargi narzeka na szarpanie silnikiem przy cofaniu oraz delikatnym ruszaniu do przodu. Według właściciela uniemożliwia to sprawne i bezpieczne poruszanie się samochodem. Cóż – trudno na odległość diagnozować, co się stało, ale dziwi mnie, że taki drobiazg kończy się tak mocnymi stwierdzeniami o niemożliwości zachowania bezpieczeństwa! Chyba to lekka przesada. Rozumiem zirytowanie człowieka, który wydał sporo pieniędzy na nowy samochód, ale w jaki sposób szarpanie silnika podczas cofania, bądź ruszania eliminuje bezpieczeństwo jazdy?
W dziale Używane „Auto-Świat” oceniał auta zaliczane do klasy kombi-van. Nie mogło zabraknąć także protoplastów gatunku – Citroëna Berlingo, Peugeota Partnera i Renault Kangoo. Dwa pierwsze „bliźniaki” oceniono na czwórkę. Podobną ocenę przyznano także Kangoo. Myślicie, że to dobrze? Chyba nie bardzo, skoro Ford Turneo, czy VW Caddy zostały ocenione na 4+, zaś najlepszy w porównaniu Opel Combo otrzymał aż 5-! Wśród usterek pojawiających się w ocenianej wersji Berlingo/Partnera z silnikiem HDi wymieniono: kłopoty z prawidłowym działaniem przesuwanych drzwi, uszkodzenia koła pasowego, układu paliwowego (???), wycieki oleju i niską trwałość zawieszenia. Czy przedwcześnie zużywające się amortyzatory w Caddym nie są gorszym problemem? Ale VW jest – zdaniem „AŚ” – wykonany „przyzwoicie”. Tak… Najbardziej podoba mi się ta płyta pilśniowa na podsufitce w nowiutkich wersjach… Po prostu cudo…
Kangoo dostało się za szybką korozję układu wydechowego, wycieki oleju z silnika i skrzybi biegów, kiepską trwałość turbosprężarki (oceniano silnik 1.5 dCi), awarie rozrusznika i elektroniki pokładowej, wczesne zużycie przedniego zawieszenia, czy niedoróbki w wykończeniu wnętrza. Z tym ostatnim jestem gotów się zgodzić…
Całość porównania znajdziecie na stronach 38-42.
Tuż za tym porównawczym testem znajdziecie artykuł na temat Citroëna AX. Napisano tam to, co można zamieścić przy każdym aucie w podobnym wieku, więc nie ma co straszyć czytelników, Panowie Kopeć i Matus. Poza tym czy 500 zł za komplet klocków, olej silnikowy, filtry i napęd rozrządu, to rzeczywiście dużo? Nie róbcie z igły wideł, bo nie o to chodzi. To chyba tylko w Polsce każdy uważa, że auto się kupuje i jeździ do zarżnięcia nie dbając o wymianę elementów eksploatacyjnych. Tylko potem się ludzie dziwią, że u nas się kupuje nie tylko importowane z zachodu Europy powypadkowe przystanki, ale i krajowe strucle, w których olej wymieniało się, gdy już z korka spustowego trzeba było poprzedni patykiem wydłubywać…
I to już wszystko, co o samochodach francuskich można było znaleźć w tym tygodniu w „Auto-Świecie”. Znowu niewiele :-(
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze