Peugeot 508 SW II
Wiadomości

Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

autor Gabi Rusek
2025-05-18
dacia bigster journey najdrozsza Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
renault austral 2 Wiadomości
Wiadomości

Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

autor Tomasz Nowicki
2025-05-19
Dacia Logan
Wiadomości

Ile kosztuje bezwypadkowa, używana Dacia Logan II? Przeglądamy ogłoszenia z Polski

autor Gabi Rusek
2025-05-20
dacia jogger extreme 140 czyli z hybryda pod strzechy 08 Wiadomości
Wiadomości

Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
Citroen DS
Wiadomości

Citroën DS z 1972 roku w salonie DS Automobiles w Gdańsku. Klasyka i nowoczesność

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
Renault Clio
Wiadomości

Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?

autor Gabi Rusek
2025-05-17

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • E D - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Rrr - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Xx Anonim - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Anonimowo - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: ”Auto-Świat” nr 47/2005

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2005-11-21
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
48
A A
0
prasowka ogolna Wiadomości

„Auto-Świat” nr 47 (544) z 21.XI.2005
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 1,90 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 3 grosze
Warto kupić: w zasadzie tylko miłośnicy Saxo
O jakich markach francuskich piszą, lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisane: Saxo, 1007, 407, Clio III, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Logan

 

Dwa pierwsze francuskie akcenty odnajdziemy już na stronie 4. w dziale „Czytelnicy piszą…” Zdjęcie Citroëna C4 oraz list człowieka, który w plebiscycie na Auto nr 1 w Polsce wygrał w ubiegłym roku główną nagrodę. A obok – wypowiedź internauty na temat Renaulta i przywołanie przez niego marki Citroën.

Na stronie 12. znajdziecie artykuł na temat crash-testu dwóch Renaultów – Clio III vs. Scenic. Warto się zapoznać z pracami Renault nad bezpieczeństwem, choć znacznie więcej o tym mogliście już przeczytać u nas.

Warto przeczytać!

Renault Laguna II i III

Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

2025-05-22
2025 renault 5 f d kalamus 0027 Wiadomości

Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025

2025-05-22

Używany Citroën C4 II z dieslem. Przegląd najtańszych bezwypadkowych egzemplarzy z polskiego rynku wtórnego

2025-05-22

Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

2025-05-21

Kolejny maleńki akcent dotyczący Renaulta, to jeden z przykładów obrazujących kwestie leasingu – użyto do analizy m.in. Megane Grandtour 1.5 dCi. Znajdziecie te informacje na stronie 16.

Strona 22. przynosi wiadomości sportowe, a wśród nich artykuł o Rajdzie Australii i kolizjach z udziałem kangurów. To wszystko znane fakty. Naturalnie odnotowano zwycięstwo w tej eliminacji odniesione przez Francoisa Duvala.

W artykule na temat świateł samochodowych zamieszczonym na stronach 36-39 także odnajdziemy sześć samochodów z rodowodem francuskim. W pięciu z nich reflektory oceniono, jako bardzo dobre. Pierwsze auto, to Citroën C4 z biksenonowymi reflektorami skrętnymi, drugie, to Dacia Logan. Potem dwa Peugeoty: 1007 i 407 i dwa Renaulty: Laguna i Modus. Jedynie w tym ostatnim światła oceniono, jako średnie. Warto więc mieć samochód francuski, jeśli się jeździ w kiepskich warunkach oświetleniowych ;-)

W dziale ”Interwencje” znajdziemy informacje na temat Peugeota i Renaulta. Niestety obie firmy, a raczej polskie przedstawicielstwa i ASO, stawiane są w niezbyt dobrym świetle. Trudno nam wyrokować w tych sprawach, ale dochodzą i do nas nierzadkie głosy, że liczne ASO wszystkich trzech francuskich marek obecnych na polskim rynku zbyt często traktują klientów bardzo niemiło (i to delikatne określenie). Chyba warto byłoby coś z tym zrobić…

Czas otworzyć „Auto-Świat” na stronach 46-48. W dziale „Używane” opis Citroëna Saxo 1.1i. Nie mogłem nie kupić tego numeru tygodnika, skoro pojawia się w nim taki artykuł. Sam bowiem miałem dwie takie Cytrynki i bardzo intensywnie je eksploatowałem. Nigdy mnie nie zawiodły, a zamieniłem je na innego Citroëna z uwagi na konieczność poruszania się samochodem większym. Zajrzyjmy więc do gazety (lub czasopisma…) i sprawdźmy, co takiego napisał o popularnym Saxofonie Redaktor Adam Jamiołkowski.

Już podtytuł miło mnie połechtał. Bo to prawda – w istocie „Citroën Saxo należy do najbardziej komfortowych samochodów w segmencie aut miejskich”! Maleńkie uwagi mam jednak do oceny pojemności bagażnika. W tym czasie, gdy Saxo trafiło do sprzedaży, standardowe 280 litrów, to był praktycznie rekord w tej klasie! O ile się nie mylę, dopiero Punto II miało większą pojemność kufra.

Nie neguję spalania, jakie udało się Redaktorowi Jamiołkowskiemu osiągnąć w teście, ale dodam, że mi (rekordowe) zużycie na podobnym poziomie zdarzyło się jeden jedyny raz przez 5 lat, jakie jeździłem Saxofonami. A pokonałem nimi w tym czasie łącznie ponad 220 tys. km (50 tys. pierwszym i przeszło 171 tys. drugim). Zwykle przy mojej dość dynamicznej jeździe (ukłony dla Panów policjantów ;-)) zadowalało się zużyciem na poziomie 5,5-6,0 litrów na setkę, a po mieście też sporo jeździłem.

Nie rozumiem też, co zawodnego było w kodowanej blokadzie zapłonu. Chyba tylko łącznik między kierownicą i pedałami, kiedy zapomniał kodu ;-) Jak wielu cytryniarzy – bardzo żałuję, że Citroën wycofał się z tego rozwiązania. Było to coś wspaniałego, a faktyczne problemy z tym urządzeniem zdarzały się naprawdę bardzo rzadko – nie tylko w Saxo. Zapraszam do lektury choćby archiwum grup dyskusyjnych Klubu Cytrynki.
Kolejną opinią cytowaną w artykule jest stwierdzenie, że bardzo szybko zużywają się klocki hamulcowe – wymiana ich następuje co 10 tys. km. Napiszę tak: jeśli ktoś jeździ zerojedynkowo, to pewnie tak, ale ja w normalnej (acz dynamicznej) eksploatacji zwykle robiłem na komplecie klocków minimum 40 tys. km. Tarcze hamulcowe wymieniałem co dwie wymiany klocków. Więc gdzie ta problematyczna trwałość??? Na podstawie jednej opinii uznawać, że problem występuje często, to chyba gruba przesada.

Generalnie jednak Saxo zostało ocenione bardzo pozytywnie i zakup tego samochodu z drugiej ręki powinien dostarczyć wielu radości, pod warunkiem oczywiście, że autko będzie w miarę zadbane. Utrzymanie Saxo nie kosztuje jakichś strasznych pieniędzy, jak to krąży po kraju w znanym stereotypie. To naprawdę wygodne i pojemne autko, a po więcej informacji zapraszam na strony wspomnianego już Klubu Cytrynki.

Francuskie produkty znajdziecie – po raz trzeci – na stronach poświęconych plebiscytowi na Auto nr 1 w Polsce. Zainteresowanych odsyłam do poprzednich dwóch przeglądów „Auto-Świata”, zwłaszcza do numeru 45.

Statystycy powinni zajrzeć jeszcze na stronę 58., gdzie zamieszczono informacje o sprzedaży nowych samochodów w pierwszych dziesięciu miesiącach br. Jedynie Citroën w odniesieniu do analogicznego okresu roku ubiegłego odnotował wzrost sprzedaży! Zajmuje ósmą pozycję pod względem woluminu ustępując miejsca kolejno Renaultowi i Peugeotowi.

I to już tyle na tematy związane z francuską motoryzacją w tym numerze „Auto-Świata”. Niezbyt wiele, ale troszkę się jednak uzbierało. Chyba warto wydać te 190 groszy :-)

 

 

Krzysiek Gregorczyk

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultLagunaDaciaSaxoModusCitroenLoganAuto ŚwiatMeganeClio1007PeugeotScenicSport407
Udostepnij18Tweet11Udostepnij3
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    1490 udostępnienia
    Udostepnij 596 Tweet 373
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    959 udostępnienia
    Udostepnij 384 Tweet 240
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    1168 udostępnienia
    Udostepnij 467 Tweet 292
  • Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4771 udostępnienia
    Udostepnij 1908 Tweet 1193

Testy samochodów

Nowy Citroën C3 IV
Testy

Pierwszy test: Nowy Citroën C3 1.2 100 KM 2024. Miejski model wymyślony na nowo. Czy na pewno mniej znaczy lepiej?

autor Małgorzata Kozikowska
2024-06-01
peugeot rifter 108 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 130 KM – praktyczny, komfortowy i… oszczędny? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-04-08
big Wiadomości
Testy

Test: Peugeot Expert Tepee 2.0 HDi 163 KM – dla dużej rodziny lub do biznesu. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-08-15
Opel Grandland X 2.0 177 KM
Testy

Test: Opel Grandland X 2.0 177 KM – niemiecki krewny Peugeot 3008. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-09
citroen c5 aircross 1 5 blue hdi shine 33 Wiadomości
Testy

Test: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 KM z automatem EAT8. Ile pali diesel i jak jeździ?

autor Tomasz Nowicki
2023-11-01

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • E D - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Rrr - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Xx Anonim - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Anonimowo - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków

Zobacz też

Stellantis likwiduje swoje centrum testowe we Francji. Szok wśród pracowników

Nowe Renault Twingo Z.E w specjalnej wersji Vibes

UWAGA! Ceny samochodów znowu pójdą w górę, rosną koszty stali oraz inflacja. Warto pospieszyć się z decyzją o zakupie

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz