„Motor” nr 03 (2848) z 14.I.2008
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 1,80zł
Koszt 1 strony: 3,75 grosza
Warto kupić: nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakim modelom poświęcono miejsce: Berlingo, C4, C8, 308, 406, Scenic, Logan, sportowe
Nieduży materiał o Citroënie C8 rozpoczyna garstkę informacji poświęconych samochodom francuskim. Wraz z jednym zdjęciem znajdziecie tę notatkę na stronie 12. Zdecydowanie sensowniej będzie zajrzeć na nasze łamy.
Dwie strony dalej równie krótka informacja o stutysięcznym egzemplarzu Peugeota 308. Rychło w czas – my pisaliśmy o tym jeszcze w grudniu, a dokładniej prawie trzy tygodnie temu!
Mniej więcej 60% strony 26. zajmuje krótki test Citroëna C4 VTS z silnikiem 2.0 HDi. Podtytuł głosi niebanalne kształty i dość banalny diesel. Jeżeli dla Redaktora Bąka silniki HDi są banalne, to niech się weźmie za uprawianie ogródka, bo najzwyczajniej w świecie na motoryzacji się nie zna. W dodatku pisze bzdury, że ten motor zapewnia niespecjalne osiągi. Miałem przyjemność prowadzić już kilka samochodów z tym silnikiem i naprawdę ktoś tu się z kimś na głowy pozamieniał, jeśli twierdzi, że w kompaktowym aucie ta jednostka ledwo daje sobie radę! Akurat jestem świeżo po oddaniu do parku serwisowego Peugeota 308 z tą samą jednostką. Co ciekawe – 308-ka ważyła o 40 kg więcej, niż C4 VTS 2.0 HDi. Mimo to napędzała się rewelacyjnie, a momentu obrotowego miała aż nadto – na choć trochę śliskich nawierzchniach mocne wciśnięcie gazu powoduje lekkie trudności w trzymaniu lejców tego tabunu koni smagniętego świeżo naostrzonymi ostrogami!
W realnym ruchu na drodze krajowej trafiłem chyba tylko na jedno auto, które przyspieszało dynamiczniej – Audi RS4. Cała reszta jakoś nie chciała stawać w szranki i konkury ;-) Czyżby nie chcieli robić mi wstydu? A może raczej brakowało im osiągów? Jestem pewien, że C4 z tym silnikiem napędza się co najmniej tak samo dobrze!
O wyprzedażach rocznikowych napisano na stronach 32-33. Przytoczono przykładowe promocje dla Citroënów C8 i Berlingo, Dacii Logan i Renault Scenic’a. Zacytowano wypowiedzi Pani Elizy Kruszewskiej z Renault Polska i Pana Marka Nawareckiego z Citroën Polska.
Peugeot 406 posłużył do zdjęcia ilustrującego artykuł o dylemacie trapiącym pewnie niejednego z Was – czy zimą myć samochód, czy raczej nie. Jeśli wydacie 1,80 zł, to będziecie mogli te dywagacje roztrząsać nad stroną numer 34.
Ten sam samochód, a w zasadzie jego dolna tylna część, znajduje się na zdjęciu na stronie kolejnej, ilustrując artykuł na temat holowania.
I choć może trudno w to uwierzyć, to już wszystko, co o francuskiej motoryzacji można przeczytać w aktualnym numerze „Motoru”. Myślę, że możecie sobie darować ten wydatek.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze