MOTOR ukazał się jeszcze przed świętami jako numer podwójny, a mi wciąż brakowało czasu na przygotowanie jego przeglądu. A ponieważ pismo zaraz się zdezaktualizuje, więc spieszymy z publikacją naszego stronniczego przeglądu prasy.
MOTOR nr 13-14 (3692-3693) z 25.III.2024
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 64 (z okładką)
Cena: 5,49 zł
Koszt 1 strony: blisko 8,6 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, C-Elysee, GS, 301, Clio, Fluence, Thalia, Duster, Lodgy, Logan, Sandero, Astra, Corsa, Mokka
Na stronie 10. MOTOR zamieścił krótką informację o śmierci Marcello Gandiniego – słynnego stylisty, który projektował auta m.in. dla Citroëna, Renault i Fiata.
Na stronach 10-11 podsumowano ubiegłoroczną produkcję samochodów w 25 krajach. Francja znajduje się na pozycji 12.
Strona 11. przynosi krótki artykuł na temat nawiązania współpracy przez wchodzącego w skład Aliansu z Renault i Mitsubishi Nissana z Hondą.
Na stronach 14-15 znajdziecie raport z jazd nowym hybrydowym Jeepem Avengerem, Odmiana e-Hybrid bazuje na spalinowym silniku 1.2 i oferuje łącznie 129 KM i 305 Nm maksymalnego momentu obrotowego. MOTOR słowami Redaktora Szewczyka dobrze ocenił tego produkowanego w Polsce SUV-a z koncernu Stellantis – auto otrzymało 4,5 na 5 możliwych do zdobycia gwiazdek.
Dwie niewątpliwe legendy i gwiazdy rynku samochodowego Europy – Renault Clio i Opel Corsa – stanęły w szranki w teście porównawczym, jaki MOTOR opublikował na stronach 22-25. Materiał pochodzi z Niemiec, rywalizują auta z trzycylindrowymi silnikami benzynowymi, turbodoładowanymi, przy czym Renault oferuje jednostkę 1.0 o mocy 90 KM, zaś Opel 1.2 o mocy 100 KM. Które auto okaże się lepsze?
MOTOR nieco lepiej ocenił przestronność Corsy, zwłaszcza na kanapie, ale w kwestii bagażnika Clio jest o klasę lepsze. Niestety francuski model oferuje nieco mniejszą ładowność (nośność). Za to Clio zapewnia więcej komfortu – zarówno z zawieszeni, jak i ze strony foteli. A do tego jest lepiej wyciszone, więc jeździ się nim przyjemniej.
Opel jest za to wyraźnie dynamiczniejszy w ruszaniu spod świateł i polubią go osoby o mniej spokojnym usposobieniu ;-) Corsa zapewnia też dużo wyższą prędkość maksymalną (194 km/h w porównaniu ze 174 km/h Clio). Oba auta skutecznie hamują, za to Clio w praktyce okazuje się nieco oszczędniejsze.
Renault bazowo jest sporo tańsze, ma też nieco niższą cenę po doposażeniu. W moim odczuciu Clio jest nieco lepiej wyposażone w standardzie, ale różnice w tej kwestii, a w zasadzie ich waga, będzie zależna od indywidualnych oczekiwań. MOTOR uznał jednak, że Renault jest lepsze od Opla – Clio zwyciężyło zdobywając 241 punktów, o 10 więcej od Corsy.
Citroëna 2CV pokazano na zdjęciu w dużym materiale zamieszczonym na stronach 34-39
Przy okazji omawiania silnika Wankla (strony 42-43) MOTOR wspomniał Citroëna GS Birotor, który był wyposażony w tego typu jednostkę. Powstało co najmniej 837 egzemplarzy auta, z jednostką generującą 106 KM.
Na rynku wtórnym wiele osób szuka aut prostych, które nie będą generowały nadmiernych kosztów serwisowych. MOTOR wychodzi takim oczekiwaniom naprzeciw i na stronach 48-53 prezentuje kilka tego typu samochodów. Wśród nich pojawiły się Citroën C-Elysee i bliźniaczy doń Peugeot 301, ale też Fiat Tipo. Inne opisane modele, to bliźniaczy do ówczesnego Opla Mokki Chevrolet Trax, Dacia Duster, Dacie Logan i Sandero, Dacia Lodgy, Opel Astra Classic, Renault Thalia i Renault Fluence.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze